بوشهر استان زیبای ایران است که زیبایی‌های فراوانی دارد، یکی از زیبایی‌های این استان آبشار درزو می‌باشد که از کوه درزو سرچشمه می ‌گیرد. این آبشار چشم بینندگان را به خود خیره می‌کند.

دوست‌داشتنی‌ترین آبشار ایران در بوشهر

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای اخند از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه است که یکی از جاذبه‌ های گردشگری این روستا، چشمه و آبشار درزودر تنگی به همین نام است. این چشمه در دامنه کوه درزو قرار دارد و یکی از سخت ‌گذرترین نقاط گردشگری این منطقه است.

در هر گوشه‌ای از ایران نقاط بکر و طبیعت دیدنی وجود دارد، که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نخواهید داشت. پدیده‌های طیبعی چشم نوازی در ایران وجود دارد، که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. یکی از مکان‌های طبیعی زیبا و دوست داشتنی که به عنوان یکی از آبشارهای ایران شهرت دارد، در استان بوشهر قرار گرفته است. حوضچه‌های ابشار درزو عسلویه بدون شک همانند یک بهشت در دل کویر و هوای داغ بندر عسلویه است.

دوست‌داشتنی‌ترین آبشار ایران در بوشهر

آبشار درزو از کوه درزو سرچشمه می ‌گیرد. در پای این آبشار حوضچه‌ ای وجود دارد، که می ‌توان در آن شنا کرد. بهترین زمان بازدید از این منطقه، اسفند و فروردین ماه است که منطقه هوای مناسبی دارد. چنانچه در این فصول به آبشار درزو بروید، با دشتی سرسبز و گل‌ های قرمز روبرو خواهید شد. این آبشار با ارتفاع ۵۷ متری خود زیبایی بی‌ نظیری را ایجاد کرده است. به اطراف و دیواره های آبشار که بنگرید، نخل ‌های خودروی مرتفع و زیبایی را مشاهده خواهید کرد. این نخل ‌ها دور آبشار را احاطه کرده‌ اند. با دیدن آنها چشمانتان خیره و محو تماشا خواهد شد. با نگاه به پایین و حوضچه آبشار، منظره‌ ای زیبا و به‌ یادماندنی از ماهیان زیبا و کوچکی را مشاهده خواهید کرد. در همین حین، کافی است پایتان را درون آب ببرید تا ماهیان به نزدیک پاهایتان بیایند. آنها با گردش به دور پاهایتان به شما خوش ‌آمد می گویند. به ‌دلیل گرم‌ بودن هوای این منطقه، با شیرجه‌زدن و شنا در حوضچه آبشار درزو، بی ‌تردید لذتی وصف ‌ناپذیر را تجربه خواهید کرد. برای دقایقی هم که شده تنی به آب بزنید و از شنا در حوضچه این آبشار نهایت لذت را ببرید.

دوست‌داشتنی‌ترین آبشار ایران در بوشهر

دلیل تشکیل آبشار درزو عسلویه

عامل تشکیل آبشار درزو عسلویه، ساختارهای زمین‌شناختی و زمین‌شناسی است. این آبشار از شکاف سنگ‌های آهک مارنی خارج می‌شود. این آبشار پس از طی مسافتی از دره خارج می‌شود تا به روستای اخند جریان ‌یابد.

وجود گونه‌های گیاهی منحصر به فرد و نخل‌های خودرو و درختان بادام در اطراف چشمه و این آبشار، زیبایی اطراف این آبشار بکر را صد چندان کرده است. از گونه‌های جانوری این آبشار ماهی‌های کوچک قرمز، مارمولک و انواع پرندگان است.

مناسب‌ترین زمان برای سفر به آبشار درزو

بهترین زمان برای رفتن به عسلویه و دیدن آبشار در ماه‌های آبان تا فروردین ماه است. اگر در ماه‌های اسفند و فروردین به این منطقه سفر کنید، دشت‌های زیبایی را مشاهده خواهید کرد که مملو از گل‌های رنگارنگ است. در طول مسیر رسیدن به آبشار درزو حوضچه‌های متعددی را خواهید دید، که مکانی مناسب برای آبتنی است. در این حوضچه‌ها ماهیان زیادی وجود دارد، که زیبایی آنرا دو چندان کرده است.

دوست‌داشتنی‌ترین آبشار ایران در بوشهر

نحوه دسترسی به آبشار درزو

برای رسیدن به این ابشار می‌توانید بصورت زمینی و یا هوایی به عسلویه سفر کنید. فرودگاه عسلویه همه روزه دارای پرواز بوده و به راحتی می‌توان به آنجا سفر نمود. همچنین در صورت سفر زمینی می‌توانید از مسیر شیراز و یا بوشهر خود را به عسلویه برسانید. برای سفر به عسلویه با قطار باید ابتدا به شهر شیراز سفر کرده و سپس خود را بوشهر برسانید. در جاده منتهی به بندر عسلویه، تعداد زیادی نیروگاه و پالایشگاه دیده می‌شوند. در شب هنگام چراغ‌های متعدد جاده زیبایی خیره‌کننده‌ای به جاده می‌دهند. همچنین در طول شب هوا مطبوع است و از آفتاب داغ و سوزان منطقه بویژه در فصول گرم سال خبری نیست. پس از رسیدن به شهر عسلویه باید مسیر روستای اخند را در پیش بگیرید. روستا در فاصله ۱۵ کیلومتری عسلویه واقع شده و شما را به تنگه و آبشار درزو می‌رساند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید