تاج گل، شامل دسته ای از انواع گل، برگ و تزئینات می باشد و به طور سنتی نشان دهنده افتخار یا جشن است.

از تاج گل برای چه مناسبت هایی استفاده می شود؟

رسم اهدای تاج گل در مراسم مختلف ورزشی از زمان یونان باستان وجود دارد. به علاوه تاج گل ها همواره در طول تاریخ از اهمیت مذهبی نیز برخوردار بوده اند. امروزه افراد در سراسر دنیا به مناسبت های مختلف به هم تاج گل هدیه می دهند. یکی از مرسوم ترین استفاده های تاج گل برای نشان دادن غم و اندوه است. اما کاربرد آن به همین مورد محدود نمی شود. در ادامه بیشتر به کاربردهای انواع تاج گل می پردازیم.

تاج گل برای تسلیت

طیف گسترده ای از تاج گل های تسلیت و ترحیم برای انتخاب وجود دارد. آنها در طرح، اندازه، شکل و رنگ های متنوعی عرضه می شوند. اگرچه با وجود تفاوت ظاهری، هدف از این تاج گل ابراز همدردی و تسلیت قلبی است. برای ساخت تاج گل ترحیم از برگ ها و گل های تازه استفاده می کنند. برخی از گل های محبوبی که در تاج گل تسلیت به کار می روند، عبارتند از:

  1. میخک

میخک ها به رنگ های مختلف و زیبایی نظیر صورتی، سفید و قرمز وجود دارند. پیش از انتخاب گل میخک برای تاج گل مراسم ترحیم، توجه به معنی هر رنگ حائز اهمیت است. میخک های با رنگ مختلف، پیام های منحصر به فردی را در بر دارند. میخک صورتی نماد خاطره می باشد. میخک قرمز برای بیان حس احترام کاربرد دارد. از دیگر سو میخک سفید تداعی کننده عشق و معصومیت است. بنابراین باید با توجه به نوع رابطه خود با متوفی، میخک مناسب را انتخاب کنید. این گل ها به طور کلی ماندگاری بالایی دارند و بسیار معطر هستند. بنابراین انتخاب محبوبی برای ابراز همدردی می باشند.

از تاج گل برای چه مناسبت هایی استفاده می شود؟

  1. لیلیوم

این گل ها همواره در مراسم ختم و تشییع جنازه حضور دارند. حتی در تاج گل های با تنوع گل زیاد نیز می توانید لیلیوم را پیدا کنید. اهمیت لیلیوم چنان برای تاج گل ختم بالاست، که بدون آن تاج گل، ناقص به نظر می رسد. این گل های جذاب و معطر معنای قابل توجهی نیز دارند. آنها بیانگر معصومیت روح متوفی می باشند.

  1. گلایل

گلایل، از محبوب ترین و پراستفاده ترین انواع گل برای مراسم ترحیم در ایران به شمار می آید. گلایل سفید انتخابی عالی برای نشان دادن همدردی نسبت به خانواده متوفی است. سایر گل هایی که برای تاج گل تسلیت استفاده می شوند، عبارتند از:

  1. داوودی
  2. رز
  3. ارکیده
  4. ادریسی
  5. نرگس
  6. لاله
  7. ژربرا

از تاج گل برای چه مناسبت هایی استفاده می شود؟

تاج گل برای عرض تبریک

یکی دیگر از کاربردهای رایج تاج گل برای مناسبت های فرخنده و شاد می باشد. در این شرایط دوستان و نزدیکان با ارسال تاج گل، تبریک و خرسندی خود را نشان می دهند. تاج گل را برای هر مناسبتی اعم از جشن تولد، ازدواج، زایمان، روز مادر، فارغ التحصیلی و غیره می توان سفارش داد. با ارسال تاج گل در این مناسبت ها به افراد نشان می دهید که چقدر برایتان مهم هستند. در تاج گل های تبریکی تنوع بیشتری را می توان به کار برد. استفاده از رنگ های شاد و حتی افزودن اقلامی نظیر بادکنک و ... باعث جذابیت بیشتر آن می شود. برای اینکه حس تبریک، تحسین، شادی و عشق خود را به دیگران نشان دهید، از گل های زیر در تاج گل خود استفاده کنید:

  1. گل رز

گل رز اغلب با مفاهیم رمانتیک مرتبط می باشد. اما تنوع رنگ های آن، کاربردهای متنوع را به ارمغان آورده است. گل های رز نارنجی، زرد و سفید برای تبریک گفتن عالی هستند. با قرار دادن رز نارنجی در تاج گل خود، پیام دوستی را به آشنایان و همکاران بفرستید. استفاده از رز سفید برای تبریک جشن نامزدی و عروسی بسیار ایده آل است.

  1. گل صد تومانی (پیونی)

این گل نماد خوش شانسی و موفقیت است. بنابراین جای تعجب ندارد که بسیار برای عرض تبریک استفاده می شود. برای جشن گرفتن یک پیروزی بزرگ، شغل جدید یا تغییری مهم در زندگی حتما از این گل بهره بگیرید.

  1. نرگس

رنگ زرد و شاد نرگس تنها دلیل مناسب بودن آن برای عرض تبریک نیست. این گل در بهار زودتر از هر گل دیگری رشد می کند. بنابراین حاکی از اشتیاق و سخت کوشی می باشد. خوب است برای تبریک تولد یک نوزاد، تاج گل نرگس بفرستید. بابونه، میخک، نیلوفر و زنبق نیز سایر گل های مناسب برای عرض تبریک به شمار می آیند.

تاج گل برای افتتاحیه

افتتاحیه یک شغل جدید، ساختمانی تجاری یا هر مکان دیگری، رویدادی مهم برای افراد است. آراستن مکان تازه افتتاح شده به انواع تزئینات و تاج گل برای جذب افراد و جلوه بیشتر، اهمیت زیادی دارد. اگر فردی از نزدیکان شما میزبان چنین رویدادی است، فراموش نکنید با ارسال یک تاج گل زیبا احترام خود را به وی نشان دهید. در چنین تاج گلی می توان از گل های متنوع زیادی استفاده کرد. از جمله این گل ها شامل:

  1. فالانوپسیس

این گل از تیره ارکیده است و شکلی شبیه پروانه دارد. حالت زیبا و خیره کننده آن زینت تاج گل شما خواهد بود. رنگ های مختلف فالانوپسیس معانی متفاوتی دارند. فالانوپسیس قرمز آینده ای موفق در کار و شادی پایدار را برای گیرنده آرزو می کند. رنگ سفید آن عشق خالص و دوستی ارزشمند را نشان می دهد.

  1. ژربرا

گل های ژربرا به معنای شور، شادی و پشتکار هستند. ظرافت این گل برای هدیه دادن در مراسم افتتاحیه بسیار مطلوب می باشد. برای آغاز روابط تجاری دوستانه نیز ژربرا انتخاب مناسبی است.

  1. زنبق

اگر می خواهید به کسی اطمینان دهید که همه چیز خوب پیش می رود، گل زنبق را در تاج گل خود قرار دهید. با توجه به این پیام امیدبخش، زنبق از محبوب ترین گل ها می باشد. این گل نه تنها بسیار زیباست، بلکه عطر خوبی نیز دارد. بنابراین تاج گل افتتاحیه را به این گل جذاب مزین کنید.

تاج گل برای نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه، رویدادی مهم و پرمخاطب است. افراد زیادی از نمایشگاه ها بازدید می کنند. از این رو گل آرایی مکان برای جلب نظر مخاطبان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. علاوه بر مسئولان برگزاری نمایشگاه، اطرافیان، آشنایان و شرکت های در ارتباط با آنها نیز، از خریداران تاج گل نمایشگاه محسوب می شوند. بنابراین انتخاب یک تاج گل لوکس و حاوی گل های مناسب که حس احترام افراد را نمایان کند، ضروری است. در انتخاب تاج گل نمایشگاه دو نکته را در نظر بگیرید:

  • نوع گل

 رویدادهای هیجان انگیز برای طیف محصولات و خدمات جدید، پتانسیل انتخاب گل های متنوع را نیز فراهم می کنند. جهت انتخاب گل برای رویدادهای شرکتی، به معانی گل ها توجه کنید. توصیه می کنیم هنگام خرید تاج گل برای نمایشگاه، گل های ارکیده، لاله، زنبق بنفش، آنتریوم و نرگس را حتما انتخاب کنید. اگر به دنبال سایتی برای سفارش گل آنلاین در تهران هستید، به بهارفلاور مراجعه نمایید.

  • رنگ گل

یکی دیگر از نکات مهمی که زمان خرید تاج گل برای نمایشگاه باید مدنظر قرار دهید، رنگ گل ها می باشد. رنگ ها باید با تم نمایشگاه و آرم کسب و کار همخوانی داشته باشند. از آنجایی که نمایشگاه رویدادی رسمی است، استفاده از رنگ های تند مثل قرمز چندان توصیه نمی شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید