۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: 55389370

سفر زمینی از دو جزیره ناب و زیبای قشم و کیش به یکدیگر یکی از جذاب‌ترین سفرها خواهد بود و بسیاری پرسش دارند که فاصله قشم تا کیش زمینی چقدر است.

فاصله قشم تا کیش زمینی

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسافران و گردشگران بسیاری در سفر به جنوب ایران تمایل دارند تا قبل از سفر خود فاصله قشم تا کیش زمینی را بدانند و برای دیدن این دو جزیره بی‌نظیر از پیش برنامه‌ریزی کنند. به همین جهت شمار زیادی تصمیم دارند تا از بزرگ‌ترین جزیره جنوب ایران تا جزیره زیبا کیش به صورت زمینی سفر کنند و جابه‌جا شوند، قشم پر از مناظر و چشم‌اندازهای زیبا، طبیعت جادویی و مردمانی دوست‌داشتنی و مراکز خرید متنوعی را در خود جای داده است و کیش با وجود تفریحات، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های خود طرفدارهای خاص خود را دارد.

سفر از قشم تا کیش زمینی امکان‌پذیر است؟

طی کردن فاصله قشم تا کیش زمینی نیازمند علاقه به سفر ترکیبی زمینی و دریایی است چرا که از قشم به کیش مسیر مستقیم و سرراستی وجود ندارد و البته جاده‌ای برای داشتن یک سفر زمینی صرف نیز نیست. در پاسخ به این پرسش که آیا سفر از قشم تا کیش زمینی امکان‌پذیر است بایستی گفت بله اما نه به صورت کامل، برای جابه‌جایی از قشم به کیش لازم است که به صورت دریایی به بندرعباس به عنوان یک نقطه واسطه سفر کرد و بعد در آن به شکل زمینی چند ساعتی را طی کرد و مجدد از بندرعباس تا کیش سفر دریایی داشت.

فاصله قشم تا کیش زمینی

چگونه از قشم به بندرعباس برویم؟

برای پیمودن فاصله قشم تا کیش زمینی این‌طور در جریان قرار گرفتیم که لازم است تا در وهله اول به صورت دریایی از قشم به بندرعباس رفته و در اصل بندرعباس به عنوان یک مقصد میانی قرار می‌گیرد، گفتنی است که در صورتیکه وقت و بودجه سفر اجازه دهد بندرعباس نیز می‌تواند گزینه بسیار جذاب و گشتنی برای هر مسافر و گردشگر محسوب شود. برای سفر دریایی از قشم به بندرعباس نیاز است تا خود را به اسکله شهید ذاکری یا بندر لافت برسانیم و توسط شناورهای موجود به بندر شهید حقانی بندرعباس یا بندر پل برسیم.

لازمه طی کردن فاصله قشم تا کیش زمینی این است که مدت زمان مسیری که پیش رو داریم را بدانیم تا بتوانیم بهتر و اصولی‌تر تصمیم بگیریم. از بندر شهید ذاکری قشم تا بندر شهید حقانی بندرعباس ۲۸.۸ کیلومتر مسافت است و شناورها این فاصله را به طور تقریبی در ۱.۵ ساعت طی می‌کنند و از بندر لافت تا بندر پل نیز تنها ۱۰ کیلومتر است پیمودن این مسافت حدود ۰.۵ ساعت به طول می‌انجامد، بهتر است تعیین مقصدهای در بندرعباس با توجه به سفر زمینی که بایستی در این شهر انجام شود صورت پذیرد.

سفر زمینی در بندرعباس و رفتن به کیش

خوب دانستیم برای فاصله قشم تا کیش زمینی نیاز است تا به بندرعباس رفته و به صورت زمینی مسافتی را طی کنیم، این مسافت به بندرهایی که به عنوان مقصد و مبدأ در بندرعباس انتخاب می‌کنیم بستگی دارد. به طور مثال در صورتیکه از قشم به بندر شهید حقانی برویم و بخواهیم برای رفتن به کیش از بندر چارک که شناورهای بیشتری برای جابه‌جایی دارد، استفاده کنیم؛ نیاز است تا ۲۷۷ کیلومتر را به شکل زمینی در حدود ۴ ساعت طی کنیم و توجه شود که مسافت و جابه‌جایی زمینی در بندرعباس از این بندر تا بندرهای لنگه و آفتاب متفاوت است.

اگر بخواهیم از قشم به بندر پل برویم و بعد خود را به بندر چارک برسانیم تا از طریق این بندر به کیش دسترسی پیدا کنیم، نیاز است تا ۱۹۹ کیلومتر را در ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه به صورت زمینی بپیماییم. رسیدن به کیش از طریق بندرهای لنگه، چارک و آفتاب امکان‌پذیر است و هر یک از این بنادر تا کیش به ترتیب ۹۳، ۳۲ و ۱۸ کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارند و می‌شود به وسیله شناورهای تندرو طی ۲.۵، ۱.۵ و ۰.۵ ساعت این فاصله‌ها را پیمود.

فاصله قشم تا کیش زمینی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید