این روزها تیتر اولین خبرها، اخبار رمزارزهاست. شرکت‌ها و مؤسسات مالی حسابداری بیشتری روز به روز تتر و اتریوم و بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه می‌کنند.

ارزش بازار ارز دیجیتال تتر چقدر است؟

مخصوصاً رمز ارزهایی با نوسان کمتر در بازار ارزهای دیجیتال، به نام استیبل کوین‌ها توجه سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. اکنون بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، تتر (USDT) است.

همان طور که در شمانیوز نیز درج شده است، همانطور که برای تریدرها و برخی مشاغل دیگر سودآور است، ممکن است علاوه بر ریسک سرمایه گذاری بالا، ترس در دل سرمایه گذاران دیگر بیاندازد. از این رو در سال ۲۰۱۴ کمپانی تتر ارز دیجیتالی با همین نام ساخت. تتر با داشتن قیمت ثابت توانسته در نوسانات قیمت بازار همانند یک سنگر امن عمل کند. در ادامه به بررسی بازار تتر، عوامل موثر بر قیمت تتر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارزش واقعی بازار تتر چقدر است؟

به گزارش والکس ارز تتر با ارزش بازار ۶۸/۱۲ میلیارد دلار در جایگاه سومین رمزارز با ارزش بازار قرار دارد و به دلیل جفت شدن با بسیاری از ارزهای دیجیتال، حجم معاملات آن گاهی از بیت کوین هم پیشی می‌گیرد. امروزه تتر در شبکه‌های مختلفی در اکثر صرافی‌های مطرح جهان قابل معامله است. خوشبختانه کاربران ایرانی هم می‌توانند ارز تتر را در دو شبکه TRC-۲۰ و ERC-۲۰ خریداری و با یکدیگر معامله کنند.

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین بوده که برای تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال طراحی شده است. تتر از طریق یک رویکرد مدرن تر به پول و سیستم مالی متعارف نگاه می‌کند. این ارز دیجیتال به کاربران و سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خود را با ارزهای سنتی در سراسر بلاک چین انجام دهند. تتر جدای از نوسانات و پیچیدگی‌های ذاتی یک ارز دیجیتال، امکان تراکنش‌های باثبات را فراهم کرده است.

تتر ارز دیجیتالی از نوع استیبل کوین است. ارز دیجیتالی که با پشتوانه ارزهای فیات، تولید شده و در شبکه بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. USDT در پلتفرم‌های مختلفی مانند بلاک چین بیت کوین، اتریوم، ترون، EOS ،Omni، زنجیره هوشمند بایننس و چند شبکه دیگر معامله می‌شود. بنابراین جمع آوری، فروش و خرید USDT بسیار ساده و سریع خواهد بود.

تتر (USDT) چه می‌کند؟

تتر به عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه ارز فیات فعالیت می‌کند. یعنی به ازای هر تتر یک ارز فیات معادل در کمپانی تتر ذخیره شده است. تتر برای ارزهای فیات دیگری همچون ین، یورو و طلا هم صادر می‌شود. تترها همانند همه ارزهای دیجیتالی دیگر معامله می‌شوند. آنها می‌توانند همانند یک حساب بانکی برای تریدرها و سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که قیمت ثابت آنها با وجود نوسانات سایر ارزهای دیجیتال ثابت می‌ماند. بنابراین می‌توان در سود رمزارزها آنها با تتر معاوضه کرد و زمانی که قیمت به کف رسید تترها را با سایر ارزهای دیجیتال معامله نمود.

ارزش بازار ارز دیجیتال تتر چقدر است؟

هدف تتر (USDT)

هدف تتر از عرضه این استیبل کوین، ترکیب ماهیت یک ارزهای دیجیتال نامحدود با ارزش دلار آمریکاست که می‌توانند بدون واسطه شخص ثالث بین کاربران ارسال شود. همچنین این استیبل کوین به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان ذخیره ارزش در زمان ریزش بازار استفاده می‌شود.

تتر (USDT) پیوند ارزهای فیات و دارایی‌های ارز دیجیتال را محکمتر کرده است. مهمتر از آن، تتر به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از نوسانات ناگهانی قیمت، از مزایای کریپتو بهره مند شوند. تتر از سیستم اثبات ذخیره استفاده می‌کند. با استفاده از این سیستم تتر می‌تواند دارایی‌های فیات خود را با توکن‌های در حال گردش مطابقت دهد. این امر مستلزم آن است که شخص ثالثی حساب‌های بانکی تتر را به طور منظم بررسی کند. تا نشان دهد که ذخایر دلار آمریکا به میزانی برابر با توکن‌های موجود در شبکه بلاک چین است. تتر از نوعی صدور IOU استفاده می‌کند که در آن هر USDT نشان می‌دهد که مبلغ ۱ دلار که در ذخایر تتر نگهداری می‌شود.

توکن‌های USDT در سایر پروتکل‌ها

در بیت‌کوین، توکن‌های USDT از طریق پروتکل Omni Layer صادر می‌شوند. این پروتکل، پروتکلی است که به صورت لایه‌ای روی بیت‌کوین ساخته شده است و امکان صدور توکن‌هایی را که هر نوع دارایی را نشان می‌دهند، می‌دهد. در اتریوم، توکن‌های USDT از پروتکل ERC-۲۰ استفاده می‌کنند. توکن‌های ERC-۲۰ شامل مجموعه‌ای از قوانین مشترک هستند که نحوه انتقال، تأیید و درخواست یک توکن را تعریف می‌کنند.

خرید تتر چگونه است؟

سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در صرافی‌های خارجی همواره با ریسک تحریم کاربران، بلوکه شدن حساب و حتی از دست رفتن دارایی آن‌ها همراه است. برخی صرافی‌های ایرانی پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال را با فراهم کردن بستری امن جهت تبادل دارایی‌های ارزی بر بستر بلاک چین، خطر تحریم یا از دست رفتن سرمایه کاربران را از بین برده‌اند. این صرافی‌ها توانسته‌اند سرمایه ایرانیان را در بستر بلاک چین حفظ نمایند.

آمار قیمت تتر

در اکثر استیبل کوین ها، ارزش توکن به یک ارز فیات مرتبط می‌شود. قیمت USDT را با دلار آمریکا می‌سنجند. در اصل، ۱ USDT ارزش ۱ دلار را دارد. علاوه بر این، هر کسی می‌تواند هر زمان که بخواهد یک دلار ارز فیات خود را از طریق Tether Unlimited بازخرید کند.

آیا خرید USDT سرمایه گذاری خوبی است؟

با خرید تتر یا سایر استیبل‌کوین‌ها، حجم نقدینگی در شبکه بلاک چین بالا می‌رود. در این صورت نوسانات کمتری رخ خواهد داد. روش‌های خروج بدون هزینه برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد شد. انعطاف‌پذیری و ثبات را به روش‌های سرمایه‌گذاران اضافه می‌کند. علاوه بر این مبادله هر ارز دیجیتال با تتر سریع و آسان است. اما تبدیل یک ارز دیجیتال به پول نقد ممکن است روزها طول بکشد. تتر را می‌توان بسیار سریعتر و با کارمزد کمتر به هر نقطه از جهان ارسال کرد. اما به دلیل نوسانات بالای سایر ارزهای دیجیتال نمی‌توان از آنها برای تراکنش‌های روزانه استفاده کرد.

جمع بندی

خرید و هولد کردن تتر یک سرمایه گذاری بلند مدت نیست که ارزش پول را افزایش دهد. اما با توجه به اینکه تتر به ارز فیات متصل است ارزش پول شما را حفظ می‌کند. بد نیست بدانید که پلتفرم‌های وام دهی، صرافی‌ها و برخی کیف پول‌ها برای ذخیره USDT بهره‌های بالایی به شما پرداخت می‌کنند. در این متن تلاش شد تا در مورد ارزش بازار USDT به جهت سرمایه گذاری صحبت شود. گرچه مزایای تتر بیش از اینهاست؛ اما اشاره بیش از این به مزایای تتر از حوصله مخاطب خارج می‌شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید