علی قرایی جانشین اداره حفاظت محیط زیست سبزوار، از حمله گرگاس به مردم روستای درفک از توابع سبزوار خبر داد و گفت: ۴ نفر مصدوم شدند.

حمله خونین گرگاس به مردم یک روستا در سبزوار + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، جانشین اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در روزهای گذشته یک قلاده گرگاس به چند نفر از اهالی روستای درفک سبزوار حمله برده که در این حادثه ۳ نفر در داخل روستا و یک نفر در باغی مجاور روستا زخمی شده‌اند.

علی قرایی در این خصوص افزود: تصور مردم روستا و آنچه که در اخبار انعکاس یافته بود این بود که این حمله را گله گرگ‌ها انجام داده‌اند در صورتی که اگر گله گرگ به روستائیان حمله کرده بودند هیچ یک از افراد آسیب دیده، جان سالم به در نمی‌بردند از این رو حمله گرگ به داخل روستا تکذیب می‌شود و در این حادثه در مجموع ۳ نفر در داخل روستا و یک نفر در باغی مجاور روستا با حمله یک قلاده گرگاس زخمی شده‌اند.

برگزاری جلسه فوری و اضطراری در محل روستا

جانشین اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در پی اظهارات مردمی مبنی بر حمله چند قلاده گرگ به چند نفر از مردم روستای درفک مسئولان اداره حفاظت محیط زیست سبزوار به همراه فرماندهی پاسگاه انتظامی و نماینده شبکه دامپزشکی شهرستان، شورای بخش و پیمانکار جمع آوری سگ‌های بلاصاحب، جلسه فوری و اضطراری در محل روستا با حضور اهالی برگزار کردند.

قرایی افزود: در این جلسه مطابق اظهارات مردم روستا چهار حمله صورت گرفته که سه مورد داخل روستا و یک مورد در اراضی مجاور روستا و در یک باغ گردو بوده است همچنین به دلیل غیر عادی رفتار کردن گرگاس، یعنی تکرر حملات در یک زمان بسیار کم آن هم به افراد روستا، احتمال هاری در این جانور بسیار بالا بوده و مطابق دستورالعمل موجود، دفع و نمونه‌گیری از آنها باید در اسرع وقت صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی این موضوع برگزار شد که مقرر شد پیمانکار انتخاب شده به اتفاق دهیار و شورای روستا و با استفاده از توان بسیج در محدوده و حریم روستا گشت‌زنی و سگ‌های ولگرد و بلاصاحب و گرگاس‌های احتمالی را جمع آوری کنند و اهالی نیز سگ‌های نگهبان و گله را مدتی محبوس کنند و شبکه دامپزشکی نیز واکسن‌هاری را به سگ‌های گله و نگهبان روستا تزریق کند.

جانشین اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: متاسفانه جمعیت سگ‌های بلاصاحب زیاد شده است که از نتیجه جفت گیری این حیوانات با گرگ‌ها، گرگاس متولد می‌شود بنابراین هرگونه تغذیه سگ‌های بلاصاحبی که عقیم نیستند به ذخیره ژنتیکی گرگ خاکستری آسیب جدی وارد می‌کند و ما شاهد حضور بیش از پیش گرگاس در حاشیه شهرها و روستاها هستیم که آسیب‌ به جوامع انسانی و دام را هر روز شدیدتر می‌کند.

قرایی افزود: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود از هر گونه حمایت غیر اصولی از جمله غذا دادن و پناه دادن به این حیوانات خودداری و در صورت مشاهده موضوع را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کنند.

"گرگاس"، گونه جانوری جدید حاصل از اختلاط سگ و گرگ است که علاوه بر به خطر انداختن جان انسان‌ها، هیچ گونه ارزش ژنتیکی نیز ندارد.

دلیل اصلی ظهور این گونه جدید جانوری مهاجم که هوش و ذکاوت سگ و نترسی و شجاعت گرگ را دارد بی مبالاتی چوپانان گله در مقاربت دادن سگ‌های ماده با گرگ‌های نر به عنوان یک تفریح از یک سو و رهاشدگی و افزایش شمار سگ های ولگرد ماده در مناطق پیرامونی شهرها و طبیعت تحت لوای حمایت از حیوانات و آمیزش آنها با گرگ‌های نر از سوی دیگر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید