به گفته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات احیای برجام متوقف شده و در بن بست است و حتی دیدار با ابراهیم رئیسی هم تاثیری بر این موضوع ندارد.

شانسی برای احیای برجام در جریان مجمع عمومی سازمان ملل وجود ندارد / اکنون در بن بست هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که دیدار با رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل هم نمی تواند تاثیری در پیشرفت روند مذاکرات رفع تحریم ها داشته باشد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتظارات برای دستیابی به موفقیت در توافق هسته‌ای ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری کاهش داد و مدعی شد که معتقد نیست دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مثمرثمر باشد.

بر اساس این گزارش، بورل در گفتگو با نشریه پلیتیکو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را تحت فشار قرار داده است تا در روند احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ده متر آخر را طی کنند.

وی در عین حال افزود که در بحبوحه مذاکرات جاری به رهبری اتحادیه اروپا هیچ پیشرفت عمده‌ای را به زودی در این موضوع پیش بینی نمی‌کند.

بورل گفت: در سه ماه گذشته، تعامل، فرآیند چند مرحله‌ای همگرا بود. فعالیت بین طرفین باعث بهبود نتیجه می‌شد. اما در هفته‌های گذشته این‌طور نبود. اکنون در بن بست هستیم. اکنون ما متوقف شده‌ایم.

شانسی برای دستیابی به توافق ایران در سازمان ملل وجود ندارد

بورل در پاسخ به این سوال پلیتیکو که آیا برای دیدار با ابراهیم رئیسی که وی نیز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، آمادگی دارد یا خیر مدعی شد: آنها به من قول‌هایی داده بودند، به دوحه رفتند. آنها به وین رفتند. فکر نمی‌کنم دیدار با رئیس جمهور هم چیزی را حل کند.

این در حالی است که آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران در جریان حضور در اجلاس سران عضو سازمان شانگهای با شبکه خبری الجزیره گفتگویی داشت و در آن تاکید کرد که تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید