مازندران یکی از شهرهای پر جاذبه ایران است که به واسطه جاذبه‌هایش گردشگران زیادی را به خودش جذب می‌کند. یکی از ویژگی‌های زیبای این استان آبشار الیمالات است که در دل جنگل واقع شده است.

پهنه‌ای آبی در دل جنگل‌های مازندران

سلام نو - سرویس گردشگری: به هرکدام از دریاچه‌های ایرانی که سر می‌زنید، طبیعتی در مقابل‌تان قرار می‌گیرد که همتای آن را جایی نخواهید دید؛ پهنه‌ای آبی که بر فرش زمین گسترده شده است و باشکوه و آرامشی خاص خودنمایی می‌کند. یکی از این دریاچه‌های دیدنی، دریاچه الیمالات است؛ دریاچه‌ای تماشایی که هیچ‌ چیز در برابر این زیبایی به چشم‌تان نخواهد آمد. خنکای آب، سرسبزی جنگل، شکوه آسمان، نور ملایم خورشید و سکوتی وصف‌ناپذیر در الیمالات در انتظار شما است.

دریاچه الیمالات که در دل جنگل واقع شده است، به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی در دل جنگل آرمیده است. می‌توانید روی سنگ‌های کنار رودخانه لم بدهید و ساعت‌ها به جنگلی که دریاچه را در آغوش گفته است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب، لذت ببرید. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح وآرامش مهیاست.

دریاچهٔ الیمالات دارای رستوران و امکانات قایق‌سواری و ماهی‌گیری است.

پهنه‌ای آبی در دل جنگل‌های مازندران

دریاچه الیمالات در کجا قرار دارد؟

دریاچه‌ الیمالات از جاذبه های گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود و در هشت کیلومتری مسیر نور به چمستان، در جنوب دو راهی منتهی به روستای کارگرکلا قرار دارد. فاصله‌ دریاچه با جاده حدود سه کیلومتر است.

امکانات دریاچه الیمالات

خوشبختانه امکانات رفاهی متعددی از جمله پارکینگ، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، شهربازی کوچک و آلاچیق برای راحتی حال گردشگران تعبیه شده است. همچنین اگر به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه‌مند هستید، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را می‌توانید در همین مکان تهیه کنید. قایق‌سواری روی این دریاچه‌ و تماشای طبیعت زیبای اطراف آن تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهد رفت.

پهنه‌ای آبی در دل جنگل‌های مازندران

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه

دریاچه الیمالات در ایام تعطــیلات بخصوص فصول بهار و تابسـتان یکی از پربازدیدکننده ترین مکان تفریحی و توریسـتی در سرتاسر استان مازندران است. دریاچه ‌ای که وقتی برای اولین ‌بار بعد از طی ‌کردن و دور زدن در جاده ‌ای پر درخت به آن می ‌رسید و ورودی پارکینگ را می ‌پردازید و وارد محوطه‌ اش می ‌شوید شکوه طبیعت آن، شما را می‌ گیرد و باورتان نمی ‌شود که با چنین منظره ‌ای روبرو هستید.

نکات بازدید از دریاچه الیمالات

  • برای ورود چه با ماشین و چه به‌صورت پیاده باید مبلغی را پرداخت کنید. این مبلغ برای ماشین (در سال ۱۳۹۹) ۸۰۰۰ تومان است.
  • شب‌ها از ساعت ۱۰ این مجموعه تعطیل می‌شود؛ اما اگر قصد کمپینگ دارید، می‌توانید شب را در آن بمانید.
  • هوای این منطقه، به‌خصوص در فصول گرم سال شرجی است.
  • انتهای مسیر منتهی به دریاچه حدود دو تا سه کیلومتر خاکی است.
  • طبیعت تنها منبع زیست ما و دیگر جانداران است. با نریختن زباله روی زمین، صدمه نزدن به درختان و حیوانات و خودداری از هرگونه آسیب به پیکر آن، در حفظ و حمایت از آن کوشا باشیم.

پهنه‌ای آبی در دل جنگل‌های مازندران

نحوه دسترسی به دریاچه الیمالات

برای دسترسی به دریاچه، در مسیر نور به چمستان پیش برانید. پس از طی هشت کیلومتر، درون فرعی دریاچه بپیچید. اگر از مسیر نور راهی این مکان نیستید و مستقیما از تهران قصد بازدید از آن را دارید، از جاده هراز عازم آمل و از کمربندی آمل، وارد چمستان شوید. از چمستان به‌سمت نور حرکت کنید. پس از حدودا ۴۰ دقیقه رانندگی، نرسیده به نور، وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده شوید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید