شوید پلو با ماهی از غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار است، اما شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هوس این غذا را داشته باشید اما زمان کافی برای تهیه این غذا را ندارید، شوید پلو و تن ماهی جایگزین مناسب برای آن زمان است.

دستور پخت شوید پلو با تن ماهی در چند دقیقه؛ غذای فوری و خوشمزه + آموزش مرحله به مرحله

به گزارش سلام نو، شوید پلو با تن ماهی از غذاهای پلویی فوری محسوب می‌شود که در روزهایی که وقت کافی برای آشپزی نیست، یک گزینه مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی ادامه مطلب را بخوانید.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج: ۲ پیمانه

شوید: ۲ قاشق غذاخوری سرپُر

تن ماهی: یک عدد

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می‌خیسانیم، سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. حالا ۱ قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می‌ریزیم و پس از آن برنج خیسانده شده را داخل آب جوش می‌ریزیم.

مرحله دوم

حالا با کفگیر یا قاشق کمی‌ هم می‌زنیم تا دانه‌های برنج به هم نچسبند، پس از گذشت چند دقیقه برنج‌ها را زیر دندان تست می‌کنیم، زمانی که دانه‌های برنج کاملا نرم شده باشند و مغز برنج سفت باشد باید برنج را آبکشی کنیم.

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی | بهترین غذا برای روزی که وقت آشپزی نداریم

مرحله سوم

حالا روی برنج آب سرد می‌گیریم و پس از آبکشی کنار می‌گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخل آن می‌ریزیم، سپس به سلیقه خود از سیب زمینی ورقه شده یا نان لواش خانگی برای ته دیگ استفاده می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا کمی‌ برنج روی ته دیگ می‌ریزیم تا روی آن را به طور کامل پوشش دهد سپس کمی‌ از شوید خشک روی برنج می‌پاشیم و به همین ترتیب برنج و شوید را لایه به لایه داخل قابلمه می‌ریزیم. می‌توانیم از شوید تازه هم استفاده کنیم.

مرحله پنجم

البته اگر شوید تازه استفاده کردید حتما کمی‌ شوید خشک هم اضافه کنید چون شوید خشک عطر بسیار خوبی به پلو می‌دهد. در لایه آخر برنج می‌ریزیم و در آخر با دسته کفگیر یا قاشق یک سوراخ وسط برنج ایجاد می‌کنیم تا به خوبی دم بکشد.

مرحله ششم

حالا یک دم کنی روی در قابلمه قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار می‌دهیم تا از سالم بودن کنسرو اطمینان حاصل کنیم.

مرحله هفتم

سپس تن ماهی را کنسرو خارج می‌کنیم و روغن اضافی آن را دور می‌ریزیم. فقط کمی‌ از روغن تن ماهی را نگه می‌داریم. حالا تن ماهی را در یک تابه کوچک کمی‌ تفت می‌دهیم تا به طور کامل از هم با شود، سپس به همراه شوید پلو سرو می‌کنیم. / برترین‌ها

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید