برخی از تحلیلگران عقیده دارند که روند نزولی بورس تا زمان مشخص شدن موضع دولت در خصوص بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.

پیش‌بینی بورس برای فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱/ وضعیت بورس وخیم است

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رکود بورس عمیق‌تر شده و روند نزولی بورس تهران امروز نیز ادامه داشت و این موضوع باعث شده که سهامداران نگران افت بیشتر بازار باشد.

بورس تهران امروز دوشنبه با افتی بالغ بر چهار هزار واحدی به کار خود پایان داد. این افت باعث تثبیت شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۷۳ هزار واحدی شد. روندی که بورس در پیش گرفته باعث شده تا سهامداران هر روز شاهد رکوردشکنی شاخص کل در سال ۱۴۰۱ باشند. شاخص هم وزن نیز با افتی یکهزار و ۶۸۳ واحدی به کانال ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت. با این اوصاف شاخص هم وزن نیز بار دیگر خطر سقوط به محدوده ۳۰۰ هزار واحدی را احساس می کند.

ریزش بورش تا کی ادامه دارد؟

در چند هفته اخیر وضعیت بورس، بسیار وخیم شده است. ارزش معاملات کاهش و صف‌های فروش افزایش یافته است. روند معاملات چند هفته گذشته خبر از وضعیت وخیم و رکود بورس می‌دهد. تقربیا نقدینگی وارد بازار نمی‌شود و صندوق‌های درآمد ثابت نیز شاهد خروج نقدینگی هستند.

هر روز شاهد عمیق‌تر شدن ریسک‌های بازار هستیم. دخالت‌های مسولان، عدم قطعیت در مذاکرات برجام، قیمت دلار و دیگر عوامل باعث شده که وضعیت بورس هر روز بدتر از گذشته شود.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که تحلیل‌ها و تصمیم‌های نادرست مسولان باعث وضعیت وخیم بورس شده و احتمالا این روند تا زمان مشخص شدن موضع دولت در خصوص بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.

از سوی دیگر برخی از فعالان بازار سرمایه عقیده دارند تا زمانی که برجام تعیین تکلیف نشود نباید انتظار رشد بازار را داشت. به گفته این گروه از کارشناسان بازار، برجام تک مولفه‌ای است که می‌تواند تاثیر مثبتی روی روند معاملات داشته باشد.

اما به طور کلی در شرایط فعلی نباید انتظار رشد یا تغییر وضعیت بورس را داشت. چراکه قدرت عوامل تاثیرگذار روی بورس از قدرت نقدینگی بیشتر است؛ بنابراین تغییر شرایط می‌تواند تغییر وضعیت بورس را در پی داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید