۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 55389094

کیش و قشم مقصدهای جذاب و دیدنی در جنوب ایران هستند و مسافرانی تمایل دارند بدانند فاصله کیش تا قشم با ماشین چقدر است.

فاصله کیش تا قشم با ماشین

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای پیمودن فاصله کیش تا قشم با ماشین مسیر و جاده‌ای مستقیم وجود ندارد و به همین دلیل بایستی به بندرعباس رفت تا به عنوان نقطه‌ای واسطه، از کیش به قشم رسید. آن‌چه عیان است جاذبه‌های فراوان گردشگری و چشم‌اندازهای زیبا و دلفریب در این دو نقطه رؤیایی ایران است، از این رو مسافرانی هستند که به قصد سفر به این دو جزیره دیدنی با ماشین خود جابه‌جا می‌شوند و در اصل ترکیبی از یک سفر زمینی و دریایی را تجربه می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر از سفر از جزیره کیش تا بزرگ‌ترین جزیره جنوب ایران یعنی قشم با ماشین بدانیم.

طی کردن فاصله کیش تا قشم با ماشین

تفریحات آبی و غیرآبی کیش و دیدنی‌های طبیعی قشم و جاذبه‌های گردشگری هر دو جزیره سبب شده تا مسافران و گردشگران بسیاری تصمیم بگیرند طی یک سفر از هر دوی این جزیره‌ها دیدن کنند و این بازدید را با ماشین شخصی خود انجام دهند. فاصله کیش تا قشم با ماشین به صورت مستقیم و از طریق جاده‌ای مشخص طی نمی‌شود بلکه برای پیمودن آن نیاز است تا مسیرهایی به وسیله شناور و به واسطه بندرعباس با حوصله و برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

برای پشت سر گذاشتن فاصله کیش تا قشم با ماشین نیاز است تا در وهله اول به اسکله حمل خودرو در کیش رفته و در صورتیکه مسافر یا ساکن این جزیره زیبا باشید به طور حتم با این اسکله و فرایند پیش روی آشنایی دارید. بعد از آن نیاز است که به وسیله شناورهای حمل خودرو یا لندینگ کرافت خود و وسیله نقلیه را به یکی از سه بندر لنگه، چارک و آفتاب در بندرعباس جذاب برسانید که به ترتیب ۹۳، ۳۲ و ۱۸ کیلومتر با کیش فاصله و ۴، ۲.۵ و ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

فاصله کیش تا قشم با ماشین

رفتن به قشم با ماشین به واسطه بندرعباس

با توجه به اینکه برای پیمودن فاصله کیش تا قشم با ماشین مسیر مستقیمی وجود ندارد، ضروری است که به وسیله شناورهای حمل خودرو از کیش به بندرعباس رفته و بعد از رسیدن به یکی از بنادر لنگه، چارک و آفتاب در بندرعباس، رانندگی خود را در بندرعباس آغاز کرده و برای رفتن به قشم، به یکی از بندرهای پل و شهید حقانی بندرعباس مراجعه کرده تا مجدد به کمک شناورهای حمل خودرو و این بار از مبدأ بندرعباس و مقصد قشم، به جزیره دیدنی و مثال‌زدنی قشم دسترسی پیدا کرده.

بندر پل تا بندر لافت در قشم تنها ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و از بندر شهید حقانی بندرعباس تا اسکله شهید ذاکری قشم ۲۳.۸ کیلومتر فاصله است که به وسیله شناورهای حمل خودرو این فاصله‌ها با خیال آسوده طی می‌شود. انتخاب با شماست که کدام یک از این بندرها در بندرعباس را به عنوان مقصد و مبدأ گزینش کنید و تمایل داشته باشید تا چه مسافتی و مدت زمانی را در نوار ساحلی خلیج همیشه فارس در بندرعباس به رانندگی بپردازید، به طور قطعی هر یک از این گزینه‌ها در فاصله طی شده تأثیرگذار خواهد بود.

سفر دریایی با لندینگ‌کرافت یا شناور حمل خودرو از کیش تا بندرعباس و بعد از آن از بندرعباس تا قشم نیازمند توجه به چند نکته و رعایت موارد ساده‌ای است:

  • همراه داشتن کارت شناسایی در طول سفر
  • همراه داشتن کارت خودرو، برگ معاینه فنی، برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی و گواهینامه رانندگی
  • توجه به پر بودن باک خودرو قبل از رفتن بر روی شناور
  • مصرف داروهای ضد تهوع برای پیشگیری از حالت تهوع ناشی از دریازدگی
  • ندویدن و خم نشدن به سمت آب حین سفر با شناور
  • مراقبت از کودکان در طول سفر با شناور و توصیف شرایط برای آن‌ها

فاصله کیش تا قشم با ماشین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید