نخست‌وزیر کانادا در حاشیه مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس گفت: روسیه باید به خاطر جنایت‌های که در اوکراین انجام داده پاسخگو رباشد.

 ترودو روسیه را به جنایت جنگی متهم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در حاشیه مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس در لندن، با «دنیس شمیگال»، نخست‌وزیر اوکراین دیدار و درباره تأثیرات جنگ در اوکراین با هم گفت‌وگو کردند.

دولت کانادا درباره این دیدار بیانیه‌ای را منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: دو نخست‌وزیر درباره کمک کانادا به اوکراین و تأثیرات حمله و تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین، و همچنین اهمیت حفظ اتحاد بین متحدان و ادامه اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه بحث و گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر کانادا همچنین در نشست خبری پس از این دیدار، با ادعای «کشف گورهای دسته‌جمعی» در برخی مناطق اوکراین، روسیه را به «جنایات جنگی آشکار» متهم کرد و مدعی شد «باید روسیه را به خاطر این جنایت‌ها پاسخگو کرد».

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال گسترده تسلیحات نظامی برای ارتش اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند و این اقدامات ضدروسی همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید