۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 55389065

جزیره‌های کیش و قشم از جمله مقاصد جذاب در جنوب ایران است و به همین دلیل بسیاری تمایل دارند فاصله کیش تا قشم با هواپیما را بدانند.

فاصله کیش تا قشم با هواپیما

سلام نو _ سرویس گردشگری: فاصله کیش تا قشم با هواپیما زمانی مطرح می‌شود که قصد سفر به هر دوی این جزیره‌ها وجود داشته باشد و بعد از تجربه جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی و غیرآبی در کیش، دیدن قشم و طبیعت پر از رمز و راز آن نیز در یک سفر ممکن باشد. به لحاظ جغرافیایی این دو جزیره زیبا و دوست‌داشتنی فاصله‌ای ۱۹۵ کیلومتری با یکدیگر دارند و به نظر می‌آید طی کردن این فاصله به صورتی هوایی یا دریایی چندان به طول نیانجامد، در صورتیکه مسیر مستقیمی در حال حاضر برای پیمودن این مسافت وجود ندارد.

فاصله کیش تا قشم از طریق پرواز

برای طی نمودن فاصله کیش تا قشم با هواپیما نیاز است بدانیم فعلا پرواز مستقیمی از این دو جزیره به یکدیگر وجود ندارد و در صورتیکه انتخاب برای رفتن از کیش به قشم، هواپیما باشد باید ترکیبی از سفر هوایی، زمینی و دریایی را در برنامه خود قرار داد به این صورت که از کیش به وسیله هواپیما به بندرعباس رفت و بعد از رسیدن به بندرعباس به وسیله تاکسی به یکی از بنادر شهید حقانی و پل مراجعه کرد و سپس با شناورهای مسافربری خود را به بندرهای شهید ذاکری قشم و لافت رساند.

همان‌طور که توجه داشتید فاصله کیش تا قشم با هواپیما تنها با پیمودن مسافت هوایی ۲۳۴ کیلومتری در مدت زمانی حدود یک ساعت در صورتیکه شرایط آب‌وهوایی مطلوب باشد به بندرعباس انجام می‌شود و بعد از آن پیشنهاد می‌شود به بندر شهید حقانی که فاصله کمتری نسبت به بندر پل با فرودگاه بندرعباس دارد مراجعه شود، گفتنی است که این بندر تا فرودگاه مسافت ۱۴.۴ کیلومتری دارد و به طور معمول به وسیله تاکسی این مسیر ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می‌برد تا طی شود.

فاصله کیش تا قشم با هواپیما

پیمودن فاصله کیش تا قشم به واسطه بندرعباس

با توجه به توضیحات کامل بالا متوجه شدیم طی کردن فاصله کیش تا قشم با هواپیما در صورتی ممکن است که به بندرعباس با عنوان یک نقطه واسطه مراجعه شود و بعد از پرواز کیش – بندرعباس، پیشنهاد می‌شود به وسیله تاکسی تنها ۱۴.۴ کیلومتر به سمت غرب و بندر شهید حقانی حرکت کنیم و از این بندر به وسیله قایق‌های تندرو و لنج‌های حاضر به قشم برویم. شناورهای موجود در این بندر به بندر شهید ذاکری قشم تردد دارند و می‌توان با استفاده از قایق‌های تندرو در ۱ ساعت و با لنج بیش از یک ساعت به قشم زیبا رسید.

جالب توجه است که بندر شهید حقانی بندرعباس تنها ۳۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد و شناورهای تندرو در این بندر از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب، هر دو ساعت و لنج‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ نیم‌روز تا ۹:۳۰ شب، هر دو ساعت به علاوه یک حرکت در ساعت ۰۸:۰۰ به سوی بندر شهید ذاکری قشم مسافر می‌برند. شماره تماس بندر شهید حقانی بندرعباس ۰۷۶۳۱۱۱ و شماره تماس بندر شهید ذاکری قشم ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶ برای پاسخ‌گویی به مسافران و گردشگران فعال هستند.

در نهایت نیاز است در جریان باشیم که فاصله کیش تا قشم با هواپیما در حال حاضر تنها به واسطه بندرعباس طی می‌شود جذابیت پیمودن این مسیر هوایی در پرواز بر فراز خلیج همیشه فارس است. بی‌شک دیدن آب‌های خروشان این دریا و همین‌طور مدت زمان اندکی که برای جابه‌جایی و سفر از کیش تا بندرعباس صرف می‌شود، انگیزه خوبی برای این سفر ترکیبی است. یک سفر چند ساعته از کیش تا قشم که برای طی کردن آن می‌شود با هواپیما به بندرعباس رفت و از آن‌جا به صورت زمینی به یکی از بنادر آن رسید و در آخر به وسیله شناور به قشم دیدنی رسید.

فاصله کیش تا قشم با هواپیما

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید