۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 55388993

سفر به جنوب ایران بی‌شک تکرار نشدنی و جذاب خواهد بود از این رو بسیاری تمایل دارند بدانند فاصله کیش تا درگهان چه مقدار است.

فاصله کیش تا درگهان

سلام نو _ سرویس گردشگری: در راستای دانستن درباره فاصله کیش تا درگهان، با توجه به اینکه درگهان در قشم قرار دارد بهتر است بیشتر راجع‌به دلیل جذابیت کیش و قشم بدانیم. جزیره کیش و قشم دو جزیره بی‌نظیر در جنوب ایران هستند که سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند، هر کدام یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و مقاصد درجه یکی برای سفر محسوب می‌شوند. کیش با داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان و نیز مراکز خرید و هتل‌های متعدد، قشم با داشتن طبیعت بی‌بدیل و مناظر چشم‌نواز و همین‌طور مراکز خرید پر شمار نقاط پرطرفداری برای مسافران و گردشگران به حساب می‌آیند.

فاصله کیش تا درگهان با هواپیما

برای طی کردن فاصله کیش تا درگهان از طریق هواپیما تنها مسیر پیش روی پرواز از کیش به بندرعباس است، برای پیمودن مسافت هوایی ۲۳۴ کیلومتری کیش تا بندعباس در شرایط مطلوب آب‌وهوایی به یک ساعت پرواز نیاز است. برای رفتن از بندرعباس به درگهان مسیر مستقیمی وجود ندارد بایستی خود را به یکی از دو بندر شهید حقانی و پل رساند تا ادامه سفر به صورت دریایی و به وسیله شناورهایی نظیر قایق‌های تندرو، لنج و لندینگ‌کرافت طی شود. با رسیدن به بندر شهید ذاکری قشم یا بندر لافت می‌توان با خودرو به درگهان رفت.

از کیش تا درگهان با ماشین شخصی

در صورتیکه ماشین شخصی خود را به جزیره کیش برده باشید یا ساکن این جزیره باشید، برای طی کردن فاصله کیش تا درگهان به فرایند استفاده از شناورهای حمل خودرو آشنایی دارید. از کیش تا درگهان مسیر مستقیم چه به صورت هوایی و چه به شکل دریایی وجود ندارد از این رو برای سفر از کیش زیبا تا درگهان پرتلاطم نیاز است تا از بندرعباس به عنوان یک نقطه واسطه که کشیدگی جذابی دارد استفاده شود. در وهله اول باید خود را به اسکله حمل خودرو در کیش رساند.

فاصله کیش تا درگهان

بعد از آن، یکی از سه بندر آفتاب با فاصله ۱۸ کیلومتری، چارک با فاصله ۳۲ کیلومتری و لنگه با فاصله ۹۳ کیلومتری با کیش را انتخاب و به وسیله لندینگ کرافت یا همان شناور حمل خودرو به بندرعباس دوست‌داشتنی دسترسی پیدا کرده، حال نوبت آن است که مدتی را در بندرعباس از یکی از این بنادر تا بندر پل و شهید حقانی رانندگی کرده و حسابی از خط ساحلی خلیج همیشه فارس و دید و منظری که دارد حظ برده و بعد از رسیدن به یکی از این دو بندر پل و شهید حقانی، بندرعباس را به قصد قشم و رفتن به درگهان ترک کرده.

پیمودن فاصله کیش تا درگهان با شناور مسافربری

برای پیمودن فاصله کیش تا درگهان به وسیله شناورهای مسافربری، که شامل قایق‌های تندرو و لنج می‌شود مسیر سر راست و بی‌واسطه‌ای وجود ندارد و بایستی از کیش به بندرعباس و از بندرعباس به قشم رفت تا بعد از آن به درگهان با کلی مراکز خرید متنوع رسید. به همین جهت پیشنهاد می‌شود از کیش به بندر چارک که ۳۲ کیلومتر با جزیره فاصله دارد رفت و حدود ۱.۵ ساعت زمان برای این جابه‌جایی در نظر گرفت، بعد از آن به صورت زمینی به وسیله تاکسی خود را به بندر پل رساند چرا که نسبت به بندر شهید حقانی به بندر چارک نزدیک‌تر است و در نهایت از بندر پل به قشم رفت.

گفتنی است که امکان رفتن از کیش به بندر آفتاب و بندر لنگه نیز وجود دارد اما به صورت معمول این دو بندر معطلی بیشتری برای جابه‌جایی مسافر دارند. از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم دسترسی وجود دارد و در صورتیکه تمایل در طی کردن مسیر زمینی بیشتر در بندرعباس باشد، به عنوان یک گزینه بسیار خوب است و لازم است بدانیم فاصله این دو بندر با یکدیگر ۳۰ کیلومتر است و این فاصله به وسیله شناورهای تندرو ۱ ساعته طی می‌شود و با لنج اندکی بیشتر زمان می‌برد.

فاصله کیش تا درگهان
اسکله ذاکری قشم
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید