۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 55388954

دریای مرده به دلیل آب غنی از مواد معدنی مشهور است. طرفداران سلامتی معتقدند آب دریای مرده دارای خواص درمانی برای پوست است.

۴ جاذبه گردشگری برتر اردن + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سفر به اردن یک سفر رویایی به خاورمیانه است. مقصدی امن و دوستانه، مسافران را به شگفتیهای جهان نزدیک میکند و آنها را در مهماننوازی درجه یک جهانی غرق میکند. وقتی وارد فرهنگ این کشور راحت شوید، احساس خوبی خواهید داشت.

مکانهای گردشگری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در اردن فراوان است. در سفر خود به اردن از نقاشیهای دیواری محو شده در قلعه بیابانی ۱۳۰۰ ساله قصیر امرا شگفت زده شوید. از تپه‌های شنی قرمز بالا بروید و در سایه‌های ماسه‌سنگ فرسوده در چشمانداز بیابانی وادی رام بایستید.

اما اردن تنها ریشه در گذشته ندارد. پایتخت تپه‌ای آن، مملو از رستوران‌ها و کافه‌های شلوغ، فروشگاه‌های شیک و گالری‌های هنری چشمگیر است.

در ادامه بهترین مکانها را با لیست برترین جاذبههای گردشگری در اردن ببینید.

پترا

۴ جاذبه گردشگری برتر اردن + عکس

برای شگفت زده شدن از پترا آماده شوید. این جاذبه که یکی از عجایب جدید جهان است، بازدیدکنندگان امروزی را از زمان کشف مجدد شهر گمشده توسط ژان لوئیس بورکهارت، کاشف سوئیسی در بیش از ۲۰۰ سال پیش، شگفت زده کرده است.

شما حداقل به دو روز زمان نیاز دارید تا تمام نقاط برجسته اطراف پترا را که شامل بیش از ۸۰۰ مکان ثبت شده است، مشاهده کنید. اما اگر زمان بیشتری داشته باشید، از صرف آن در اینجا ناامید نخواهید شد. گشت و گذار در اطراف شهری چنین باستانی و به خوبی حفظ شده، تجربهای ارزشمند است.

پترا وقت گردشگران را تلف نمیکند. بلافاصله پس از ورود به این مکان، بلوکهای مرموز را خواهید دید، بناهای تاریخی سنگی با ابهت که هدف اصلی آنها هنوز ناشناخته باقی مانده است و به دنبال آن مقبره اوبلیسک قرار دارد.

دریای مرده

۴ جاذبه گردشگری برتر اردن + عکس

دریای مرده پایینترین نقطه روی زمین است که از طریق جاده قابل دسترس است، این مجموعه آبی در ۴۱۸ متری زیر سطح دریا قرار دارد. دریای مرده منظرهای چشمگیر در کنار طاقچههای سنگی پوشیده از نمک و کوه‌های قرمز برهوت دارد. از عمان میتوانید با ماشین در حدود یک ساعت به جاذبههای منطقه دریای مرده برسید.

دریای مرده به دلیل آب غنی از مواد معدنی مشهور است. طرفداران سلامتی معتقدند آب دریای مرده دارای خواص درمانی برای پوست است. با این حال، برنامهای برای شنا کردن عمیق در آن نداشته باشید. دریای مرده آنقدر متراکم و برجسته است که تنها کاری که میتوانید در آن انجام دهید شناور شدن در بالای سطح آن است.

شما میتوانید از چند نقطه ورودی از جمله ساحل عمان به دریای مرده دسترسی داشته باشید. بهتر است در یکی از استراحتگاههای آبگرم مجلل در ساحل شمال شرقی دریای مرده اقامت کنید. با یک بار حمام کردن در این لجن قرمز قهوهای، پوست شما نرمتر از همیشه خواهد بود.

وادی رام

۴ جاذبه گردشگری برتر اردن + عکس

به منطقه جنوبی اردن بروید و وادی رام یکی از دیدنیترین مناظر در سراسر جهان را ببینید. این دره صخره‌ای ماسه‌سنگی و گرانیتی است که به‌عنوان دره ماه نیز شناخته می‌شود، با صخره‌های سر به فلک کشیده، تپه‌های شنی عظیم، طاق‌نماهای چرخان و غارها، تجربه‌ای ماورایی است.

شما می‌توانید در این منطقه سوار شتر یا اسب‌های عربی شوید، از کوه‌های ماسه‌سنگ بالا بروید و در دره‌ها پیادهروی کنید.

خرابه های جراش

۴ جاذبه گردشگری برتر اردن + عکس

هیچچیز به اندازه بازدید از خرابههای جراش، شما را به گذشته نمیبرد. این مکان یکی از بهترین شهرهای روم باستانی جهان است که حفظ شده است و دارای مکان‌های دیدنی برای بازدید است، از خیابان‌های ستون‌دار و معابد گرفته تا میدان‌های ورزشی عظیم که زمانی گنجایش ۱۵۰۰۰ تماشاگر را داشت.

گردشگران ماجراجویی گشت و گذار خود را در خرابههای جراش با قدم زدن در طاق هادریان آغاز میکنند. این سازه با ارتفاع تقریبا ۱۱ متری بسیار باشکوه است، اما وقتی در نظر بگیرید که در اصل دوبرابر این اندازه بوده، حتی چشمگیرتر نیز میشود.

اگر این مکان برای شگفت‌انگیز کردن شما کافی نبود، هیپودروم را کشف کنید. هیپودروم، یک زمین ورزشی که در حدود قرن دوم ساخته شد و زمانی میزبان مسابقات ارابه‌سواری به عنوان سرگرمی برای هزاران تماشاگر بود. این ورزش باستانی شامل اجرای مبارزه با گلادیاتورها و ارابههای مسابقهای است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید