فرناندو گابریل، هافبک برزیلی و سابق پرسپولیس، که توسط برانکو از این تیم کنار گذاشته شد بیان کرد در جام جهانی طرفدار کشورش و ایران است.

فرناندو گابریل در انتظار پیشنهاد پرسپولیس مانده است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرانلاین، فرناندو گابریل یکی از خارجی های خوبی بود که در لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفت. این هافبک تکنیکی و خوش استایل که در لیگ چهاردهم برای پرسپولیس بازی می کرد، خیلی زود نزد هواداران پرسپولیس محبوب شد ولی در پایان همان فصل توسط برانکو که به تازگی هدایت پرسپولیس را در دست گرفته بود، از این تیم کنار گذاشته شد.

با وجود اینکه گابریل مدت کوتاهی در پرسپولیس حضور داشت، علاقه زیادی به این تیم دارد و می گوید همه بازی های پرسپولیس را دنبال می کند و منتظر یک فرصت برای بازگشت است. با فرناندو در خصوص شرایط پرسپولیس در این فصل گفت و گویی انجام دادیم و البته کمی هم مرور خاطرات کردیم. صحبت های هافبک برزیلی سابق پرسپولیس را در ادامه می خوانید.

فرناندو گابریل مشغول بازی در امارات

خب من درحال حاضر در فوتبال امارات مشغول بازی هستم و شرایط بسیار خوبی هم دارم. من و خانواده ام از زندگی در امارات راضی هستیم و مشکلی وجود ندارد. من در سال های اخیر همیشه سعی کردم آمادگی خودم را حفظ کنم تا بتوانم یک روزی دوباره به پرسپولیس برگردم.

تو فقط یک نیم فصل در پرسپولیس بازی کردی ، ولی هرموقع صحبت از این تیم می شود، با هیجان زیادی در موردش حرف می زنی و همواره از علاقه خود برای بازگشت به پرسپولیس گفتی. دلیل این موضوع چیست؟

دلیلش علاقه زیاد من به پرسپولیس و هوادارانش است. بعد از جدایی از پرسپولیس چند تیم عوض کردم ولی حال و هوای آن را نداشت. خاطرات پرسپولیس را همیشه در ذهن خودم مرور می‌کنم و این تیم در قلب من جای دارد. چه خودم و چه همسرم زندگی در تهران را دوست داشتیم. برای ما شهری خوب و پر از خاطره بود. در این چند سال هم نتایج پرسپولیس و قهرمانی‌ها را دنبال می‌کردم و بابت آنها هم خیلی خوشحال بودم.فصل قبل هم مثل هواداران از اینکه تیم نتوانست قهرمان شود، ناراحت شدم. واقعیت این است که وقتی در جایی مثل پرسپولیس بازی می‌کنید سخت است که دیگر آن را فراموش کنید. هواداران پرسپولیس هم هنوز به من لطف دارند. پیام‌های محبت آمیز می‌دهند. انگار هنوز بازیکن پرسپولیس هستم و این برای من جالب است و باعث شده تا این ارتباط عاطفی را حفظ کنیم.

من عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم و بزرگترین آرزوی فوتبالی من بازگشت به این تیم است. قطعا تا روزی که فوتبال بازی کنم ، منتظر پیشنهاد پرسپولیس می مانم و دلم می خواهد در پرسپولیس به فوتبالم پایان دهم.

تو بازی های خوبی در پرسپولیس انجام دادی و ارتباط خوبی با هواداران داشتی. شاید همین موضوع باعث شد تا محبوب شوی. به نظر خودت چرا در آن مقطع برانکو تو را نخواست و تو مجبور به جدایی شدی؟

من دوران فوق العاده ای در پرسپولیس داشتم و همه می‌دانند چقدر به این تیم علاقه دارم. همه چیز خوب پیش می‌رفت ولی وقتی در اواخر فصل برانکو سرمربی پرسپولیس شد در انتهای فصل قصد داشت بازیکنان مدنظر خودش را به تیم بیاورد و مرا نخواست. به همین دلیل من و پرسپولیس قرارداد جدیدی امضا نکردیم و من هم بدون مشکل جدا شدم.

فوتبال حرفه ای همین است و من هم قواعد فوتبال حرفه ای را بلدم. هر سرمربی سلیقه خودش را دارد و برانکو هم من را نخواست.

ناراحتی فرناندو گابریل از برانکو

من عاشق این بودم که در پرسپولیس به فوتبالم ادامه دهم ولی از برانکو ناراحت نیستم. فوتبال حرفه ای همینطور است و هر مربی حق دارد بازیکنانش را خودش انتخاب کند. از جدایی ام ناراحت شدم چون در پرسپولیس خوشحال بودم ولی از برانکو خیر. برانکو توانایی‌هایش در مربیگری را به خوبی نشان داد و به نظرم یکی از بهترین مربیانی بود که در پرسپولیس کار کرد.کارنامه او و جام هایی که با پرسپولیس کسب کرد، مشخص است و نیازی به تعریف من ندارد.

نکته جالب در خصوص تو این است که هنوز هم با هواداران پرسپولیس در ارتباط هستی. در این مورد صحبت کن .

علاقه من به هواداران و آن ها به من مشخص و کاملا دوطرفه است. من خیلی وقت ها با هواداران در صفحه شخصی ام در اینستاگرام صحبت می کنم.

آنها بیشتر اوقات عکس و فیلم از دوران حضورم در این تیم برایم ارسال می‌کنند که خاطرات خوبی زنده می‌شود و حس خوبی از دریافت آن عکس ها دارم. واقعا لذت بخش است که پس از چند سال این هواداران هنوز به یادم هستند. آنها در دنیا بی‌نظیرند و خیلی دوستشان دارم.

بازی های این فصل پرسپولیس را دنبال کردی؟

بله من همیشه اخبار و دیدارهای پرسپولیس را دنبال می‌کنم چون علاقه زیادی به این تیم و هوادارانش دارم. پرسپولیس بخش مهمی‌ از زندگی من است و این تیم همیشه در قلب من باقی خواهد ماند. شاید باورتان نشود ولی من یک اپلیکیشن دارم که برنامه بازی ها و نتایج بازی های مختلف را در آن دنبال می کنم. پرسپولیس را در این اپلیکیشن به عنوان تیم موردعلاقه خودم انتخاب کردم تا موقع بازی های این تیم به من اطلاع رسانی شود و از نتایج باخبر شوم.

به نظرم پرسپولیس خریدهای فوق العاده ای انجام داد و می بینید که با قاطعیت صدرنشین است و نتایج بسیار خوبی گرفته است. برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم در ادامه فصل هم موفق باشند.

بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس چه کسی بود؟

همه بازیکنان خوب بودند ولی لوکادیا فوق العاده بود. او نشان داد چه فوتبالیست باکیفیتی است و گل هایی بسیار مهم و زیبایی برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. به نظرم لوکادیا خیلی در ادامه فصل به پرسپولیس کمک خواهد کرد و گل های زیادی را به ثمر خواهد رساند.

به نظرت پرسپولیس می تواند در این فصل قهرمان شود؟

قطعا قهرمان می شود. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و مدعی اصلی قهرمانی به حساب می آید. پرسپولیس چیزی برای قهرمانی کم ندارد و در پایان فصل جام قهرمانی را از استقلال پس خواهد گرفت.

خیلی ها معتقدند که پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی هستند و دربی در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار است. نظرت در این رابطه چیست؟

بله دربی خیلی مهم است و قطعا ۳ امتیاز آن بازی برای قهرمانی خیلی تاثیرگذار خواهد بود. با این حال من فکر نمی کنم استقلال رقیب جدی برای پرسپولیس در راه قهرمانی باشد و تیم محبوب من به راحتی آب خوردن و پرگل دربی را خواهد برد. پیشبینی من از دربی برد ۳ بر صفر پرسپولیس است.

خاطره ای از بازی در دربی بزرگ تهران داری؟

بهترین خاطره من برد دربی است. خب اینکه استادیوم پر از تماشاگر بود و جای خالی وجود نداشت، بسیار هیجان انگیز بود. دیدن کلی تماشاگر در ورزشگاه همیشه برای من انگیزه فوق العاده ای به حساب می آمد. خوشحالم در دربی که بازی کردم، پرسپولیس برنده بازی شد و هواداران خیلی خوشحال بودند. یادم می آید تا مدت ها در مورد دربی و برد در آن بازی حرف می زدند که برای من جذابیت داشت و خاطره بسیار خوبی بود.دربی مهم ترین بازی در فوتبال ایران است و من امیدوارم در این فصل پرسپولیس بتواند رفت و برگشت استقلال را شکست دهد.

از همبازیان سابقت در پرسپولیس با کسی در ارتباط هستی؟

بله احمد نوراللهی دوست عزیز من است. با او بعضی اوقات حرف می زنم و در امارات هم او را دیدم. احمد یکی از بهترین بازیکنان ایران است و خیلی خوشحالم در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و الان هم یکی از بازیکنان مهم تیم ملی ایران به حساب می آید. به غیر از احمد با طارمی هم ارتباط دارم و می دانم چه درخشش فوق العاده ای در پورتو دارد.

فکر می کردی طارمی روزی تبدیل به همچین فوتبالیست بزرگی شود؟

من کنار مهدی بازی کردم و او دوست خوب من است. همان موقع متوجه شدم مهدی چه استعدادی دارد و مطمئن بودم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. برایش خیلی خوشحالم که توانسته در فوتبال اروپا جایگاه خوبی پیدا کند و امیدوارم همین روند را ادامه بدهد. واقعیت این است من اصلا از درخشش مهدی در پورتو و تیم ملی ایران سورپرایز نشدم چون می‌دانستم روزی او فوتبالیست بزرگی خواهد شد.

نظرت در خصوص حضور ایران در جام جهانی چیست. فکر می کنی ایران یکی از سورپرایزهای جام باشد؟

بله ایران توانایی این را دارد تا خیلی ها را در جام جهانی سورپرایز کند. فوتبالیست های باکیفیتی در تیم ملی ایران حضور دارند و آن ها تیم خوبی را تشکیل دادند. تیم ملی ایران در گروه راحتی قرار ندارد ولی می تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند و نتایج خوبی بگیرد. من بعد از برزیل طرفدار تیم ملی ایران هستم و دوست دارم در جام جهانی ایران نتایج بسیار خوبی بگیرد.

به نظرت ستاره های ایران در جام جهانی چه کسانی خواهند بود؟

مهدی طارمی ، احمد نوراللهی ، علیرضا بیرانوند و سردار آزمون مهره های تاثیرگذار تیم ملی ایران هستند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید