فراموش نکنید که دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دقیقا در یک نقطه ی شهر و روبروی یکدیگر واقع شده اند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در یک بعد از ظهر دوست داشتنی در تور استانبول از هر دو بنا دیدن کنید.

معرفی مساجد شگفت انگیز در تور استانبول

تور استانبول بهترین موقعیت برای گردشگران ایرانی است تا بتوانند خرید بلیط تهران به استانبول سفری کوتاه اما هیجان انگیز به ترکیه داشته باشند و از تفریحات و امکانات اروپایی در نزدیکترین کشور اروپایی به ایران لذت ببرند. ترکیه کشوری با پیشینه ی تاریخی بسیار غنی و معماری اسلامی دوست داشتنی در برخی نقاط هست که می تواند تور استانبول را برای دوست داران تاریخ و فرهنگ دیگر کشورها هم هیجان انگیز کند. مساجد ترکیه هر یک مربوط به بخش های مختلف تاریخ این کشور هستند و در این مقاله به معرفی مساجد شگفت انگیز تور استانبول که در سفر به ترکیه می توانید از آنها دیدن کنید بپردازیم.

مسجد ایاصوفیه؛ هشتمین عجایب شگفت انگیز جهان

مسجد ایاصوفیه در تور استانبول قابل بازدید است. این مسجد که در ابتدا به عنوان یک کلیسای بسیار عظیم ساخته شده در سال ۱۴۵۳ و به دستور حاکم وقت ترکیه در سلسله ی عثمانی به یک مسجد تبدیل گشته است. معماری شگفت انگیز مسجد ایاصوفیه، این بنای تاریخی را که حالا به عنوان یک موزه در تور استانبول می توانید از آن دیدن کنید، به یک مقصد گردشگری منحصربفرد به عاشقان تاریخ، هنر، فلسفه و همینطور معماری تبدیل کرده است.

معرفی مساجد شگفت انگیز در تور استانبول

مسجد ایاصوفیه برای یک مدت طولانی (حدود هزار سال) به عنوان بزرگترین کلیسای جهان شناخته میشده است. این مسجد معماری اصیل اسلامی ندارد چرا که در ابتدا به عنوان کلیسای جامع ایلخانی یونانی ساخته و بنا شده است و در حال حاضر هم دیگر به عنوان یک مسجد از آن استفاده نمیشود و جنبه ی موزه ای هنری تاریخی در تور استانبول دارد. با وجود اینکه به طور رسمی ایاصوفیه یک مسجد با کارایی مسجدی که در ذهن ما وجود دارد نیست، اما از سال ۲۰۲۰ باز هم به عنوان مسجد ایاصوفیه شناخته می شود و گردشگران برای ورود به این بنای تاریخی باید لباس مناسب مسجد به تن کنند.

مسجد آبی؛ مسجد سلطان احمد در تور استانبول

شما می توانید بلیط دو مقصده تهران استانبول را از آژانس گردشگری طاهاگشت خریداری کنید و بعد از رسیدن به استانبول و استراحت، اگر دوست داشتید از محبوب ترین و مشهورترین مسجد این شهر دیدن کنید سری به مسجد سلطان احمد بزنید.

مسجد سلطان احمد نه تنها مشهورترین مسجد در تور استانبول هست بلکه می توان از مسجد آبی به عنوان مشهورترین مسجد در کشور ترکیه یاد کرد. فراموش نکنید که دو مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد دقیقا در یک نقطه ی شهر و روبروی یکدیگر واقع شده اند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در یک بعد از ظهر دوست داشتنی در تور استانبول از هر دو بنا دیدن کنید.

معرفی مساجد شگفت انگیز در تور استانبول

به مسجد سلطان احمد مسجد آبی هم می گویند چرا که کاشی کاری های مناره ها و همینطور سرامیکهای به کار رفته در معماری این بنای تاریخی همگی آبی هستند. این مسجد شگفتی های دیگری هم دارد. اغلب مساجد در ترکیه و همه ی کشورهای اسلامی دو و یا حداکثر چهار مناره دارند، اما مسجد آبی با تمام شکوه و عظمتی که دارد ۶ مناره دارد و این ویژگی منحصربفرد مسجد آبی را از سایر مساجد در تور استانبول و کشور ترکیه متمایز می کند.

مسجد مهرماه سلطان در تور استانبول

اگر با تور استانبول به ترکیه بروید گذارتان بدون شک به محله ی اسکودار خواهد افتاد. یکی از شگفت انگیزترین مقاصد گردشگری در اسکودار مسجد مهرماه سلطان است که با ورود به این همه ی گردشگران را مجذوب و مبهوت زیبایی و عظمت خود خواهد کرد. شاید بتوان این مسجد را مهمترین و محبوب ترین نقطه ی گردشگری در اسکودار نامید.

معماری مسجد مهرماه سلطان در تور استانبول شگفت انگیز است. معمار این بنای منحصربفرد یعنی معمار سنان، بنای این مسجد را در یادبود عشق خود به مهرماه سلطان، دختر سلطان سلیمان ساخته شده است. در واقع در تور استانبول دو مسجد محرمه سلطان وجود دارد؛ یکی در اسکودار که در بالاترین نقطه ی این منطقه ساخته شده و دیگری در ادیرنیکاپی. شگفتی معماری این بنا زمانی به اوج خود می رسد که بدانید در ماه های فروردین و اردیبهشت وقتی خورشید از منارهای این مسجد در منطقه ی اسکودار طلوع میکند همزمان ماه در بالای گنبد و مناره های مسجد واقع در ادیرنیکاپی خواهد بود.

معرفی مساجد شگفت انگیز در تور استانبول

مسجدی که در اسکودار قرار دارد کوچکتر است اما یکی از زیباترین شگفتی های تور استانبول به شمار می آید. منارهای این مسجد باریک و نازک هستند و علاوه بر گنبد اصلی، سه نیم گنبد هم دارد. نکته ی قابل توجه دیگر در معماری این بنای تاریخی، طراحی داخل مسجد است که با الهام از کتب اسلامی یک جواهر درخشان در دل تاریخ و فرهنگ و هنر ترکیه به حساب می آید.

مسجد محرمه سلطان در ادیرنیکاپی اما به تازگی مرمت شده و ظاهری مدرن تر دارد. این مسجد یک حیاط بسیار بزرگ دارد که پر است از راهروهای دنج و دل انگیز که به یک فواره ی بسیار بزرگ در وسط این حیاط منتهی می شوند.

در تور استانبول بازدید مساجد و بناهای تاریخی کشور ترکیه می تواند اوقات خوشی را برای شما و همسفرانتان به وجود بیاورد. شما می توانید بلیط دو مقصده تهران استانبول را از مجموعه گردشگری طاهاگشت خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید