یک کارشناس بازار سرمایه گفت: خروج پول از بازار وزنه بیشتری پیدا کرده و این موضوع در بلند مدت وضعیت بازار را خراب‌تر می‌کند.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / آینده بورس  چه می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازدهی بورس در هفته اخیر منفی بود و این منفی بودن بازار به این هفته نیز سرایت کرده است. در اولین روز کاری هفته پس از تعطیلات شاهد افت بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بودیم. امروز یکشنبه شاخص کل با افت ۰٫۸ درصدی به سطح یک میلیون و ۳۷۷ هزار واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد به محدوده ۴۰۱ هزار واحدی رسید.

بورس تهران در طول هفته گذشته و امروز وارد فاز جدیدی شد که می‌توان از آن به عنوان دوران ثبت ضعیف‌ترین رکوردهای سال یاد کرد. شاخص کل در پایین‌ترین سطح خود از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون قرار گرفته است. کارشناسان نیز معتقدند روند کنونی بورس با توجه به ریسک های پیرامون بازار کماکان ادامه خواهد داشت.

شاخص بورس فردا هم منفی است؟

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بورس منفی بود و علت آن نیز بالا رفتن نرخ بهره بین بانکی، کمبود نقدینگی در بازار و اخبارمنفی برجام بود. خروج نقدینگی از بازار سرمایه قوت گرفته است و به نوعی همه عوامل گویای این است که بورس الویت دولت نیست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ارزش معاملات بورس پایین است و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت و صنایع بازار را امروز داشتیم. خروج پول از بازار وزنه بیشتری پیدا کرده و این موضوع در بلند مدت وضعیت بازار را خراب‌تر می‌کند.

وی اظهار کرد: هفته آینده تسویه اعتباری کارگزاری‌ها به پایان می‌رسد و امیدواریم در این مدت شاخص کل و هم‌وزن کف خود را از دست ندهد.

مریدسادات به تعطیلات پیش‌روی بازار سرمایه اشاره کرده و گفت: پول‌های ترسو در بورس وجود دارد و زمانی که بازار به پیشواز تطعیلات می‎‌رود، این پول‌ها نقد می‌شود. به نوعی خروج نقدینگی از بازار سرمایه رخ می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید