مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ورود بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی از طریق این مرز به کشور خبر داد.

بازگشت ۲۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی روز گذشته رکورد ورود به مرز خسروی شکسته شد، به طوریکه در این بازه زمانی ۲۶ هزار زائر اربعین حسینی از طریق این مرز وارد ایران شدند.

فریبرز کرمی اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همراه با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان از ماه‌های گذشته کارهای خود را از راه‌های ورودی استان تا خروجی و همچنین به سمت استان ایلام و مرز مهران شروع کرده است.

وی ادامه داد: محورهای عبوری زوار را با استفاده از تجربیات گذشته با روکش آسفالت، لکه‌گیری، نصب نیرجرسی، روشنایی‌ها، جدا کننده‌های بتنی، ایمن‌سازی دهانه پل‌ها و پرتگاه و همچنین شانه‌سازی جاده‌ها، در حد مطلوب نگهداری کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر در مرز خسروی هم با فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی، شاهد عبور و مرور روان زائران هستیم.

مرز خسروی منظم‌ترین مرز کشور

کرمی با بیان اینکه مرز خسروی یکی از منظم‌ترین و بهترین مرزهای کشور است، افزود: به دنبال این هستیم که با کامل کردن زیرساخت‌های باقی‌مانده مرز خسروی، این پایانه بدون نقص برای سال آینده در اختیار زائران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد زوار با حمل و نقل عمومی تردد می‌کنند، لذا پشتیبانی‌های برای انتقال زوار از مرز خسروی به کرمانشاه صورت گرفته است. برای انتقال زوار اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌هایی از سوی سپاه و ناوگان حمل و نقل عمومی تدارک دیده شده است.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای به آمار تردد زوار عتبات عالیات از پایانه مرزی خسروی داشت و گفت: از زمان بازگشایی مرز خسروی تاکنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر از این مرز عازم عتبات عالیات شده و بیش از ۱۵۱ هزار نفر از طریق این مرز به کشور بازگشته‌اند.

کرمی افزود: طی روز گذشته (شنبه، ۲۶ شهریورماه) رکورد ورود به مرز خسروی شکسته شد به طوریکه در این بازده زمانی یک هزار و ۱۰۰ زائر از مرز خارج و ۲۶ هزار نفر هم از طریق این مرز وارد ایران شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید