علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد.

سرنوشت همسان سازی حقوق بازنشستگان از زبان نماینده مجلس

به گزارش سلام نو، افکار نیوز نوشت : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه دهد و منابع مالی آن را مشخص کند. مجلس نمی‌تواند خودش طرح دهد و وارد این مباحث شود، چرا که این موضوع، منابع مالی سنگینی می‌خواهد و اگر دولت با آن مخالفت کند، از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.

علی اصغر عنابستانی درباره سرنوشت همسان سازی حقوق بازنشستگان ، اظهار داشت: دولت روحانی در سال آخر کاری خود همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر اساس برداشت خودش و تا حدی هم بر مبنایی که در برنامه ششم توسعه آمده بود، اجرا کرد.

وی متذکر شد: در برنامه ششم توسعه آمده است که همسان سازی حقوق بازنشستگان اتفاق بیفتد، اما ما قانون جاری برای اجرای سنواتی آن نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت روحانی بدون آنکه منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان را تأمین کند، در یک سال، همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کرد و منابع سنگینی را به کشور تحمیل کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان آمده و اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده و باید اجرا شود.

عنابستانی بیان کرد: علی رغم اینکه در بودجه ۱۴۰۱ نیز میزان پول مورد نیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده است اما ما هنوز قانونی به نام همسان سازی حقوق بازنشستگان که شرایط، تکلیف و وضعیت همسان سازی را مشخص کند، نداریم.
وی یادآور شد: ما فقط یک تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان داریم که آن تکلیف قانونی تبدیل به قانون نشده است و دولت روحانی در سال آخر کاری خودش آن تکلیف قانونی را اجرا کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان امسال هم اجرا می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بر اساس همان شرایط، اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است و امسال هم اجرا می‌شود. معمولاً درباره این موضوعات که بار مالی دارد، دولت باید به مجلس لایحه ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه دهد و منابع مالی آن را مشخص کند. مجلس نمی‌تواند خودش طرح دهد و وارد این مباحث شود، چرا که این موضوع، منابع مالی سنگینی می‌خواهد و اگر دولت با آن مخالفت کند، از سوی شورای نگهبان رد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان حتماً باید اتفاق بیفتد، گفت: نباید شرایط بازنشستگان به گونه‌ای باشد که شرمنده خانواده‌های خود شوند و از پس هزینه‌های زندگی برنیایند. سطح حقوق بازنشستگان باید به اندازه مناسبی برسد، اما روش و قانون آن باید تعیین شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت قبل به صورت سلیقه‌ای اجرا شد و تا حدی هم باعث دردسر شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید