هندوراس غنی از فرهنگ است و همچنین دارای موزه‌ای چشمگیر در پایتخت، تگوسیگالپا است و گنجینه‌های باستان‌شناسی کوپان یکی از بهترین مکان‌های مایاها در جهان است. ماجراجویی‌های دیگر شامل تماشای دلفین‌ها، تورهای پرنده و شنا با کوسه‌های نهنگ ملایم است.

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: هندوراس دومین کشور بزرگ آمریکای مرکزی، با زیبایی طبیعی و حیات وحش متنوع خود، بازدیدکنندگان را خیره میکند. دوستداران طبیعت میتوانند سواحل شگفتانگیز دریای کارائیب، دریاچهها و جنگلهای پر از پرندگان و جنگلهای بارانی را کاوش کنند.

جواهرات ارزشمند این کشور جزایر زیبای خلیج هستند. این جزایر آرام که در میان صخره‌های مرجانی قرار دارد، بخشی از دومین صخره سد بزرگ جهان است که از شمال تا مکزیک امتداد دارد. این مکان غواصان و مسافرانی را که به دنبال حال‌وهوای گرمسیری آرام هستند جذب می‌کند.

هندوراس غنی از فرهنگ است و همچنین دارای موزه‌ای چشمگیر در پایتخت، تگوسیگالپا است و گنجینه‌های باستان‌شناسی کوپان یکی از بهترین مکان‌های مایاها در جهان است. ماجراجویی‌های دیگر شامل تماشای دلفین‌ها، تورهای پرنده و شنا با کوسه‌های نهنگ ملایم است.

با بررسی فهرست برترین جاذبهها و مکانهای دیدنی هندوراس، دنیای شگفتانگیزی را در این کشور متنوع کشف کنید.

رواتان، جزایر خلیج

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

رواتان بزرگترین و توسعهیافتهترین جزیره خلیج است. زمانی این مکان یک راز کاملا مخفیانه بود اما اکنون یک بندر کشتی کروز و یک مقصد تعطیلات محبوب به ویژه برای غواصان مشتاق است.

مناطق کوهستانی در مرکز جزیره موج میزند و صخرههای مرجانی شکوفا سواحل آن را فرا گرفته است و فرصت های فوقالعادهای برای غواصی و ماهیگیری در اعماق دریا فراهم میکند.

بندر فرانسوی بزرگترین بندر ماهیگیری رواتان و موتور اقتصادی جزیره است. یکی از جاذبه‌های محبوب در اینجا، ایگوانا و پارک دریایی آرچ است.

حتی با وجود هجوم مسافران فراوان به این منطقه، سواحل رواتان همچنان زیبا هستند.

منطقه باستانی خرابههای کوپان

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

منطقه باستانی ویرانههای کوپان با قدمت نزدیک به ۲۰۰۰ سال، مطالعهشدهترین شهر مایاها در جهان و میراث جهانی یونسکو است. جامعهای که در اینجا زندگی میکرد بسیار طبقهبندی شده، عمیقا نمادین و متمرکز بر سنت بود.

این مکان به خاطر سنگ‌نماها و محراب‌هایی که در اطراف میدان عظیم پراکنده شده‌اند، مشهور است که بیشتر آنها در طول سال‌های ۷۱۱ و ۷۳۶ ساخته شده‌اند.

اوتیلا، جزایر خلیج

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

اوتیلا در حدود ۳۲ کیلومتری ساحل غربی رواتان، از مقرونبهصرفهترین جزایر خلیج است. کولهگردها به این جزیره کوچک به طول ۱۳ کیلومتر میروند و بازدیدکنندگان زیادی برای تعطیلات غواصی مقرونبهصرفه به اینجا میآیند.

شهر اوتیلا محل سکونت اصلی است، جایی که مردم محلی بر سر بازی‌های دومینو و فروشگاه‌های توریستی و مراکز غواصی در خیابان‌ها به شدت با یکدیگر رقابت می‌کنند. در زمان خود صرفه جویی کنید و از غذاهای دریایی تازه و غذاهای سنتی هندوراسی در یکی از رستورانهای شیک ساحلی اینجا لذت ببرید.

علاوه بر غواصی، بیشتر بازدیدکنندگان وقت خود را برای استراحت در ساحل، غواصی در تالاب، گشتزنی در کنار غارهای ساحلی جنوب غربی جزیره و تماشای فضای استوایی روستایی صرف می‌کنند. همچنین میتوانید در ایستگاه تحقیقاتی و پرورش ایگوانا به برخی از گونههای حیات وحش جزیره نزدیک شوید.

موزه مجسمه‌های مایا، کوپان

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

در منطقه باستان‌شناسی خرابه‌های کوپان، موزه فوق‌العاده مجسمه‌های مایا یک توقف ضروری برای بازدید از ویرانه‌ها است. این موزه مجموعهای از قطعات اصلی مجسمه، استلاها و محرابهای بازیابی شده از منطقه باستان‌شناسی را به نمایش میگذارد.

بدون شک شاهکار اینجا یک کپی در اندازه کامل معبد پرآذین روزالیلا است که دستنخورده در زیر سازه ۱۶ در آکروپلیس کشف شده است.

پارک ملی لا تیگرا

۵ جاذبه گردشگری برتر در هندوراس + عکس

در حدود ۲۰ کیلومتری تگوسیگالپا، پارک ملی لاتیگرا یکی از زیباترین مکانهای دیدنی هندوراس قرار دارد. این پارک بکر که در ارتفاع ۲۲۷۰ متری قرار دارد، جنگل ابری سرسبز را حفظ می‌کند که محل زندگی اوسلوت‌ها، پوماها و میمون‌ها است، اگرچه دیدن این پستانداران بزرگ‌تر به ندرت اتفاق می‌افتد.

این پارک یکی از پربازدیدترین پارک‌های هندوراس است. این پارک همچنین پناهگاهی برای پرندگان است و بیش از ۲۰۰ گونه از جمله توکان، تروگون و کوتزال گریزان در داخل مرزهای آن پرواز میکنند. مسیرهای پیاده‌روی مشخص‌شده از میان جنگل انبوهی عبور میکند، جایی که گل‌های بروملیا و ارکیده‌ها شکوفا می‌دهند.

برای دریافت نقشهها و اطلاعات پارک و پرداخت هزینه ورودی، به مرکز بازدیدکنندگان مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید