۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 55388614

کوهنوردان گزینه­های مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند کرد که مهم­ترین آن­ها مناطق اورست، آناپورنا و لنگتانگ هستند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: نپال کشوری متنوع است که به دلایل زیادی بازدیدکنندگان را به خود جذب میکند. برخی فریفته ندای کوهها هستند و به دنبال صعود یا پیادهروی در هیمالیا هستند، برخی دیگر شیفته فرهنگ و شهر معروف کاتماندو هستند و برخی دیگر به امید یافتن نوعی بیداری معنوی به این کشور میآیند.

بیشتر مسافران مدتی را در کاتماندو به بازدید از جاذبههای مقدس و تاریخی میگذرانند و سپس به سایر نقاط کشور میروند. برخی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در خارج از پایتخت عبارتند از پارک ملی چیتوان و پارک ملی بردیا برای تماشای حیات وحش و شهر کنار دریاچه پوخارا، منطقه‌ای محبوب برای پیاده‌روی.

کوهنوردان گزینههای مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند کرد که مهمترین آنها مناطق اورست، آناپورنا و لنگتانگ هستند.

در سال ۲۰۱۵ زمین لرزهای بزرگ نپال را لرزاند که باعث خسارت شدید در کاتماندو و سایر مناطق شد و بازسازی هنوز در حال انجام است. در نپال پیشرفت در برخی زمینه‌ها قابل توجه و در برخی دیگر محدود بوده است. گفته می‌شود بسیاری از آسیب‌های وارده به مناظر اصلی ترمیم شده است، اگرچه برخی از گنجینه‌های تاریخی برای همیشه از بین رفتند.

برای یافتن بهترین مکان‌ها برای بازدید از این کشور، فهرست ما را از برترین جاذبه‌های نپال مطالعه کنید.

کاتماندو

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عکس

کاتماندو، پایتخت و بزرگترین شهر نپال، شبیه هیچ شهر دیگری در جهان نیست. ساختمان‌های در حال پوسیدگی در قلب شهر تضاد کاملی با فضای پر جنب و جوشی است که در خیابان‌ها وجود دارد.

برای چند صد سال، کاتماندو یکی از سه شهر رقیب سلطنتی به همراه باکتاپور و پاتان بود. امروزه این سه شهر در مجاورت یکدیگر قرار گرفتهاند.

نقطه برجسته کاتماندو از دیرباز میدان دوربار، بزرگترین میدان کاخ در سه شهر سلطنتی و یک میراث جهانی یونسکو بوده است. معابد و بناهای تاریخی با اشکال، اندازه‌ها، سبک‌ها و مذاهب مختلف در اینجا یافت می‌شوند.

میدان دوربار کاتماندو در زلزله سال ۲۰۱۵ به شدت آسیب دید و بسیاری از ساختمان‌ها غیرقابل تعمیر تخریب شدند، اما همچنان مکانی ویژه برای بازدید است.

باکتاپور

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عکس

باکتاپور، سومین شهر از ”شهرهای سلطنتی“، در مسیر تجاری قدیمی به تبت، درست خارج از کاتماندو قرار دارد. برای باکتاپور، مسیر تجاری هم یک پیوند شریانی و هم منبع اصلی ثروت بود. دورافتادگی نسبی آن در آن زمان به شهر اجازه میداد تا به طور مستقل و به گونهای توسعه یابد که آن را از دو شهر دیگر متمایز کند.

برخلاف پاتان و کاتماندو، جمعیت باکتاپور عمدتا هندو هستند. بهترین مکان برای شروع گشتوگذار در شهر میدان دوربار است که علاوه بر کاخ سلطنتی، چندین معبد نیز در آن قرار دارد. کل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

استوپای بودانات

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عکس

استوپای بودانات، درست خارج از کاتماندو، یکی از بزرگترین استوپاها در نوع خود در جهان است و قدمت آن به حدود قرن ششم، احتمالا حتی قبل از آن، میرسد. مانند باکتاپور، در مسیر تجاری قدیمی به تبت قرار دارد و جزئی از میراث جهانی یونسکو است.

استوپا خود نماد روشنگری است. هر شکل متفاوت نشاندهنده یکی از پنج عنصر زمین، آب، آتش، هوا و کره است که از ویژگیهای پنج بودا نیز هستند. اتحاد آنها که به شکل استوپا گرد هم آمدهاند، به شکلی انتزاعی ساختار خود جهان را منعکس میکند.

استوپا در طول زلزله ۲۰۱۵ آسیب جزئی دید و اکنون به طور کامل تعمیر شده است.

پوخارا

۴ جاذبه گردشگری برتر در نپال + عکس

پوخارا که در پایه کوهپایهها قرار دارد و توسط برخی از بلندترین کوههای جهان از جمله دائولاگیری، ماناسلو و آناپورنا اول احاطه شده است، یکی از دیدنیترین شهرهای نپال است. برای کوهنوردان، پوخارا دروازه هیمالیا و نقطه شروع سفر به جومسوم و منطقه آناپورنا است. همچنین مکانی فوق‌العاده برای استراحت، قبل یا بعد از یک سفر پیاده‌روی است.

از نظر جمعیت، پوخارا دومین شهر بزرگ نپال پس از کاتماندو است، اما هنوز مانند یک شهر بزرگ احساس نمیشود. همانطور که از کاتماندو، ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق سفر میکنید، تقریبا بلافاصله متوجه هوای تمیزتر و آب و هوای مطبوع خواهید شد. دریاچه فوا با مجموعهای از هتلها، رستورانها و فروشگاههای کنار دریاچه، برای کسانی که به دنبال کمی آرامش هستند ایدهآل است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید