۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 55388613

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی تونس، بیشتر با این کشور زیبا آشنا شوید.

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تونس که اغلب به‌عنوان یک مقصد ساحلی شناخته می‌شود، مجموعه‌ای متنوع از جاذبه‌های توریستی شگفت‌انگیز به مسافران ارائه میدهد.

خیابانهای شلوغ بازار در شهرها وجود دارد و بسیار دیدنی هستند. ویرانههای باستانی برای کشف در حومه شهر و گستره بیابانی وسیع صحرا در جنوب با تپههای شنی فراگیر و کوههای پرتگاه همه از دیدنیهای این کشور هستند.

تاریخ امپراتوریهای عربی برخی از زیباترین نمونههای منطقه از معماری اسلامی را نیز به این کشور بخشیده است. سواحل آفتاب‌گرفته خط ساحلی مدیترانه که با نخل‌ها احاطه شده‌اند و امواج ملایم آن‌ها را در برگرفته‌اند، پس از بازگشت همچنان منتظر شما خواهند بود.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی تونس، بیشتر با این کشور زیبا آشنا شوید.

آمفی تئاتر ال جِم

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عکس

این یادگار رومی که به‌طور باورنکردنی بهخوبی حفظ شده، یکی از برجسته‌ترین مناظر دیدنی تونس است. گردشگران میتوانند در یک سفر یک روزه از این مکان دیدن کنند. این آمفیتئاتر یکی از بهترین نمونه‌های معماری آمفی‌تئاتر باقیمانده در جهان است.

بخش عظیمی از دیوارهای این بنا یادآور تسلط قدرتمند رم در شمال آفریقا است.

شما در این مکان میتوانید در راهروهای زیر میدان، درست مانند گلادیاتورها قدم بزنید. یا از طبقات بالای صندلی بالا بروید و به تماشای نبردهایی که در پایین رخ داده است، در سراسر میدان خیره بنشینید.

کارتاژ

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عکس

کارتاژ که زمانی رقیب اصلی رم بود، شهر فنیقیه‌های دریانورد بود که برای همیشه در جنگ‌های پونیک به یادگار ماندند.

ویرانه‌های جوی این شهر باستانی اکنون در کنار دریا در میان حومه‌های تونس نشسته‌اند و این هشداری است که حتی بزرگ‌ترین شهرها را می‌توان به ویرانه تبدیل کرد.

ویرانه‌ها گسترده هستند و اگر به اندازه کافی خوششانس بوده‌اید که از مکان‌های شهری باستانی مانند افسوس در ترکیه یا ولوبیلیس در مراکش که به خوبی حفظ شده‌اند دیدن کنید، کارتاژ در مقایسه با دو مکان باستانی ذکر شده می‌تواند بسیار ضعیف به نظر برسد. اما این بقایای ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از نظر تاریخی بسیار مهم هستند و هر گردشگر علاقهمند به گذشته باستانی شمال آفریقا، نباید بازدید از این مکان را از دست بدهد.

موزه ملی باردو

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عکس

حتی کسانی که به بازدید از موزه علاقهمند نیستند نیز نمیتوانند تحتتأثیر حجم عظیم موزاییکهای زیبا که در داخل باردو به نمایش گذاشته شدهاند، قرار نگیرند.

این موزه یکی از برترین موزه‌های آفریقای شمالی است و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های موزاییک جهان را در خود جای داده است که همه به زیبایی طراحی شده‌اند. این موزه ویترینی است از هنرهای پیچیده و خیرهکننده دوران روم و بیزانس، با قطعات گیلاسی که مکانهای باستانی مهم در تونس جمعآوری شده است.

اگر فقط یک روز برای گشتوگذار در تونس فرصت دارید، این موزه باید در فهرست کارهای شما قرار گیرد.

سوسه مدینه

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عکس

مدینه در سوسه با استحکامات قدرتمند رباط و کصبا اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته میشود.

این منطقه زیبای شهر قدیمی، مجموعه‌ای از مسیرهای پرپیچ‌وخم، احاطه‌شده با خانه‌های سفیدپوش و بهشتی برای خرید است که مجموعه‌ای وسوسه‌انگیز از سرامیک، چرم‌کاری و فلزکاری را به نمایش میگذارد.

دور از غرفه‌های کنار خیابان‌های شلوغ بازار، کوچه پس‌کوچه‌های آرام و شلوغ، غبارآلود با رنگ‌های سفید و آبی، مکانی جذاب برای مشاهده زندگی محلی مردم است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید