۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 55388607

در ادامه با فهرست برترین جاذبه­ ها و مکان­های دیدنی کوبا، این کشور جذاب را کاوش کنید.

۴ جاذبه گردشگری در کوبا!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کوبا، بزرگ‌ترین جزیره کارائیب، مملو از تاریخ، فرهنگ و عرفانی فریبنده است. موسیقی زنده در میدان‌های سنگ‌فرش‌شده شهر قدیمی هاوانا که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، پخش می‌شود و ماشین‌های قدیمی هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

کوبا همچنین دارای زیبایی طبیعی است. این جزیره وسیع بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد که بیشتر آن با سواحل خیرهکننده احاطه شده است. صخرههای مرجانی در آبهای فیروزهای میدرخشند و حومه سرسبز و جزایر عالی کوبا میزبان روسای جمهور مختلفی بودهاند. این کشور پناهگاه انقلابیون و الهامبخش نویسندگانی از سراسر جهان، از جمله همینگوی است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه ها و مکانهای دیدنی کوبا، این کشور جذاب را کاوش کنید.

هاوانای قدیمی

۴ جاذبه گردشگری در کوبا!

هابانا ویجا یا هاوانای قدیمی یک مکان میراث جهانی یونسکو، بخشی از تاریخ کوبا است که به خوبی حفظ شده است. با قدم زدن در خیابانهای سنگفرش شده و خیره شدن به ساختمانهای بزرگ باروک و نئوکلاسیک، به راحتی میتوان تصور کرد که زندگی در کوبا ۲۰۰ سال پیش چگونه بوده است. بازسازیهای گسترده اکنون جان تازهای به ساختمانهای تاریخی این مکان میدهد.

پلازا ویجا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در هاوانا است. این محل تجمع پرجنب‌وجوش، خانه برخی از ساختمان‌های برجسته از جمله کازا دل کوند جاروکو متعلق به قرن هجدهم، با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی زیبا در طبقه اول است. دوربین ابسکورا در همان نزدیکی، مناظر فوق العادهای از برج ۳۵ متری خود ارائه میدهد. اگر زمان اجازه می‌دهد حداقل یک روز برای کاوش در این شهر قدیمی اختصاص دهید.

وارادرو

۴ جاذبه گردشگری در کوبا!

وارادرو یکی از معروفترین مقاصد ساحلی کوبا است و یکی از بهترین سواحل دریای کارائیب را در خود جای داده است. این مکان در امتداد شبه جزیره هیکاکو قرار دارد که به دریا در سواحل شمالی کشیده شده است و یک پل متحرک آن را به سرزمین اصلی متصل میکند.

بیش از ۵۰ هتل در این نوار پرطرفدار با حاشیه‌های نخل قرار گرفته‌اند و سواحل باشکوه با شن‌های سفید آن بازدیدکنندگان را از سرتاسر جهان جذب خود می‌کند.

در وارادرو، پارک آرام جوزون خانه باغ‌های گل سرسبز، رستوران، استخر و دریاچه‌ای کوچک است که بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق‌های پارویی در آن پارو بزنند.

از دیگر کارهای محبوب، علاوه بر غواصی و ماهیگیری در اعماق دریا، گلف، چتربازی و سفرهای یک روزه به جاذبههای فرهنگی است.

ترینیداد

۴ جاذبه گردشگری در کوبا!

کاوش در شهر ترینیداد که یکی از میراث جهانی یونسکو است، مانند گام برداشتن در زمان است. ساختمان‌های بازسازی شده زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش شده در مرکز شهر، حس و حال عجیبوغریب استعماری را القا می‌کنند. بیشتر معماری این شهر مربوط به قرن ۱۷ تا ۱۹ است، زمانی که ترینیداد از تجارت شکر و برده رونق گرفت.

امروزه ترینیداد به جز هاوانا یکی از بهترین شهرهای کوبا برای بازدید است. می‌توانید از فضای سرزنده آن در میدان سنگفرش پلازا مایور، میدان مرکزی شهر، لذت ببرید.

در شرق ترینیداد، دره د لس اینجنیوس که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی از قرن نوزدهم است، زمانی که مزارع و کارخانههای نیشکر شکوفا شدند. یکی از بهترین کارهایی که در ترینیداد انجام میشود، انجام رانندگی یا اسبسواری در میان مناظر زیبای مزارع سبز نیشکر، درختان نخل و کوههاست.

باراکوآ

۴ جاذبه گردشگری در کوبا!

یکی از نقاط برجسته شرق کوبا، باراکوآ زیبا، قدیمیترین شهر این کشور است. این کلیسا در سال ۱۵۱۱ در استان گوانتانامو تأسیس شد و در همان زمان ساخت اولین کلیسا در اینجا آغاز شد.

امروزه بازدیدکنندگان برای معماری جذاب استعماری و حومه سرسبز این شهر به اینجا می‌آیند، جایی که آبشارها و سواحل زیبا نقطه مقابل جنگل بخارآلود را فراهم می‌کنند. قله مسطح ال یونگو بر این همه زیبایی گرمسیری نظارت دارد و کوهنوردان را به صعود هدایت‌شده به قله ۵۸۹ متری آن دعوت می‌کند. دامنه تپه یک ذخیرهگاه زیستکره یونسکو است که پرندگان و گیاهان کمیاب در آن رشد میکنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید