وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۲۶ فروند جنگنده و پنج کشتی نظامی چینی اطراف این جزیره شناسایی و رهگیری شدند.

حضور جنگنده‌های چین در اطراف تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت دفاع تایوان از ماموریت ۲۶ فروند جنگنده و کشتی نظامی ارتش چین اطراف تایوان خبر داد.

وزارت دفاع تایوان صبح جمعه به وقت تهران اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ فروند جنگنده و پنج کشتی نظامی چینی اطراف این جزیره  شناسایی و رهگیری شدند. این وزارتخانه مطابق معمول مدعی رصد تحرکات چین در منطقه و آمادگی نیروهای پدافندی خود شد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب  ارسال می‌کند.

سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان  آمریکا  به تایوان خشم شدید چین را در پی داشت و پکن متعاقب این سفر تمرین‌های نظامی گسترده  پیرامون تایوان از جمله با شلیک موشکهای بالستیک برگزار کرد. مدتی بعد از سفر پلوسی، دو هیات دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا که اولی تحت سرپرسی سناتور دموکرات «اد مارکی» و دومی تحت سرپرستی «مارشا بلکبرن» سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی بود سفرهای جداگانه‌ای به تایپه انجام دادند.

 علی‌رغم هشدارهای چین به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان و برانگیختن حس جدایی‌طلبانه در این جزیره، واشنگتن بازهم از دفاع از تایپه دم می‌زند. «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید  سه‌شنبه گذشته گفت آمریکا درباره تعهد خود به حفظ توانایی تایوان برای دفاع از خود، مصمم و جدی است.

کربی در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی‌های دولت آمریکا نسبت به طرح کنگره این کشور موسوم به قانون امنیتی تایوان، گفت که کاخ سفید با قانونگذاران در این‌باره ارتباط دارد.

 وی در نشست خبری در کاخ سفید، توضیح داد: «ما مشتاق همکاری با کنگره روی طرح پیشنهادی، همزمان با پیشرفت آن در فرایند قانونگذاری، هستیم.»

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید