خاورمیانه دارای تاریخ غنی و ارزشمند است و قدمت آن به دوران باستان بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه بیشتر بدانید.

بهترین مناطق گردشگری خاورمیانه کدامند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: خاورمیانه یک منطقه جغرافیایی در غرب آسیا است که از تنگه باب المندب در جنوب غربی تا تنگه داردانل در شمال غربی را شامل می‌شود. خاورمیانه از شرق تا رشته کوه‌های هیمالیا و بندر کراچی امتداد دارد و به طور کلی منطقه استراتژیک از نظر جغرافیایی و انرژی است. خاورمیانه ۵۶.۶ درصد از منابع نفت کل زمین را در خود جای داده است. خاورمیانه منطقه‌ای است که در آن گروه‌های فرهنگی و قومی بسیار زیادی از فارس و آشوری تا آذری و قشقایی و همچنین بلوچ و عرب در آن زندگی می‌کنند. اکثر مناطق خاورمیانه دارای اقلیم گرم و خشک است اما چند رود بزرگ مانند نیل، فرات و کارون به آبادانی این منطقه کمک کرده‌اند. خاورمیانه دارای تاریخ غنی و ارزشمند است و قدمت آن به دوران باستان بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه بیشتر بدانید.

چه مناطق گردشگری در خاورمیانه قرار دارند؟

  • امارات برج خلیفه: امارات یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در خاورمیانه است. برج خلیفه که ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و بلندترین آسمان خراش در دنیا است با داشتن ۱۶۳ طبقه یکی از عجایب در دنیای سازندگی است. بیرون برج خلیفه دارای فواره بسیار بزرگ و البته باشکوهی است که بیش از ۲۷۵ متر طول دارد و بیش از ۱۵۰ متر آب را به بالا پرتاب می‌کند. جالب است که بدانید ۶۶۰۰ لامپ در ۳۵ که مختلف بر روی آبنمای این فواره نصب شده‌اند که در شب مکان مناسبی را برای لذت بردن و همراه خانواده ایجاد می‌کند.
  • پترا: پترا که در زبان یونانی به معنای صخره است در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد. پترا یک شهر باستانی است که در دل سنگ و صخره کندکاری شده است جالب است که بدانید تمامی سطح شهر در دل کوه و تخت سنگ تراشیده شده و رنگ گل سرخ یا رنگ صورتی می‌باشد. دیدن کردن از این شهر بسیار زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.
  • هرم جیزه: هرم جیزه واقع در قاهره در کشور مصر است. همانطور که می‌دانید اهرام مصر جزو عجایب هفتگانه جهان هستند و قدمت آنان به بیش از ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. در زمان مصریان باستان صدهاهزار کارگر بیش از ۲۰ سال کار کردند تا اهرام مصر تکمیل شوند. به اعتقاد باستان شناسان اهرام مصر و برای ارتباط زمینی‌ها با فرازمینی ها ساخته شدند.
  • میدان نقش جهان در اصفهان: میدان نقش جهان اصفهان که جزو آثار مربوط به یونسکو است، میدان مرکزی در شهر اصفهان است و در اطراف بناهای تاریخی باستانی بسیار زیادی از جمله مسجد امام مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی قاپو قرار دارند. اصفهان که به نصف جهان معروف است هر ساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج ایران به خود جذب می‌کند. به گردشگران از بناهای تاریخی در اطراف این میدان بازدید می‌کنند، در بازار خرید می‌کنند و پس از شلوغی و هیاهوی بازار به طبیعت بسیار بکر درون این کاخ پناه می‌برند.
  • برج العرب در دبی: برج العرب چهارمین هتل و ساختمان بلند در دنیاست که ۳۲۱ متر ارتفاع دارد وتنها هتل ۷ ستاره در جهان است. نکته بسیار جالب درباره برج العرب این است که هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا قرار گرفته است. برج العرب در دبی به حدی معروف است که همه گردشگران و آن را به عنوان نماد دبی می‌شناسند.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید