۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر: 55388445

این آبشار توسط پارک ملی ایگواسو زیر نظر یونسکو محافظت می‌شود، جایی که جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری بیش از ۱۰۰۰ گونه از پرندگان و پستانداران ازجمله آهو، سمور، اوسلوت و کاپیبارا را در خود جای داده است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در برزیل + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است که تقریبا نیمی از قاره را اشغال می‌کند. تقریبا تمام این کشور در نیمکره جنوبی قرار دارد و بیشتر آن مناطق استوایی است، با مناطق وسیعی از جنگل‌های بارانی پر از گیاهان عجیب‌وغریب و حیات‌وحش زیبا.

ساحل اقیانوس اطلس ۷۴۰۰ کیلومتری برزیل مملو از سواحل شنی طلایی است و فضای داخلی آن مملو از منابع معدنی است. معادن طلای برزیل هنوز هم در میان کلیساهای پرتغال، قدرت استعماری که تا سال ۱۸۲۲ بر برزیل حکومت می‌کرد، پوشیده است. این تأثیر قوی پرتغالی در معماری استعماری برزیل، در هنرهای تزئینی مانند کاشی‌های لعاب‌دار در کلیساها و صومعه‌های آن و در زبان مشهود است.

برای گردشگران، برزیل هم یک بهشت گرمسیری و هم یک مقصد فرهنگی هیجان‌انگیز با جاذبه‌هایی برای همه سلیقه‌ها است، از تعطیلات ساحلی و کاوش در جنگل گرفته تا موزه‌های هنری در سطح جهانی و ریتم‌های تپنده کارناوال ریو.

برای کشف بهترین مکان‌ها و کارهایی که باید در این کشور انجام دهید، این فهرست مفید از برترین جاذبه‌های گردشگری برزیل را مطالعه کنید.

کریستو ردنتور و کورکووادو، ریودوژانیرو

۴ جاذبه گردشگری برتر در برزیل + عکس

مجسمه عظیم آرت دکو مسیح، به نام کریستو ردنتور (مسیح نجات‌دهنده)، با دستان دراز ۲۸ متری، گویی که تمام بشریت را در برمی‌گیرد و از قله کورکووادو به ریودوژانیرو و خلیج می‌نگرد.

ارتفاع ۷۰۹ متری که روی آن قرار دارد بخشی از پارک ملی تیجوکا است و یک راه‌آهن ریلی ۵/۳ کیلومتری به بالای آن صعود می‌کند، جایی که میدان وسیعی اطراف مجسمه را احاطه کرده است. این مجسمه ۳۰ متری که در سال ۱۹۳۱ تکمیل شد، اثر مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسکی و مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا بود و از بتن و سنگ صابون ساخته شده است.

آبشار ایگواسو

۴ جاذبه گردشگری برتر در برزیل + عکس

در نقطه‌ای که برزیل، پاراگوئه و آرژانتین به هم می‌رسند، رودخانه ایگواسو به شکلی تماشایی به‌صورت نیم‌دایره‌ای متشکل از ۲۴۷ آبشار که به داخل دره پایین می‌آیند، فرومی‌ریزد. درست بالای آبشار، رودخانه به یک‌چهارم عرض معمول خود محدودشده و نیروی آب را قوی‌تر می‌کند.

برخی از آبشارها بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارند و آن‌قدر منطقه وسیعی را پوشانده‌اند که هرگز همه آن‌ها را به‌یک‌باره نخواهید دید. می‌توانید برای مشاهده نزدیک‌تر از راهروهایی که تا مرکز آبشار دورتر هستند، به سمت آرژانتین بروید. دو طرف چشم‌اندازها و دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین بیشتر گردشگران قصد دارند هر دو را ببینند.

این آبشار توسط پارک ملی ایگواسو زیر نظر یونسکو محافظت می‌شود، جایی که جنگل‌های بارانی نیمه گرمسیری بیش از ۱۰۰۰ گونه از پرندگان و پستانداران ازجمله آهو، سمور، اوسلوت و کاپیبارا را در خود جای داده است.

ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو

۴ جاذبه گردشگری برتر در برزیل + عکس

ساحل کوپاکابانا با یک تفرجگاه وسیع که با موزاییک سیاه و سفید در طرحی موج‌دار که یادآور خیابان‌های لیسبون، پرتغال است، از ساختمان‌ها و ترافیک جدا می‌شود.

این ساحل فقط برای نمایش نیست. همچنین یک زمین‌بازی پرطرفدار است که پر از شناگران و بچه‌هایی است که هر زمان که هوا خوب باشد، قلعه‌های شنی می‌سازند. در خیابان‌های اینجا قدم بزنید تا رستوران‌ها، فروشگاه‌های هوشمند، کافه‌ها و ساختمان‌های زیبای قدیمی مربوط به روزهایی که ریو پایتخت برزیل بود را بیابید. یکی از آن‌ها، کاخ معروف کوپاکابانا، به‌عنوان یک اثر ملی محافظت می‌شود.

جنگل‌های بارانی آمازون

۴ جاذبه گردشگری برتر در برزیل + عکس

در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مانائوس، آب‌های تیره ریو نگرو با آب گل‌آلود برخورد می‌کنند و حدود شش کیلومتر در کنار هم جریان دارند.

سفر با قایق شما را به قلب جنگل‌های بارانی و شبکه رودخانه‌ها، کانال‌ها و دریاچه‌هایی که توسط سه رودخانه تشکیل شده است می‌برد. در ریو نگرو، مجمع‌الجزایری با دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌های سیل‌زده تشکیل می‌دهند که سطح مقطع کاملی از اکوسیستم آمازون را ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید میمون‌ها، تنبل‌ها، طوطی‌ها، توکان‌ها، کایمانها، لاک‌پشت‌ها و سایر حیات‌وحش را در سفر با قایق در اینجا ببینید. کل دریاچه در اینجا پوشیده از نیلوفرهای آبی غول‌پیکر است که فقط در منطقه آمازون یافت می‌شوند. هنگامی‌که در مانائوس هستید، حتما تئاتر معروف آن را ببینید، سالن اپرای ایتالیایی به سبک رنسانس که برای نشان دادن مانائوس به‌عنوان مرکز بزرگ فرهنگ آمریکای جنوبی بر روی نقشه طراحی شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vsefwef ID ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    . . . .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید