علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی فراوان، آرژانتین جاذبه‌های مهم دیگری نیز دارد. برای برخی از گردشگران، بزرگ‌ترین جذابیت این کشور شگفتی‌های طبیعی آن است، از جمله آبشار خیره‌کننده ایگوازو، بزرگ‌ترین گروه آبشارهای جهان.

۴ جاذبه گردشگری آرژانتین

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: جغرافیای متنوع آرژانتین یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور است. این کشور همه‌چیز از بیابان‌های خشن گرفته تا جنگل‌های مرطوب و سواحل طولانی اقیانوس و کوه‌های سر به فلک کشیده آند را در برمی‌گیرد. میراث فرهنگی، هنری و معماری آرژانتین که از شمال نیمه گرمسیری تا مناطق نیمه قطبی پاتاگونیا زیبا در جنوب امتداد دارد، بسیار متنوع است.

بوئنوس آیرس با مکان‌های شگفت‌انگیز خود، ازجمله محله‌های هنری رنگارنگ و مناطق مد روز مانند پالرمو، گاهی اوقات بیشتر شبیه اروپا است تا آمریکای لاتین. این پایتخت پر جنب‌وجوش بهترین مکان برای شروع گشت‌وگذار در آرژانتین است.

علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی فراوان، آرژانتین جاذبه‌های مهم دیگری نیز دارد. برای برخی از گردشگران، بزرگ‌ترین جذابیت این کشور شگفتی‌های طبیعی آن است، از جمله آبشار خیره‌کننده ایگوازو، بزرگ‌ترین گروه آبشارهای جهان.

برای اطمینان از یافتن بهترین مکان‌ها و کارهایی که باید در این کشور انجام دهید، از این فهرست مفید از برترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین استفاده کنید.

آبشار ایگوازو

۴ جاذبه گردشگری آرژانتین

آبشار خیره‌کننده ایگوازو در امتداد مرز آرژانتین با برزیل قرار دارد. این آبشارهای عظیم که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو محافظت می‌شوند، بدون شک یکی از دیدنی‌ترین مناظر در آمریکای جنوبی هستند.

بازدیدکنندگان می‌توانند به لطف شبکه‌ای از گذرگاه‌ها و سکوهای تماشا که به‌راحتی قابل‌دسترسی هستند، کاملا به این آبشارها نزدیک شوند که برای ارائه بهترین مناظر ممکن طراحی شده‌اند، از جمله برخی در پایین آبشار، منطقه‌ای که به گلو شیطان معروف است.

یخچال طبیعی پریتو مورنو

۴ جاذبه گردشگری آرژانتین

شهر کوچک ال کالافات که مرکز اصلی گردشگرانی است که از پارک ملی لوس گلاسیارس پاتاگونیا بازدید می‌کنند، گزینه‌های اقامتی و امکانات رفاهی زیادی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

اینجاست که بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن یخچال‌های طبیعی محبوب پارک، به‌ویژه یخچال خیره‌کننده پریتو مورنو، یک یخچال یخی عظیم به طول ۳۰ کیلومتر (و سومین ذخیره‌گاه بزرگ آب شیرین جهان) که تنها ۷۸ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، به گشت‌وگذار می‌پیوندند.

برای کسانی که مایل به بالا رفتن از یخچال هستند، تورهای یخ نوردی در دسترس هستند که از یک ساعت پیاده‌روی بر روی سازند یخی تا گشت‌وگذارهای پنج‌ساعته طولانی‌تر را شامل می‌شود.

پورتو مادرین و شبه‌جزیره والدس

۴ جاذبه گردشگری آرژانتین

شهر پورتو مادرین در ساحل پاتاگونیا قرار دارد. این شهر که توسط مهاجران ولزی در سال ۱۸۸۶ تأسیس شد، بندر عمیق آب و ذخایر طبیعی فراوان آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر دریایی در آرژانتین تبدیل کرده است.

خط ساحلی ناهموار آن، علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، به‌ویژه موج‌سواری‌هایی را که از سرپیچی از بادهای قوی پاتاگونیا لذت می‌برند، جذب می‌کند. دوستداران طبیعت در شبه‌جزیره والدز، یک ذخیره‌گاه طبیعی مهم که به دلیل حیات‌وحش متنوعش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، کارهای زیادی برای انجام پیدا می‌کنند.

در این مکان بازدیدکنندگان همراه با تور گردشگری معمولا همه‌چیز از جمله نهنگ‌ها، فوک‌ها، شیرهای دریایی و اورکاها را تماشا می‌کنند. این مکان همچنین یک مکان مهم برای پرورش پرندگان مهاجر ساحلی، به‌ویژه پنگوئن‌های ماژلانی است.

درباره محیط‌زیست این ساحل زیبا در موزه علوم طبیعی و اقیانوس‌شناسی که در یک ساختمان میراثی زیبا مشرف‌به بندر قرار دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این موزه نمایش‌هایی از گیاهان و جانوران پاتاگونیا از جمله اسکلت نهنگ و نمایشگاهی جذاب درباره ماهی مرکب غول‌پیکر به نمایش گذاشته‌ شده است.

باریلوچه و مسیر هفت دریاچه

۴ جاذبه گردشگری آرژانتین

باریلوچه شهری پرجنب‌وجوش است که در میان پارک ملی ناهوئل هوآپی و ناحیه دریاچه شمالی پاتاگونیا واقع شده است.

اسکی‌بازان، به‌ویژه آن‌هایی که از نیمکره شمالی در اوج تابستان شمالی به دنبال برف هستند، در باریلوچه برای نزدیکی به بلندترین قله آن و یک پیست اسکی محبوب، جمع می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی باریلوچه در آمریکای جنوبی، شامل بیش از ۱۰۰ کیلومتر زمین اسکی است و به‌خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش از دریاچه، در وسط پارک ملی، بسیار محبوب است.

باریلوچه مرکزی برای ماجراجویی فعال و برای کاوش در کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، جنگل‌ها، یخچال‌های طبیعی و آتش‌فشان‌های خاموش پارک است. اگرچه این منطقه فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی دارد، اما یک مسیر رانندگی معروف به مسیر هفت دریاچه، گردشگران را به دریاچه‌های آلپی ناهوئل هوآپی، اسپخو، اسکوندیدو، فالکنر، ویلارینو، کورنتوزو و ماچونیکو می‌برد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید