شاید روزی صحنه رو به رشد غواصی دریای سرخ در غرب بتواند مرجان‌های درخشان و گنجینه‌های اقیانوس را آشکار کند و دراویش چرخان خارطوم بتوانند چرخش‌های استوانه‌ای خود را برای دیدن همه به نمایش بگذارند.

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سودان این روزها مکان امنی برای مسافران نیست. دو جنگ داخلی، درگیری‌های مسلحانه مکرر با همسایگان نزدیک خود در جنوب و بی‌ثباتی در سایر کشورهای ساحل و شمال آفریقا، همه‌چیزهایی هستند که بر این مشکل افزوده‌اند.

امروزه این کشور ازنظر شاخص کشورهای شکننده در رتبه دوم قرار دارد و اکثر دفاتر خارجی توصیه می‌کنند همه سفرها به آنجا ممنوع شود. شاید روزی همه مشکلات تمام شود. شاید یک روز بتوانیم دوباره منتظر پوشیدن وسایل بیابانی و غوطه‌ور شدن در شن‌های متحرک کوش و نوبیای باستان باشیم. شاید روزی صحنه رو به رشد غواصی دریای سرخ در غرب بتواند مرجان‌های درخشان و گنجینه‌های اقیانوس را آشکار کند و دراویش چرخان خارطوم بتوانند چرخش‌های استوانه‌ای خود را برای دیدن همه به نمایش بگذارند.

بیایید بهترین مکان‌های دیدنی سودان را بررسی کنیم:

مرو

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

در میان طلوع‌های اخری صحرای سودان، درست در شمال پایتخت، بیش از ۲۰۰ سازه هرمی مجزا، همراه با ویرانه‌های شگفت‌انگیز تشکیل شده است.

این مکان همه نشانه‌های یک پروژه بزرگ معماری را به‌مانند شهرهای نوبی قدیم دارد و امروزه کل منطقه مورد تائید یونسکو قرار گرفته است و یافته‌های باستان‌شناسی حضور تمدن پیشرفته‌ای از ذوب کنندگان آهن و بازرگانان تجاری را تائید کرده است.

سواکین

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

سواکین مکانی نمادین و تاریخی که هنوز هم گذشته قرون‌وسطایی خود را باافتخار به نمایش می‌گذارد، زمانی یکی از مکان‌های اصلی برای زائران مسلمان بود که از شمال آفریقا به مکه می‌رفتند.

درنتیجه مساجد طلاکاری شده و سازه‌های مذهبی جالبی وجود دارد که از سنگ مرجان تراشیده شده‌اند، که همگی با آثار عثمانی آمیخته می‌شوند. سواکین بعدا تسلیم ترک‌ها شد، اما با باز کردن راه‌های تجار اروپایی در اطراف دماغه امید خوب، به‌سرعت به زوال افتاد.

خارطوم

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

خارطوم را شاید بیشتر به‌عنوان مکانی اسطوره‌ای می‌شناسیم که در آن دو رشته بزرگ رودخانه نیل قبل از رفتن به سمت شمال با سرزمین‌های باستانی نوبیا و مصر ترکیب می‌شوند. این شهر در کناره‌های این راه آبی معروف قرار دارد و حتی به محل تلاقی معروف در سرچشمه معروف به المگران می‌ریزد.

در قلب شهر، نوارهایی مانند خیابان نیل (که به‌طور شگفت‌انگیزی در کنار نیل آبی قرار دارد) مملو از ساختمان‌های زیبا با طراحی عربی است.

این همان ‌جایی است که کاخ ریاست جمهوری باشکوه را خواهید دید که ازنظر مذهبی توسط نگهبانان غیور محافظت می‌شود.

کرما

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

یکی دیگر از آثار باستانی بزرگی که از تمدن‌های قدیم بر روی پیچ‌وخم‌های رودخانه نیل به‌جا مانده است، کرما است. بازدید از کرما تجربه‌ای بی‌نظیر در این کشور است.

در مرکز آن، وسترن دفوفای سر به فلک کشیده و قدرتمند، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین خانه‌های خشتی روی کره زمین است! شما می‌توانید در مجموعه‌ای از خرابه‌های به‌ظاهر بی‌پایان که آن را احاطه کرده‌اند (درواقع یکی از بزرگ‌ترین‌ها در تمام شمال آفریقا) بازدید کنید. این‌ها از مجتمع‌های تدفین گرفته تا مجسمه‌های کشف‌شده خدایان قدیمی نوبی، که همگی دارای سابقه‌ای به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش هستند، می‌بالند!

پارک ملی دیندر

۵ نمونه از بهترین مکان‌های دیدنی در سودان!

پارک ملی دیندر یک مثلث بریده از زمین‌های حفاظت شده است که درست تا مرز اتیوپی در جنوب شرقی این کشور قرار دارد.

از دشت‌های چمن خشک و پراکنده تشکیل شده است که زیر گرمای خورشید استوایی با رنگ زرد می‌درخشند و درست در جایی که ارتفاعات بزرگ اتیوپی به مناطق شمالی آفریقا فرو می‌رود، زیستگاه منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید