پتیس مگنا که توسط یونانیان فنیقی در هزاره اول پیش از میلاد تأسیس شد و سپس توسط رومی‌ها که به این نقطه ساحلی در غرب سوریه سرازیر شدند تا پس از جنگ‌های کارتاژ، دژهای خود را در شمال آفریقا حفظ کنند، به عظمت رسید.

۴ نمونه از بهترین مکان های دیدنی در لیبی + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: شکی در این وجود ندارد که هم اکنون لیبی در آشوب است. از زمان خیزش های مردمی در سال ۲۰۱۱ و پس از بیش از ۴۰ سال حکومت مشت آهنین توسط معمر قذافی، این کشور با سختی‌های زیادی مواجه شده است. امروز جنگ داخلی و مناقشات جناحی هنوز در سراسر کشور موج می زند، افراط گرایی فراگیر است و بسیاری از زیبایی های قدیمی در ویرانه ها نهفته است. اما همه جنگ ها باید پایان یابند و امیدها برای اینکه روزی لیبی یک بار دیگر یک منطقه توریستی شود زنده است.

بنابراین علی‌رغم ممنوعیت‌های حال حاضر برای سفر به این کشور، ما با خوش بینی به آینده نگاه می‌کنیم: به زمانی که این تخته بزرگ مغرب قدیم می‌تواند ویرانه‌های باشکوه رومی و شهرهای در حال خرد شدن یونان را به نمایش بگذارد. وقتی انرژی کلان شهرهایی مانند طرابلس و بنغازی می‌تواند مسافران را شگفت‌زده کند. هنگامی که خط ساحلی ناهموار مدیترانه می‌تواند بدرخشد و زمانی که فرهنگ‌ها و تاریخ‌های عمیق اسلامی این مکان بتواند در مدینه‌های غبارآلود و شهرهای شتر بادیه‌نشین به اوج برسد.

بیایید بهترین مکان های دیدنی در لیبی را کشف کنیم:

طرابلس

۴ نمونه از بهترین مکان های دیدنی در لیبی + عکس

قبل از هیاهوی جنگ داخلی، طرابلس یک پوستر برای میراث شمال آفریقا بود. هزارتوی پیچ در پیچ کوچه‌های پشتی آن، گرما را با شخصیت غبارآلود و تاریخی ساحل در هم میآمیخت.

فروشندگان خیابانی از غرفه‌های کنار جاده، حوض‌های پوشیده از ادویه را تبلیغ می‌کردند. چایخانه‌ها با صدای دلنشین پچ‌پچ‌های عربی و دود پیچ خورده قلیان می‌تپد.

و در مرکز شهر، بازدیدکنندگان عسارایا الحمرا بزرگ را می‌بینند که در میان مناره‌های مساجد و برج‌های مهیب عثمانی، خود را به مسیرهای تنگ مدینه می‌رساند.

لپتیس مگنا

۴ نمونه از بهترین مکان های دیدنی در لیبی + عکس

لپتیس مگنا که توسط یونانیان فنیقی در هزاره اول پیش از میلاد تأسیس شد و سپس توسط رومی‌ها که به این نقطه ساحلی در غرب سوریه سرازیر شدند تا پس از جنگ‌های کارتاژ، دژهای خود را در شمال آفریقا حفظ کنند، به عظمت رسید. در حالی که برخی از بخش‌های معابد قدیمی و پرستیل‌های اینجا به موزه‌ها و پارک‌ها در انگلستان منتقل شده‌اند، اما آثار باشکوهی مانند تئاتر بزرگ، طاق‌های اختصاص یافته به سپتیمیوس سوروس، دیوارهای استحکامات، برخی از کلیسای‌های رومی اولیه و بازار در حال فروپاشی هنوز باقی مانده‌اند.

بنغازی

۴ نمونه از بهترین مکان های دیدنی در لیبی + عکس

در حالی که شهر همچنان در گیرودار مشکلات جناحی به لرزه در می‌آید، سعی می‌کند خاطره آن نبردهای سخت در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ را تکان دهد و دوباره خود را به عنوان یکی از شهرهای بندری اصلی در این شهر تثبیت کند.

درخشش‌های گذشته باشکوه همچنان باقی مانده است، مانند خانه‌های زیبای سفیدکاری شده در محله ایتالیایی، قرنیز آفتاب گیر در مد (نخل فلفل دار و زیبا)، فانوس دریایی قدیمی لاتین در ساحل، و منظره میدان ال.

سایرن

۴ نمونه از بهترین مکان های دیدنی در لیبی + عکس

سایرن مجموعه‌ای افسانه‌ای از معابد و خانه‌های شهری باستانی است که بر فراز صخره‌های مدیترانه در شرق لیبی قرار دارد و یکی از بزرگترین آثاری است که یونانیان در شمال آفریقا به جا گذاشته‌اند.

این شهر زمانی یک مستعمره تجاری پررونق بود که توسط دریانوردان سانتورینی ساخته شد، این شهر میزبان بازرگانان هلنی، وارثان اسکندر مقدونی و بعدها ژنرال ها و ارتش رومی بود.

این بنا اکنون نیمه ویران است. از آنجایی که این مکان در قرن چهارم پس از میلاد توسط زلزله بزرگی لرزید، متروکه شده است. بازدیدکنندگان به این مکان می‌آیند تا از زیارتگاه‌های عظیم دمتر بازدید کنند، گورستان را ببینند و پناهگاه مورد احترام آپولو را کشف کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید