بنابر گفته حسین اکبریان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، آبرسانی سیار از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۲ درصد کاهش یافت.

 آبرسانی سیار در استان اصفهان ۹۲ درصد کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل  از وزارت نیرو، "حسین اکبریان" با اشاره به تامین و توزیع عادلانه آب در استان گفت: در بهار و تابستان سال جاری با توجه به محدودیت منابع، آب شرب ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش آبفای استان اصفهان به صورت عادلانه تامین و توزیع شد و آبرسانی سیار بیش از ۹۲ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه با پایش آنلاین و کنترل از راه دور منابع و تاسیسات، توزیع عادلانه آب در سطح استان انجام گرفت، اظهار داشت: با ایجاد بستر تله‌متری خطوط انتقال در بیش از ۸۵ ایستگاه آبرسانی از تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی تا انتهای خطوط انتقال در نایین و انارک و نیز دیگر تاسیسات در سایر شهرها و روستاها، آب شرب به صورت پایدار و عادلانه توزیع شد.

وی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف نیاز آبی شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ۱۶.۵ مترمکعب بر ثانیه است، اعلام کرد: امسال آبفای استان اصفهان به رغم اینکه در پیک مصرف با کمبود ۲.۵ متر مکعب بر ثانیه برای تامین پایدار آب شرب مردم مواجه بوده، اما با اجرای برخی اقدامات از جمله شناسایی و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر شبکه توزیع، توانست آب شرب متقاضیان را تامین نماید. این در حالیست که تله‌متری شبکه توزیع شهر اصفهان نیز در توزیع عادلانه آب در تابستان سال جاری موثر بوده است.

بیش از ۲۰۰ والو تعویض شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: تله‌متری ۲۶ حوضچه فشارشکن در منطقه ۲، تله‌متری ۲۲ حوضچه کنترلی در سطح شهر اصفهان و تعویض بیش از ۲۰۰ والو و حوضچه سازی در شبکه توزیع  شهرهای اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شاهین‌شهر از جمله اقدامات در راستای توزیع عادلانه آب بوده که در دستور کار قرار گرفته است.  اکبریان به کاهش نسبی دما در فصل تابستان جاری اشاره کرد و اظهار داشت: طبق گزارش‌های سامانه هواشناسی به صورت میانگین امسال دما در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد  نسبت به سال گذشته یک درجه کاهش داشته که این امر نیز در تامین پایدار آب شرب مردم موثر بوده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در ادامه به برخی از چالش‌های تامین پایدار آب شرب پرداخت و تصریح کرد: طی دهه ۴۰ تا پایان دهه ۸۰ چاه‌های فلمن یکی از منابع تامین آب شرب شهر اصفهان، با ظرفیت ۳۲۰۰ لیتر بر ثانیه بوده ولی از ابتدای دهه ۹۰ با خشک شدن رودخانه زاینده رود، آبدهی این چاه‌ها به صفر رسیده است و این رویداد در سال‌های اخیر آبفا را در تامین پایدار آب شرب با چالش مواجه کرده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید