هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار امروز /. هر گرم طلای ۱۸عیار چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز روند قیمتی طلا و سکه تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و کاهش قیمت اونس، نزولی بود. شب گذشته، نرخ تورم آمریکا اعلام شد و افزایش آن، سیگنال منفی را برای بازارهایی چون طلای جهانی ارسال کرد.

کارشناسان معتقدند با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا، بازار طلا با رکود و کاهش قیمت مواجه می‌شود.

قیمت طلا و سکه در بازار

طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم این رقم حدود ۲۴ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و حدود ۱۶ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. طلا دیروز روند صعودی داشت و به یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز در روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.  این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز ۳۵۰ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته، حدود ۱۲۸ هزار تومان کمتر است. سکه امامی امروز به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نیز رسید. روز گذشته سکه روند افزایشی داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح قدیم هم روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۲۰۰ هزار تومان از بعد از ظهر امروز و حدود ۵۰ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. امروز سکه طرح قدیم به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم رسید. سکه بهار آزادی، دیروز روند افزایشی داشت و به حدود ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان نیز رسید.

کاهش قیمت‌ طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۱ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۲۴ هزار تومان کمتر از روز گذشته. امروز طلا در این منبع به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان هم رسید. طلا روز گذشته در این منبع روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان نیز رسید.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و حدود ۱۴ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۲۵۶ هزار تومان و نسبت به روز گذشته حدود ۴۷۴ هزار تومان کمتر است. امروز سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان هم رسید. سکه امامی دیروز در این منبع افزایشی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و ۱۳ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۵۶ هزار تومان از بعد از ظهر امروز و حدود ۱۴۴ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. امروز سکه طرح قدیم به ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان هم رسید. دیروز روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع افزایشی بود.

قیمت اونس طلا امروز نزدیک به ۳ دلار پایین آمد و با ۱۷۰۱ دلار معامله شد (اقتصادنیوز)

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تورم آمریکا به صورت مستقیم تاثیری بر اونس جهانی و قیمت طلا ندارد. نرخ تورم آمریکا بر سیاست‌های مجموعه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تاثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه‌های قبلی، فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.

او افزود: با توجه به بازار کامودیتی‌ها، کالاهای اساسی جهانی و همچنین، بازار طلا که یکی از دارایی‌های ضمانت شده و نقدپذیر است، در آینده با رکود و کاهش قیمت همراه می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازار

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱,۳۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۴۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوسان داشت و به ۳۱,۲۵۰ تومان رسید. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱ و ۳۱,۷۳۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار برجام

پرایس: هنوز برای توافق دیر نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برغم اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور اظهار داشت هنوز برای احیای توافق هسته ای با ایران خیلی دیر نشده است.

وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که طبق پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، احتمال توافق در مذاکرات وین کمتر شده است، آیا می‌تواند توضیح بیشتری در این باره ارائه بدهد یا نه، گفت: ما واکنش خودمان را نسبت به آخرین پاسخ ایران ارائه داده‌ایم اما قرار نیست به طور علنی و فراتر از آنچه درباره‌اش گفته‌ایم، جزئیات بیشتری مطرح کنیم. مسلما، تازه‌ترین پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که توافق را نهایی کنیم.

او ادامه داد: بحث اصلی ما این است که هنوز برای انجام دادن یک توافق کار از کار نگذشته و دیر نشده است. همان‌طور که بارها گفته‌ایم، تا زمانی که ما عقیده داریم بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام در راستای منافع ملی آمریکا باشد، ما این هدف دیپلماتیک را همچنان دنبال خواهیم کرد (ایسنا).

رابرت مالی از مذاکرات کنار گذاشته شد؟

وزارت خارجه آمریکا کنار گذشتن «رابرت مالی» از مذاکرات احیای برجام را تکذیب کرد.

«ند پرایس» در پاسخ به این سوال که «با توجه به گزارش‌های اخیر مبنی بر این که رابرت مالی از مذاکرات وین کنار گذاشته شده است، آیا او هنوز مسئول پرونده ایران است؟» توضیح داد: رابرت مالی نماینده ویژه ما در امور ایران است. او هنوز مسئول این تیم و تلاش‌های‌مان در اینجاست. او سرپرست یک تیم در این وزارتخانه است (شفقنا).

عدم صدورر قطعنامه ضد ایرانی

ایرنا نوشت، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایرانروز چهارشنبه بدون صدور قطعنامه پایان یافت.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد و افزود که هیچ تصمیم و قطعنامه‌ای از سوی شورا صادر نشد و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

کمالوندی:خلاء نظارتی مورد ادعای آژانس مبنای حقوقی ندارد

در عین حال، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به برخی گفته‌های مدیرکل آژانس و درخواست پاسخ جمهوری اسلامی ایران به سوالات آژانس اظهار کرد: بیان وجود خلاء نظارتی و اینکه این خلاء هر روز بزرگتر می‌شود، مبنای حقوقی ندارد. زیرا آنچه امروز انجام نمی‌شود مربوط به توافق ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی ایران است که در قالب سند برجام تعریف‌شده است. همچنین برقراری مجدد آن مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مستلزم رفع تحریم‌ها و اجرای تعهدات طرفین متعاهد است.

بهروز کمالوندی درباره موضوع سه مکان ادعایی آژانس تصریح کرد: ایران درخصوص سه مکان ادعایی آژانس، کمال همکاری را داشته است. اطلاعات و پاسخ‌ به سؤالات آژانس را ارسال کرده و جلسات گفتگو برای رفع ابهام نیز برگزار کرده است (ایرنا).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید