۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 55388301

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است و سفر از تهران به قشم چندین حالت و امکان دارد که همراه هم مرور می‌کنیم.

سفر از تهران به قشم

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره قشم به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است و بسیاری دوست دارند سفر از تهران به قشم را تجربه کنند و حالت‌ها و مدل‌های متفاوت آن را بدانند. قشم در استان هرمزگان واقع شده و نقطه بی‌نظیری برای مسافران داخلی و گردشگران خارجی محسوب می‌شود، جاذبه‌های فراوان طبیعی و چشم‌اندازهای بی‌بدیل و مراکز خرید فراوان با کالاهای متنوع و ارزان آن سبب شده تا تعداد زیادی مسافر را به خود جذب کند. در ادامه به انواع سفر به این جزیره زیبا از پایتخت می‌پردازیم.

نحوه سفر از تهران به قشم

در راستای کامل کردن اطلاعات سفر از تهران به قشم خوب است بدانیم برای سفر به این جزیره شگفت‌انگیز مسیرها و روش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای سفر به قشم و مدت زمان آن انتخابی درخور داشت. امکان سفر از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی برای بازدید از این جزیره قشنگ وجود دارد و تنها نیاز است بدانیم به وسیله هواپیما به صورت مستقیم به قشم دسترسی پیدا می‌کنیم اما در روش‌های زمینی باید به بندرعباس رفته و از طریق شناورها به قشم برسیم.

روش‌های هوایی و زمینی سفر از تهران به قشم

با توجه به شرایط آب‌وهوایی، سفر از تهران به قشم بهتر است در فصول سرد سال صورت بپذیرد چرا که تابستان‌های قشم بسیار گرم و جاذبه‌ی آن تخفیف‌های مراکز خرید و فروشگاه‌ها است. بسیاری بهترین زمان سفر به قشم را دی و بهمن می‌دانند زیرا دمای جزیره در مطلوب و مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد، با این اوصاف سفر به قشم از طریق هواپیما باشد یا قطار، به وسیله ماشین شخصی صورت بپذیرد یا با اتوبوس جذاب و خاطره‌ساز است.

سفر از تهران به قشم

سفر هوایی از تهران به قشم: یکی از راحت‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای رفتن به قشم، سفر از طریق هواپیما است. فاصله هوایی تهران تا قشم ۱۰۷۲ کیلومتر است به طور معمول این مسافت در ۱۱۰ دقیقه طی می‌شود، با انتخاب این روش سفر دیگر نیازی به رفتن به یکی از دو اسکله بندرعباس نیست و در نتیجه مدت زمانی که برای رسیدن به این مقصد جذاب گردشگری صرف می‌شود بسیار خوب است.

سفر از طریق قطار: یکی از انتخاب‌های مطمئن و درست برای هر سفری، بدون شک استفاده از خطوط ریلی و سفر به وسیله قطار است، چرا که امکان دیدن و گذر از شهرها و روستاهای زیادی را به مسافر خود می‌دهد. برای سفر از تهران به قشم با قطار نیاز است تا به راه‌آهن تهران رفت و مقصد را راه‌آهن بندرعباس انتخاب کرد، بعد از رسیدن به بندرعباس زیبا باید به اسکله شهید حقانی مراجعه کرد تا با شناورهای مسافری به قشم و جاذبه‌های فراوان و مناظر بی‌بدیل آن دسترسی پیدا کرد.

گفتنی است که به جز لندیکراف که خودرو و مسافر آن را جابه‌جا می‌کند، دو نوع شناور مخصوص مسافر در اسکله وجود دارد، قایق‌های تندرو و لنج. ساعت کار قایق‌های تندرو از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب است و هر دو ساعت امکان سوار شدن به قایق و رفتن به قشم وجود دارد، این در حالیست که ساعت کار لنج‌ها بین ۱۱:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب است و آن‌ها نیز در این بازه هر دو ساعت حرکت دارند(لازم به ذکر است لنج‌ها یک نوبت ساعت ۸ صبح نیز به قشم جابه‌جایی صورت می‌دهند).

سفر از تهران به قشم

سفر با ماشین شخصی از تهران به قشم: این جنس سفر همیشه شدنی و جذاب است و تنها راننده ماهر و همسفران منعطف نیاز دارد. تجربه سفر جاده‌ای از تهران به قشم با توجه به مسیرهای مختلف، متفاوت است و شهرهایی که در هر یک از این مسیرها طی می‌شود گوناگون است. بهتر است بدانیم برای رسیدن به قشم نیاز است مقصد بندرعباس و اسکله بندر پل باشد تا به وسیله لندیکراف به قشم دسترسی پیدا کنیم. برای این نوع سفر ۱۷ تا ۱۹ ساعت را در نظر بگیریم.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید