دادگاهی در آرژانتین حکم آزادی ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا راصادر کرده است.

آزادی ۱۱ خدمه و ۱ ایرانی هواپیمای ونزوئلایی در آرژانتین
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دادگاهی در آرژانتین حکم آزادی ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ونزوئلا حدود ۴ ماه است که از سوی این کشور توقیف شده را صادر کرده است.

از مجموع ۱۹ خدمه این هواپیما ۵ نفر ایرانی و ۱۴ نفر اهل ونزوئلا بودند که حالا خبرگزاری دیلی‌پرفیل در آرژانتین مدعی شده از ۵ نفر ایرانی فقط یک نفر حکم آزادی گرفته و ۴ نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و مقامات آرژانتینی می‌گویند برای آزادی دیگر خدمه به تحقیقات بیشتر نیاز است.

این هواپیما حدود یک سال پیش توسط ونزوئلا از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده بود و هم اکنون در فرودگاه بین‌الملل ازیزا در آرژانتین در توقیف به سر می‌برد.

گفته می‌شود؛ دولت آرژانتین از دادگاه خواسته تا تحقیقات مربوط به ۷ خدمه دیگر را طی ۱۰ روز آینده به اتمام برساند و در واقع تکلیف آنها را روشن کند.

یکی از خدمه‌ای که فعلا حکم آزادی‌اش صادر نشده غلامرضا قاسمی عباس است که خلبان هواپیما بوده و طرف آرژانتینی مدعی است وی با سپاه پاسداران ارتباط داشته است.

این هواپیما در روز ۸ ژوئن با بار قطعات خودرو مکزیک را به مقصد اروگوئه ترک کرد اما نتوانست به این کشور برود و نهایتا وارد آسمان آرژانتین شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در ماه آگوست گفته بود که آمریکا تلاش می‌کند یک هواپیمای باری مدرن و بزرگ را از ما بدزدد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید