حضور خانواده‌ها برای رساندن دانش اموزان به مراکز آموزشی و مدارس و سامان نیافتن سرویس‌های مدارس ترافیک را تشدید خواهد کرد .

احتمال افزایش ترافیک از اول مهر ماه

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: چند روز دیگر مراسم بازگشایی مدارس در سال جدید را خواهیم داشت و شاهد جمعیتی خواهیم بود که چند وقتی است به دلیل بیماری کرونا نتوانستند به صورت حضوری در مدارس حضور یابند و این عدم حضور آنها در سطح شهر کاملا ملموس بوده است.

وی افزود: امسال مهرماه همه عزیزان در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری، حضور خواهند داشت و در سطح شهر تردد خواهند داشت و این ترددها و افزایش حضورها کاملا شرایط ترافیکی ما را به قبل از دوره کرونا و شاید سنگین‌تر از دوره کرونا ببرد چرا که طی این چند وقت افزایش جمعیت و افزایش خودروها را در سطح شهر شاهد هستیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: لذا پیش‌بینی می‌کنیم اول مهر حداقل ۳۰ درصد ترافیک شهر تهران افزایش یابد. این در حالی است که همین الان هم در برخی مقاطع با مشکلات و تراکم مواجه هستیم.

سردار حمیدی ادامه داد: حضور خانواده‌ها برای رساندن عزیزان به مراکز آموزشی و مدارس و سامان نیافتن سرویس‌های مدارس ترافیک را تشدید خواهد کرد که در روزهای اول طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم شرایط ترافیکی آغاز سال تحصیلی را به نحو بهتری مدیریت کنیم و وضعیت قابل تاملی را داشته باشیم همکاران بنده در تمامی بخش‌ها تمهیداتی را رقم زدند و پیگیر شدند که یک بخشی از آن مربوط به بحث درون‌سازمانی است که اقدامات انجام شده و مثلا تابلوها باید به‌روزرسانی می‌شدند و در بخش برون‌سازمانی نیز اقدامات زیادی را در حوزه وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم که در شهر تهران برای ساماندهی سرویس‌های مدارس صورت گرفته است .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل برای ۱۷ هزار دستگاه سرویس مدرسه را در روزهای ابتدای مهر باید ساماندهی کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز خانواده‌ها باشیم تا بتوانند فرزندانشان را با ایمنی و سلامت به مدرسه بفرستند.

سردار حمیدی بیان کرد: این یک بخشی از کار است و ما در هفته آینده برچسبی را برای خودروهای مجاز که می‌توانند سرویس مدرسه را برعهده بگیرند طراحی کرده‌ایم و رونمایی خواهد شد و به غیر از این برچسب را اجازه فعالیت نمی‌دهیم و برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: تمام عزیزانی که قصد دارند از سرویس مدرسه استفاده کنند یا به عنوان راننده وسیله نقلیه خود را در این کار به‌کارگیری کنند باید حتما به مجموعه حمل و نقل شهرداری مناطق و آموزش و پرورش محدوده مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وضعیت راننده و سابقه او بررسی می‌شود و این سرویس‌ها با علائم مشخص تعیین می‌شوند و همکاران بنده کنترل خواهند کرد.

سردار حمیدی گفت: بحث بعدی حجم بالای ترددی است که در سطح شهر اتفاق می‌افتد و آن هم به دلیل همزمانی بازگشایی‌ها است مانند بازگشایی ادارت مراکز آموزشی و بخش‌های مختلف که از قبل طراحی‌های لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم و به شورای ترافیک استان و به استاندار محترم و همچنین به شورای ترافیک شهر تهران چند کار را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود : ابتدا بحث شناور شدن ساعات فعالیت ادارت و بخش‌های مختلف بود که تصویب شد و روز گذشته نیز اعلام شد که ساعات کار ادارات شناور شد و حداقل اثر مثبتی که دارد این است که دیگر کارمندان دغدغه صبح را ندارند و عجله نمی‌کنند چراکه همین عجله و شتاب بی‌نظمی ایجاد می‌کند و تصادفات را باعث می‌شود .

پیشنهاد ۲۰ درصد دورکاری

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بحث دورکاری ۲۰ درصدی را پیشنهاد کرده‌ایم که آن هم مصوب شد. در دوران کرونا هم دورکاری داشته‌ایم و ادارت به صورت دورکاری کارهای خود را انجام می‌دادند و اختلالی نیز ایجاد نشد.

سردار حمیدی بیان کرد: تردد کامیون‌ها در ابتدای صبح است و حضور و تردد آنها در حاشیه معابر کندی حرکت ایجاد می‌کند که این موضوع را تا ۹ صبح ممنوع کردیم و همکاران بنده حضور خواهند داشت و اجازه فعالیت را به این عزیزان نخواهند داد. این عزیزان نیز مشتاقانه توصیه‌های پلیس را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: پلیس مدرسه را برای مدارس طراحی کرده‌ایم و انضباط عبور و مرور را در سطح شبکه معبر در دستور کار داریم. این مساله‌ای مهم است و اولیا و مربیان تلاش کنند به میدان بیایند تا در درون مجموعه‌ها نیز شاهد همکاری خوبی باشیم تا بتوانیم در این مسیر تعامل خوبی را داشته باشیم.

سردار حمیدی گفت: بحث فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران است که تا ۱۵ مهر ممنوع است که می‌تواند کندی حرکت ایجاد کند که امیدواریم این اقدامات فشار روزهای اول را کاهش دهد و پیش‌بینی همه کارشناسان این است که در روزهای اول با یک سنگینی ترافیک مواجه خواهیم شد.

وی افزود: ساعت طرح ترافیک نیز مصوب شد که تا ساعت ۶ بعدازظهر باشد که از ۰۶:۳۰ صبح نیز آغاز می‌شود و بدین‌ترتیب از سفرهای اضافه جلوگیری می‌شود و می‌توانیم انضباط را شاهد باشیم. امیدواریم کسانی که در این حیطه فعال هستند و کسانی که تکالیف آنان مشخص شده است تعامل بیشتری داشته باشند و مصوبات مربوط به هر دستگاه را به خوبی اجرا کنند و حداکثر خدمات را به مردم ارائه دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید