۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55388250

ممکن است زمان بررسی جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید قشم، نام دَرگَهان را شنیده باشید با ما همراه شوید تا بدانیم درگهان کجاست.

درگهان کجاست

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیش از آنکه بدانیم درگهان کجاست، خوب است درباره جزیره قشم اطلاعاتی داشته باشیم. قشم بزرگترین جزیره ایران است که در تنگه هرمز در استان زیبای هرمزگان واقع شده و با داشتن سه بخش مرکزی، شهاب و حرا، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی را در جنوب ایران و همسایگی خلیج همیشه فارس به خود اختصاص داده. قشم موقعیت جغرافیایی و وسعت قابل توجهی دارد و در خود ۶۹ شهر و روستا و نیز ۱۷ بندر مهم تجاری و صیادی را جای داده و یکی از این شهرهای حائز اهمیت درگهان است.

درگهان کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد

در پاسخ اینکه به لحاظ جغرافیایی درگهان کجاست باید گفت درگهان در بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان واقع شده و با شهر قشم ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهر، بندری محسوب می‌شود و در حال حاضر به قطب تجارت در قشم شهرت دارد چرا که بازارها، مراکز خرید و پاساژهای متعددی در آن به فروش اجناس به صورت عمده و خرد می‌پردازند و به نوعی مشهورترین و مهم‌ترین مجتمع‌های تجاری قشم در درگهان فعال هستند. گفتنی است این محدوه جغرافیایی از سال ۱۳۸۵ شهر تلقی می‌شود و پیش از این سال روستا بوده است.

بیش از یافتن پاسخ درگهان کجاست، خوب است درباره ویژگی‌های این شهر از جمله مردم آن بدانیم. جمعیت مردمان خونگرم، مهمان‌نواز و مهربان درگهان در سرشماری آخر کشور به ۱۴.۵۲۵ نفر می‌رسد و ۹۷ درصد از این جمعیت مسلمان سنی هستند به همین دلیل مسجدهای زیبایی در این شهر وجود دارد. اسکله قدیم درگهان به سبب داشتن چشم‌اندازی بی‌نظیر، تماشای زیباترین طلوع و غروب را به شما هدیه می‌دهد و مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

درگهان کجاست
درگهان زیبا

مراکز خرید درگهان کجاست

درگهان تعداد زیادی مرکز خرید و پاساژ را در دل خود جای داده و به همین دلیل سال‌هاست که به عنوان شهری مطلوب برای خرید با کیفیت و قیمت مناسب چه به شکل عمده و چه به صورت تک، در سراسر ایران شناخته می‌شود و به نوعی مقبول افتاده است. در ادامه به معرفی تعدادی از مراکز خرید درگهان پرداخته می‌شود:

مرکز خرید نور: مجتمعی ۲۰ ساله که کالاهای با کیفیت آن را می‌توان با قیمتی ارزان تهیه کرد. این مرکز خرید مهم و بزرگ به واسطه یک پل به مرکز خرید دو دلفین متصل است و مشتریان این دو بازار به راحتی در هر دو گردش می‌کنند. صنف‌های متفاوتی از جمله پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، لوازم خواب، لوازم ورزشی، لوازم کودک، کیف و کفش در این مرکز فعالیت دارند. نور بین ۹ صبح تا ۱۰ شب در خیابان ناخدا دایر است.

مرکز خرید اطلس: این بازار به نحوی بورس کیف و کفش در درگهان محسوب می‌شود و می‌توان کیف و کفش مجلسی یا روزمره را با قیمتی مناسب در آن خریداری کرد. جالب است که بسیاری از مغازه‌ها در صورت تک سایز شدن اجناس خود، مبلغ کالا به حداقل می‌رسانند تا زودتر به فروش برسد. اطلس نیز از ۹ صبح تا ۱۰ شب در خیابان ناخدا به فعالیت می‌پردازد.

مرکز خرید دو دلفین: در این بازار ۶ طبقه به راحتی می‌توان کلیه کالاها و اقلامی که در نظر دارید را خریداری کرد چرا که مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن انواع لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، وسایل کودک و اسباب‌بازی، موبایل و تجهیزات کامپیوتری را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین حالت عرضه می‌کنند. وجود یک فود کورت در طبقه بالایی این مجموعه سبب شده تا حین و بعد از خرید نگران دیر شدن وقت صرف غذای خود نباشید. مرکز خرید دو دلفین از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب در خیابان ناخدا به فعالیت مشغول است.

درگهان کجاست
مجتمع تجاری دو دلفین
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید