همه ما دارای کابل شارژر هستیم. اگر از پاوربانک بیشتر استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد حداقل هر از چند گاهی از کابل شارژر نیز استفاده می‌کنید.

۶ نکته که قبل از خرید کابل شارژر جدید باید بدانید

کابل می‌تواند برای شارژ گوشی هوشمند یا انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌ها استفاده شود. اکثر دستگاه‌های جدید دارای حداقل یک کابل شارژر خارج از جعبه هستند اما مواردی وجود دارد که نیاز به خرید کابل دارید، زیرا کابل قدیمی خود را اشتباه قرار داده‌اید یا اینکه به درستی کار نمی‌کند.

هنگام خرید کابل، بسیاری به سادگی به اینترنت یا فروشگاه مراجعه می‌کنند و کابلی را که از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می‌رسد، بدون در نظر گرفتن برخی عوامل حیاتی دیگر انتخاب می‌کنند. وقتی خواندن این مطلب را تمام کردید، دیگر نباید اینطور انتخاب کنید. ما در مورد شش نکته صحبت خواهیم کرد که باید قبل از خرید کابل به آن‌ها توجه کنید و به همین ترتیب، نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب کابل برای خرید توجه داشته باشید.

۱.هدف

۶ نکته که قبل از خرید کابل شارژر جدید باید بدانید

آنچه که قصد استفاده از کابل را دارید تعیین می‌کند که چه نوع، اندازه و طول کابلی را خریداری می‌کنید. اگر قصد دارید از کابل فقط برای شارژ گوشی هوشمند یا دستگاه‌های دیگر خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که یک کابل شارژ سریع خریداری می‌کنید. حتی اگر فروشنده هستید خرید عمده کابل شارژر گوشی گزینه مناسبی برای شماست.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید از کابل فقط برای انتقال داده (یا انتقال داده + شارژ) استفاده کنید، بهترین گزینه این است که هنگام خرید کابل، به دنبال کابل انتقال داده کابل شارژر باشید. کابل‌های انتقال داده معمولا دارای چهار سیم هستند در حالی که کابل‌های کابل شارژر فقط دارای ۲ سیم هستند. اگر می‌خواهید کابل شارژر را به عنوان لوازم جانبی خودرو متصل کنید، کابل شارژر با شارژ سریع تنها چیزی است که باید بخرید زیرا فقط برای شارژ گوشی هوشمند خود از آن استفاده می‌کنید.

۲.برند

هنگامی که در فروشگاه (آنلاین یا آفلاین) هستید که کابل می‌فروشند، باید مطمئن شوید که کابل شارژر تولید شده توسط برندهای معتبر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر از گوشی هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، باید یک کابل شارژر با برند سامسونگ را از فروشگاه معتبر خریداری کنید. اگر می‌خواهید خرید عمده شارژر گوشی همراه کابل آن برای فروشگاه‌تان داشته باشید، به برندهای خریداری شده توجه کنید.

همچنین شما می‌توانید کابل شارژر تولید شده توسط یکی دیگر از تولید کنندگان لوازم جانبی معتبر را خریداری کنید. با این حال، برای جلوگیری از خرید کابل تقلبی که عملکرد خود را به طور موثر انجام نمی‌دهد، نظرات درج شده در آن سایت را مطالعه کنید.

۳.هزینه

قیمت کابل یکی دیگر از فاکتورهای مهم (اگر نه مهمترین) است که باید هنگام انتخاب کابل در نظر بگیرید. به طور کلی، کابل‌های شارژر دقیقا گران نیستند. با این حال، هنگامی که ویژگی‌هایی مانند طول، ضخامت، کیفیت، نام تجاری، دوام و ساخت کلی مقایسه شود، قیمت کابل‌ها متفاوت خواهد بود.

پول نقدی که برای کابل خرج می‌کنید به بودجه شما یا میزانی بستگی دارد که مایلید برای کابل خرج کنید. با این حال، این یک قانون کلی است که هر چه هزینه کابل بالاتر باشد، کیفیت آن بالاتر است.

۴.ساخت

یکی از عوامل اصلی آسیب کابل، تا زدن و کویل شدن مکرر کابل‌های شارژر برای قرار گرفتن در جیب، کوله، کیف پول و غیره است. انجام این کار باعث سایش یا شکستن کانکتورها و سیم‌های داخل کابل می‌شود. همچنین، سیم پیچی مداوم باعث می‌شود کابل‌های شارژر در دو سر کابل شکسته شوند و در نتیجه منجر به کاهش سرعت شارژ وعدم شناسایی دستگاه‌های شما توسط رایانه شود.

برای جلوگیری از این امر، مراقب کابل‌هایی باشید که با کولار (فیبر فوق العاده قوی، سبک و ساخته دست بشر که برای تقویت کابل‌ها استفاده می‌شود) روکش شده‌اند.

۵.طول

۶ نکته که قبل از خرید کابل شارژر جدید باید بدانید

طول کابل شارژر ویژگی دیگری است که قبل از برداشتن کابل بعدی باید به آن توجه کنید. مطمئنا، اگر سوکت خود را دور از کنار تخت، کاناپه یا ایستگاه کاری خود قرار دهید، یک کابل بلند مفید خواهد بود. یک کابل بلند به شما این امکان را می‌دهد که از تلفن خود در هنگام شارژ صرف نظر از فاصله پریز برق استفاده کنید.

با این حال، هنگام خرید کابل شارژر، اگر قصد دارید گوشی خود را با سرعت بسیار بالا شارژ کنید، نباید کابل خیلی طولانی بخرید. به این دلیل است که به طور تجربی ثابت شده است که کابل شارژر طولانی در مقایسه با کابل‌های با طول کوتاه‌تر و متوسط زمان بیشتری برای شارژ باتری نیاز دارد. اگر فقط قصد دارید از کابل برای انتقال داده استفاده کنید، مطمئنا می‌توانید یک کابل بسیار طولانی بخرید. در غیر این صورت، یک کابل شارژر با اندازه متوسط چیزی است که باید پول خود را روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

۶.ضخامت

در نهایت، هر زمان که به دنبال یک کابل جدید هستید، بهتر است کابل شارژر با سیم‌های خارجی ضخیم را نسبت به کابل‌های باریک و نازک انتخاب کنید. به این دلیل است که کابل‌هایی با نمای بیرونی ضخیم معمولا سیم‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تری در داخل خود دارند. این سیم‌های ضخیم اجازه می‌دهند جریان بیشتری از آن‌ها عبور کند و در نتیجه انرژی بیشتری را به باتری دستگاه شما برساند. کابل‌های ضخیم‌تر نیز امکان انتقال و توان عملیاتی سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌کنند.

کابل‌های باریک معمولا در حین شارژ گرم می‌شوند و عموما از نظر سرعت شارژ و انتقال داده کارایی کمتری دارند.

سخن پایانی

اکنون که برخی از ویژگی‌های اصلی کابل‌های کابل شارژر را می‌دانید که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید، دیگر نباید با کابل شارژر خود مشکلی داشته باشید. لازم به ذکر است فروشگاه آرنیک موبایل وارد کننده محصولات و لوازم جانبی موبایل امکان خرید عمده هولدر موبایل نیز در کنار سایر خدمات فراهم کرده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید