معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ایران آماده است که برای آموزش مهارت برای ایجاد مشاغل خانگی به زنان سوریه‌ای کمک کند.

 آمادگی ایران برای آموزش و ایجاد کار برای زنان سوری
به گزارش سلام نو به نقل از جماران،  معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با نقل بعضی از تجارب ایران در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، نسبت به ایجاد زمینه کار برای زنان سوری و آموزش مهارت‌هایی در مشاغل خانگی اعلام آمادگی کرد.

انسیه خزعلی در دیدار با  وزیر فرهنگ سوریه و سفیر این کشور در  ایران با بیان اینکه ایران و  سوریه مشترکات بسیاری در تمدن، میراث فرهنگی و  آثار ماندگار  باستانی دارند، اظهارداشت: مقرر شد اولین برنامه در این زمینه از ماه آینده به همت دو کشور عملیاتی شود.

وی ضمن برشمردن مشابهت‌های ایران و سوریه در میراث تاریخی و آثار فرهنگی، از صدماتی که در دوره حملات داعش به آثار باستانی سوریه وارد شده است اظهار تاسف کرد.

بی‌سوادی چالش زنان سوریه

در این دیدار لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه از آثار باستانی ایران و قدمت تمدن و آوازه ایران یاد و اظهار امیدواری کرد که این ارتباطات هر روز گسترده‌تر شود.

وزیر فرهنگ سوریه مساله بی‌سوادی در زنان را از چالش‌هایی دانست که بعد از شرایط جنگ رو به افزایش گذاشته است و همچنین در مورد آموزش مهارت‌های کارآفرینی در زندان زنان مطالبی را بیان کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید