نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین در توییتی از بررسی راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در آژانس خبر داد.

بررسی راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شورای حکام

به گزارش سلام نو به نقل از موج، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در پیامی توئیتری نوشت: امروز شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی دستور کار خود با عنوان «راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران در سایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» را آغاز خواهد کرد.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تکرار ادعاهای اخیر خود دیروز دوشنبه مدعی شد در نتیجه اقدامات جبرانی و برجامی ایران، شکاف اطلاعاتی آژانس نسبت به برنامه هسته‌ای ایران زیاد شده و ایران باید در زمینه همکاری با آژانس شفاف‌تر عمل کند.

«رافائل گروسی» امروز در کنفرانس خبری بعد از نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و در راستای موضع گیری های اخیر ضد جمهوری اسلامی ایران مدعی شد هیچ پیشرفتی در تحقیقات جاری در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران حاصل نشده است.

 ایران از ان پی تی خارج نشده است

گروسی تاکید کرد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج ایران از ان پی تی وجود ندارد. در دوران اخیر شاهد بوده ایم که کشورهایی که این کار را انجام می‌ دهند قصد گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود را دارند، اما ایران به وضوح تمایل خود را برای حفظ تعهدات خود در ذیل ان پی تی نشان داده است. امیدوارم که این موضوع ادامه یابد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان هم در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد. بدیهی است همانند گزارشات قبلی سفیر و نماینده دائم کشورمان در جلسه هفته آینده شورای حکام پاسخ‌های حقوقی و مستدل ایران به گزارش اخیر مدیرکل را ارائه خواهد کرد. برخی رسانه‌های بین المللی با تحریف و بعضاً تفسیر و مصادره به مطلوب عباراتی که تعمدا توسط مدیرکل مبهم تنظیم شده و مشحون از جزئیات غیر ضرور است، همچون گذشته با استفاده از این ابهامات، فضا سازی های پوچ رسانه‌ای خود را با هدف القا غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشور دنبال می‌کنند. این در حالی است که برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران تا کنون بیشترین شفافیت را داشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید