این مکان بزرگ‌ترین دره موجود است و مساحتی معادل ۲/۱ میلیون هکتار در منطقه شمالی آریزونا را پوشش می‌دهد.

معروف ترین پارک‌های ملی ایالات‌متحده + عکس‌هایی شگفت انگیز

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: در سراسر ایالات‌متحده آمریکا تعداد زیادی پارک ملی وجود دارد. این پارک‌ها توسط سرویس پارک‌های ملی اداره می‌شوند و تنها با مصوبه کنگره ایالات‌متحده می‌توانند تأسیس شوند. یلوستون اولین منطقه طبیعی بود که در سال ۱۸۷۲ به‌عنوان پارک ملی تعیین شد. از آن زمان، تعداد زیادی از مناطق دیگر به این لیست پیوسته‌اند و ایالات‌متحده در حال حاضر دارای ۵۹ پارک ملی است. برای واجد شرایط شدن به‌عنوان یک پارک ملی، منطقه طبیعی باید معیارهای خاصی مانند ارائه یک منطقه برجسته از زیبایی طبیعی، یک اکوسیستم غیرمعمول یا انبوهی از فعالیت‌های تفریحی را داشته باشد.

با توجه به مناظر متنوع ایالات‌متحده، این پارک‌ها بسیار متنوع هستند. به‌عنوان‌مثال، پارک ملی یوسمیتی شامل دره‌های پوشیده از جنگل گسترده و صخره‌هایی مانند ال کاپیتان است، درحالی‌که پارک ملی آرچس شامل بیش از ۲۰۰۰ طاق ماسه‌سنگی و منظره بیابانی خیره‌کننده است. این پارک‌ها جنبه بسیار مهمی از فرهنگ و میراث آمریکایی هستند و این کشور به تنوع و زیبایی مناطق حفاظت‌شده متعدد خود افتخار می‌کند.

بیایید نگاهی به برخی پارک‌های ملی ایالات‌متحده داشته باشیم:

کوه‌های بزرگ دودی

معروف ترین پارک‌های ملی ایالات‌متحده + عکس‌هایی شگفت انگیز

کوه‌های بزرگ دودی به‌عنوان پربازدیدترین پارک ملی ایالات‌متحده، به دلیل مناظر زیبا و چشمگیر و فرصت‌های بی‌شماری برای پیاده‌روی، بسیار محبوب است.

این پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی را می‌پوشاند که به‌نوبهخود بخشی از زنجیره کوه‌های آپالاچی هستند. چشم‌انداز این پارک شامل رشته‌کوه‌ها، دره‌های عمیق و جنگل‌های سرسبز است.

در محدوده‌های پارک می‌توانید تعداد بی‌پایانی مسیرهای پیاده‌روی به‌علاوه مکان‌های تاریخی جالبی را پیدا کنید.

پارک ملی گرند کانیون

معروف ترین پارک‌های ملی ایالات‌متحده + عکس‌هایی شگفت انگیز

گرند کانیون یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین نشانه‌های طبیعی در جهان است. این مکان بزرگ‌ترین دره موجود است و مساحتی معادل ۲/۱ میلیون هکتار در منطقه شمالی آریزونا را پوشش می‌دهد.

این دره حماسی در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته است و توسط رودخانه کلرادو ساخته شده است. درواقع این رودخانه هنوز هم از میان دره می‌گذرد. میلیون‌ها بازدیدکننده سالانه به گرند کانیون سفر می‌کنند و به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا عظمت این منطقه نفس‌گیر است و مناظر حاشیه شمالی و جنوبی آن فوق‌العاده است.

پارک ملی کوه راکی

معروف ترین پارک‌های ملی ایالات‌متحده + عکس‌هایی شگفت انگیز

کوه‌های راکی یکی از شناخته‌شده‌ترین رشته‌کوه‌های ایالات‌متحده است و بخشی که در منطقه شمالی کلرادو بالای دنور قرار دارد، یک پارک ملی عالی است. این پارک در سال ۱۹۱۵ تاسیس شد و از آن زمان به‌عنوان ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره یونسکو شناخته شده است. پارک کوه راکی از مجموعه‌ای از کوه‌های عظیم و دره‌های عمیق و حتی چندین یخچال طبیعی مانند یخچال اندروز تشکیل شده است.

این منطقه همچنین به دلیل اکوسیستم‌های متنوع و طیف گسترده‌ای از زندگی گیاهی و جانوری خود شناخته شده است. حیات‌وحش در این پارک شامل الک، ولورینها، خرس‌های گریزلی و گاومیش کوهان‌دار آمریکایی می‌شود.

پارک ملی المپیک

معروف ترین پارک‌های ملی ایالات‌متحده + عکس‌هایی شگفت انگیز

ایالت‌های شمال غربی ایالات‌متحده دارای مناطق وسیعی از جنگل‌های باستانی است و پارک ملی المپیک، یکی از وسیع‌ترین جنگل‌های کشور است. این پارک در غرب دور واشنگتن درست در زیر جزیره ونکوور در خلیج سیاتل واقع شده است.

پارک المپیک درواقع دارای چهار منطقه مختلف است، خط ساحلی حماسی اقیانوس آرام، جنگل‌های بارانی معتدل غربی، مناطق آلپ و جنگل‌های شرقی خشک تر.

خط ساحلی مجموعه‌ای از سواحل شنی و خلیج‌های وسیع دارد، درحالی‌که مرکز پارک شامل مجموعه‌ای از کوه‌های یخ‌زده مانند کوه المپوس و کوه فریب است. کمپینگ و پیاده‌روی در جنگل‌ها یا خط ساحلی یکی از سرگرمی‌های محبوب است و تنوع و عظمت این پارک مجموعه بی‌پایانی از جاذبه‌ها و مکان‌ها را فراهم می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید