بسیاری از قلعه‌های قرون‌وسطایی اروپا نمادین هستند و به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند، درحالی‌که برخی دیگر از آن‌ها این‌گونه نیستند.

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: علی‌رغم اینکه از قرون‌وسطی به‌عنوان قرون تاریک نیز یاد می‌شود (دوره‌ای که پس از سقوط امپراتوری روم با انحطاط کلی همراه است)، برخی از آثار زیبای آن مانند قلعه‌های قرون‌وسطایی در طول قرن‌ها باقی ماندهاند.

در سرتاسر اروپا می‌توانید این قلعه‌ها را بیابید که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. برخی بر فراز یک کوه نشسته‌اند، برخی دیگر ظاهرا بر فراز آب شناور هستند و برخی در پوششی از درختان پنهان ‌شده‌اند. بسیاری از قلعه‌های قرون‌وسطایی راه فراری برای خانواده سلطنتی و اشراف بودند.

بسیاری از قلعه‌های قرون‌وسطایی اروپا نمادین هستند و به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند، درحالی‌که برخی دیگر از آن‌ها این‌گونه نیستند.

در ادامه به بررسی برخی از زیباترین قلعه‌های قرون‌وسطایی می‌پردازیم.

قلعه التز، آلمان

۴ نمونه از زیباترین قلعه‌های قرون‌وسطایی جهان + عکس

قلعه التز به‌طور پیوسته به یکی از پر عکس‌ترین قلعه‌های اینستاگرام تبدیل شده است و بسیاری از عکاسان منظره تصمیم می‌گیرند تا در ساعات وهم‌آور روز از آن عکس بگیرند.

این قلعه در بالای تپه‌ای قرار دارد که توسط جنگلی انبوه احاطه شده است و به حس اسرارآمیز آن می‌افزاید. این قلعه در راینلند قرار دارد.

درست مانند بسیاری از قلعه‌های قرون‌وسطایی، قلعه التز نیز شاهد درگیری‌های زیادی بوده است اما در طول قرن‌ها هرگز ویران نشد. جالب اینجاست که خانواده التز تا به امروز این قلعه را در اختیار دارند.

آیلین دونان، اسکاتلند

۴ نمونه از زیباترین قلعه‌های قرون‌وسطایی جهان + عکس

آیلین دونان شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین قلعه‌های قرون‌وسطایی باشد. این قلعه به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی در ارتفاعات غربی اسکاتلند شناخته شده است. این جواهر کوهستانی در جزیره‌ای بین سه دریاچه از جمله دریاچه دویچ، دریاچه لانگ و دریاچه الش واقع شده است.

ازنظر تاریخی، این قلعه یک دژ برای قبیله مکنزی بود و در قرن سیزدهم تأسیس شد. متأسفانه قلعه اصلی در قرن هجدهم در جریان شورش‌های یعقوبی‌ها تخریب شد و در قرن بیستم بازسازی شد.

قلعه ادینبورگ، اسکاتلند

۴ نمونه از زیباترین قلعه‌های قرون‌وسطایی جهان + عکس

یکی دیگر از زیبایی‌های اسکاتلند قلعه ادینبورگ است. این مکان که در بالای قلعه راک قرار دارد، مشرف‌به پایتخت اسکاتلند است. اکثر قلعه‌های قرون‌وسطایی دارای موقعیت استراتژیک بودند و دلیلش این بود که بتوانند دشمن را ببینند و دسترسی دشمن به افراد داخل قلعه دشوار باشد.

تنش بین انگلستان و اسکاتلند به قلعه ادینبورگ رحم نکرد. در طول جنگ‌های اول و دوم استقلال اسکاتلند، مالکیت قلعه چندین بار بین اسکاتلندی‌ها و انگلیسی‌ها تغییر کرد.

تا به امروز قلعه ادینبورگ یک جاذبه اصلی برای هرکسی است که از شهر بازدید می‌کند و گردشگران می‌توانند در تورها و رویدادهای مختلف به همراه راهنما از این قلعه دیدن کنند.

قلعه بران، رومانی

۴ نمونه از زیباترین قلعه‌های قرون‌وسطایی جهان + عکس

قلعه بران در بالای قلعه سابق شوالیه‌های توتونی قرار دارد که قدمت آن به اوایل قرن سیزدهم بازمی‌گردد، اما خود قلعه برای اولین بار در اسناد مربوط به سال ۱۳۷۷ ظاهر شد.

این قلعه تقریبا ۲۵۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد و از بین درختان اطراف بلند می‌شود. مشرف‌به دهکده زیبای بران است و چندین برج و برجک حال و هوای اسرارآمیزی به آن بخشیده است.

امروزه گردشگران می‌توانند از قلعه دیدن کنند و در راه‌پله‌های باریکی که به ۶۰ اتاق چوبی منتهی می‌شود، پرسه بزنند. جالب اینجاست که بسیاری از آن‌ها با گذرگاه‌های زیرزمینی به هم متصل می‌شوند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید