در حالی است که قیمت دلار در ماه گذشته تا ۲۷ هزار تومان ریزش داشت اما امروز وارد کانال ۳۱ هزاز تومانی شد .

دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد/  علت افزایش دوباره قیمت دلار چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردایی از نیمه کانال ۳۱ هزار تومان هم گذشته است. مساله‌ای که نشان می‌دهد روند قیمت دلار فردا هم صعودی است.

پیش از این مجتبی دیبا، کارشناس بازارها گفته بود سطح مقاومتی دلار، محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. اگر دلار در زیر این سطح بماند، قیمت عقب‌نشینی می‌کند اما در صورت عبور دلار از این سطح، باید منتظر افزایش قیمت دلار بود.

دلار همان روز گذشته از این سطح عبور کرده و در آستانه کانال جدید ایستاده بود و امروز ۲۲ شهریور ماه از این کانال عبور کرد.

برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی هم مرز ۳۰ هزار تومان را مرز روانی قیمت دلار می‌دانستند و معتقد بودند اگر قیمت دلار از این مرز عبور کند، سیگنال خرید صادر می‌کند و متقاضیان جدیدی را جذب بازار می‌کند. چون چنین افزایشی به این معناست که بازار از مذاکرات هسته‌ای ناامید شده و قیمت ارز افزایشی است.

دلایل اصلی افزایش نرخ دلار

دلایل متعددی در افزایش قیمت ارز موثر است. رئیس کانون صرافان به ایسنا گفته دلیل افزایش قیمت دلار، اخبار برجام و تحولات اقتصادی و سیاسی، افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان و اربعین است.

وی درباره آینده قیمت دلار گفته «اینکه روند افزایشی نرخ دلار در روزهای آتی نیز ادامه یابد، به فاکتورهای روانی، سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و اگر مذاکرات برجام به روال عادی خود بازگردد، مطمئنا نرخ دلار روند کاهشی خواهد داشت زیرا، اخبار سیاسی بر بازار ارز و تحولات آن تاثیر روانی دارد.»

رئیس کانون صرافان پیش‌بینی کرده که قیمت دلار در آستانه مهر کاهشی می‌شود چون تقاضا پایین می‌آید.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت در نیمه اول سال با خبردرمانی و ارزپاشی قیمت دلار را مهار کرده بود و حالا از نیمه دوم سال روند افزایشی قیمت دلار آغاز می‌شود. مگر اینکه دولت تدبیر و برنامه خاصی برای برجام و عوامل اقتصادی داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد که فعلا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت دلار، ماجرای برجام و اخباری است که در این باره مخابره می‌شود. اخباری که امروز چندان خوشایند و امیدوارکننده نبود.

وزیر خارجه آمریکا: احیای برجام در آینده‌ای نزدیک بعید است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته‌ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وبگاه آژانس منتشر شده، آمده است: از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام [توافق هسته‌ای] به طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای اجرایی کردن برخی فعالیت‌های هسته‌ای قرار گرفته است، از جمله تعهدات آن ذیل پروتکل الحاقی.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید