سخنگوی دولت ترکیه با حمایت از جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.

 نگرانی ترکیه از درگیری‌بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی دولت ترکیه، درگیری‌ در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان را نگران کننده خواند و افزود که ترکیه کنار باکو است.

سخنگوی دولت ترکیه روز سه شنبه در واکنش به دور تازه درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آن را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در توییتی نوشت: «درگیری‌ها در مرز آذربایجان و ارمنستان نگران کننده است. با توجه به ادامه مذاکرات، ارمنستان باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. صلح و ثبات تنها بر اساس تمامیت ارضی و حقوق مشروع آذربایجان قابل دستیابی است. ترکیه در کنار آذربایجان است.»

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، نیز روز سه‌شنبه به درگیری‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفت: «ارمنستان باید اقدامات تحریک‌آمیز خود را متوقف کند و بر مذاکرات صلح و همکاری در چارچوب آشتی‌ای که با جمهوری آذربایجان به آن دست یافته است، متمرکز شود.»

آغاز درگیری شدیدی میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

شب گذشته درگیریهای شدیدی میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان صورت گرفت و ارمنستان از ادامه پیشرویهای نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت خاک خود خبر داد.

به دنبال این تحرکات، رسانه‌های جمهوری آذربایجان از توافق ایروان و باکو برای برقراری آتش بس از ۹:۱۵ صبح به وقت محلی خبر داده‌اند.

خبرگزرای ریانووستی روسیه به نقل از منابع آذربایجانی گزارش کرد که  آتش بس از ساعتی پیش اجرایی شده است. طی ساعات گذشته روسیه، فرانسه و ایالات متحده نسبت به تشدید درگیریهای دوباره میان نظامیان ارمنی و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده بودند.

منابع رسمی ارمنستان  همچنین از تماس تلفنی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به دنبال تحولات نظامی شب گذشته میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

خبرگزاری ارمنستان نوشت، پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران یک تماس تلفنی داشت. به گفته دفتر نخست وزیرارمنستان، آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی جنگ جدید در قفقاز جنوبی را غیرقابل قبول دانسته و گفته ایران با دقت تحولات قفقاز را دنبال می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید