آمریکا بلاخره برای وزیر امور خارجه روسیه و برخی اعضای هیئت شرکت‌کننده این کشور در نشست مجمع عمومی ویزا صادر کرد.

آمریکا برای وزیر خارجه روسیه ویزا صادر کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه از صادر شدن ویزا برای وزیر خارجه این کشور و برخی از اعضای هیئت همراه وی به منظور مشارکت آنها در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

 همزمان با آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که امروز (سه شنبه) برای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و برخی اعضای هیئت شرکت‌کننده این کشور در نشست مجمع عمومی ویزا صادر شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: با توجه به محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده آمریکا که مانع از مشارکت نمایندگان روسیه در نشست می‌شود، انتظار داریم برای سایر اعضای هیئت نیز روادید صادر شود.

در تاریخ ۶ سپتامبر، استفان دو جاریک، سخنگوی گوترش اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل موضوع صدور ویزا برای هیئت روسیه به منظور شرکت در برنامه‌های سازمان ملل را با تعدادی از مقامات ارشد آمریکا در میان گذاشته است.

این نخستین اقدام درباره اکراه آمریکا جهت صدور ویزا برای مقامات و دیپلمات‌های روس در سال جاری میلادی نیست. در ژوئیه سال جاری میلادی واشنگتن از صدور ویزا برای آندری کروتسکیخ، مدیر بخش امنیت اطلاعات بین المللی وزارت خارجه روسیه امتناع کرد. مسکو بارها از سازمان ملل خواسته تا این موضوع را حل کند و از آمریکا بخواهد مانع شرکت دیپلمات‌های روس در رویدادهای بین‌المللی نشود.

هفتاد و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور نمایندگان کشورهای عضو امروز آغاز به کار کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید