«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به پاسخ ایران به اروپا گفت: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا یک گام به عقب بود، ایران یا برای دستیابی به توافق تمایل و آمادگی ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا: توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک نامحتمل است

به گزارش سلام نو به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه آمریکا ادعاهای خود را درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات لغو تحریم ها تکرار کرد و گفت: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا دستیابی به توافق در آینده نزدیک را نامحتمل می سازد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی بار دیگر ادعاهای خود و مقامات این کشور را درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات لغو تحریم‌ها تکرار کرد.

بلینکن که به مکزیک سفر کرده است، با نادیده گرفتن نقش مخرب کشورش در مذاکرات مرتبط با برجام در این خصوص مدعی شد: پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا گامی به عقب بود و دستیابی به توافق هسته‌ای در آینده نزدیک را غیر محتمل می‌سازد.

ایران یا برای دستیابی به توافق تمایل و آمادگی ندارد

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: به نظر می‌رسد ایران یا برای دستیابی به توافق تمایل و آمادگی ندارد و یا قادر به فراهم کردن زمینه‌های دستیابی به چنین توافقی نیست و به مطرح کردن مسائل خارج از چارچوب مذاکرات ادامه می‌دهد.

این اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه آمریکا که کشورش عامل اصلی مانع تراشی در مسیر احیای برجام و پیشرفت مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران است، در حالی ایراد می‌شود که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی روز دوشنبه، با توجه به بهانه تراشی کشورهای غربی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به واقع، هیچ موردی در پاسخ ایران وجود ندارد که بتواند مانعی جدی بر سر رسیدن به توافق باشد و حصول نتیجه در مذاکرات وین منحصراً به خواست سیاسی کشورهای شرکت کننده بستگی دارد.

گفتنی است کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه روز شنبه گذشته در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که مواضع اخیر جمهوری اسلامی ایران تردیدهای جدی را در مورد قصد این کشور در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای به وجود آورده است.

تروئیکای اروپایی صرف نظر از بد عهدی‌های مکرر خود در قبال تعهدات مندرج در برجام مدعی شدند که مواضع اخیر ایران با تعهدات بین‌المللی این کشور همخوانی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید