میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به پاسخ ایران به اروپا برای احیای توافق هسته‌ای گفت: پاسخ ایران مانعی سر راه احیای برجام ایجاد نمی‌کند.

واکنش روسیه به پاسخ ایران به اروپا برای احیای توافق هسته‌ای

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، مانعی سر راه روند نهایی شدن توافق در مذاکرات ایجاد نمی‌کند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ارتباط با اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مذاکرات وین گفت، در صفحه توییترش نوشت: واقعا، هیچ مسئله.ای در پاسخ ایران[به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق در مذاکرات وین] وجود ندارد که مانعی جدی سر راه توافق باشد.

اولیانوف ادامه داد: نهایی شدن مذاکرات وین صرفا به اراده سیاسی کشورهای مشارکت‌کننده در آن بستگی دارد.

این اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست هبری هفتگی‌اش در پاسخبه سوالی مبنی بر اینکه آیا طرف مقابل مذاکرات پاسخ ایران را داده‌اند و همچنین در توضیحی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ما برخی شکاف‌ها در مذاکرات را پر کردیم و ایران از برخی درخواست‌های غیر مرتبطش با برجام کوتاه آمده است، گفت: همانطور که می‌دانید ما پاسخ خود را چندی پیش ارائه دادیم و منتظر دریافت پاسخ رسمی طرف دیگر هستیم.

وی ادامه داد: ما همواره بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که طرف‌های دیگر مذاکرات مخصوصا آمریکایی‌ها باید رفتارهای سازنده‌ای را برای دستیابی به توافق در پیش بگیرند. آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده است و با اعمال تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه هزینه‌های زیادی را به دولت و ملت ایران تحمیل کرده است و با توجه به این عملکرد اکنون حق ندارد در مقام مدعی قرار بگیرد و ژست طلبکارانه به خودش بگیرد. این آمریکاست که باید برای بازگشت به روند توافق اثبات کند که عضوی قابل اعتماد است و یک رژیم قانون گریز و بحران آفرین نیست. دولت واشنگتن است که باید اثبات کند که به هنجارهای بین‌المللی پایبند است و به نرم‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخی که به هماهنگ کننده مذاکرات داده به هیچ وجه موضوعات جدیدی که مانع شکل گیری توافق و جمع بندی مذاکرات شود مطرح نکرده است. مطالبات جدیدی طرح نکرده است.

ایران از خطوط قرمز خود عقب نشینی نمی کند

کنعانی افزود: ایران نه به زیاده خواهی‌های طرف‌های مقابل تمکین می‌کند و نه از خطوط قرمز خود عقب نشینی خواهد کرد.

او همچنین بیان کرد: هم آمریکا و هم اروپا (تروییکای اروپایی) باید اثبات کند که در روند مذاکرات به نرم‌های بین‌المللی پایبند هستند و منافع رژیم صهیونیستی را در اولویت تصمیم گیری سیاسی خود قرار نمی دهند. همانطور که بارها گفته‌ایم اگر در طرف مقابل اراده سیاسی لازم برای دستیابی به توافق وجود داشته باشد. امکان دستیابی به یک توافق همه جانبه و خوب وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یزدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    Ok

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید