۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
کد خبر: 55387871

توجه به سلامت و زیبایی، از مواردی است که در دنیای امروز به آن توجه ویژه ای شده است.

پاکسازی پوست، مزایا و معایب

تمامی پزشکان و متخصصان پوست، پاکسازی پوست و انجام روتین پوستی را به تمامی افراد، مخصوصا بانوان پیشنهاد می کنند. در ادامه به معرفی پاکسازی پوست و روش های انجام آن می پردازیم.  با مرکز مراقبت پوستی مایا  همراه باشید:

مزایا و فواید پاکسازی پوست چیست؟

  • برداشت سلول های مرده
  • جلوگیری از پیری، چین و چرک با آبرسانی
  • رفع آلودگی و چربی های موجود روی پوست

Exfoliation

Exfoliation نام دیگر سلول های مرده است. در سطحی ترین لایه های پوست، سلول های مرده (لایه های شاخی) تشکیل شده است. شاید برای شما جالب باشد بدانید، همین لایه های شاخی در مقابل عوامل بیماری زا، اولین خط دفاعی هستند که وظیفه محافطت از پوستتان را دارد.

در حالت نرمال، در هر ماه تمامی سلول های مرده حذف می شود و به جای سلول های شاخی، سلول های جدید می آید. نکته قابل توجه این است گاهی سلول های شاخی در یک قسمت بدن تجمع پیدا می کنند. راز شادابی پوست، برداشت سلول های مرده است.

یکی از معایب برداشت سلول های مرده یا اگزفولیشن این است که در صورتی درست انجام نشود، سبب التهاب می شود. از زمان های قدیم تا به امروز افراد با کیسه های آبی رنگ و یا سفیدآب پوست خود را می سابیدند که همین موضوع سبب التهاب صورتشان می شد. التهاب نیز سبب پیری سریع پوست می شود.

پاکسازی آلاینده ها و چربی ها

چربی های پوست از آن دست مواردی هستند که سبب حفظ رطوبت پوست می شوند و ضد میکروب نیز هستند. لازم به ذکر است علت ایجاد جوش و آکنه در بسیاری از موارد، وجود چربی های روی پوست می باشد که منافذ پوست را می بندد. پاکسازی و روتین های پوستی، چربی های اضافی را می زداید. هم چنین در طول روز هر گونه آلاینده ای روی صورت شما نشسته باشد، با پاکسازی از بین می رود.

یکی از معایب استفاده از پاکسازی، از بین بردن تمامی چربی های روی پوست است. چربی های روی پوست برای بدن بسیار مفید و ضروری است. در صورتی که از پاکسازی کننده ها و لایه بردارها به میزان بیش از حد استفاده کنید، به پوست خود آسیب خواهید زد.

پاکسازی پوست، مزایا و معایب

جلوگیری از پیری، چین و چرک با آبرسانی و بهبود تغذیه پوست

یکی از مواردی که سبب خونرسانی به پوست می شود، بخور و ماساژ پوست است. ماساژ پوست سبب آزاد شدن عوامل التهابی نیز می شود. کمک کردن به پوست با ماساژ، استفاده از لوسیون ها و ... سبب حفظ شفافیت و درخشندگی پوست می شود. در ادامه به بررسی انواع روش های پاکسازی پوست می پردازیم.

انواع روش های پاکسازی پوست

روش های گوناگونی جهت پاکسازی پوست وجود دارد که تنها نوع ابزار و استفاده از آن ها متفاوت است اما در نهایت همه ی آن ها یک کار را انجام می دهند و از پوست شما مراقبت می کند. ۳ روش کلی جهت پاکسازی وجود دارد که به ترتیب عبارتند از خانگی، آرایشگاهی و کلینیکی.

روش خانگی

همان طور که از اسمش معلوم است، افراد پاکسازی پوست خود را در خانه انجام می دهد که پاکسازی سطحی پوست است. روتین های پوستی که انجام می دهید، در این دسته قرار می گیرد.

روش آرایشگاهی

روش آرایشگاهی در آرایشگاه ها و مراکز سلامت پوست انجام می شود و آبرسان ها، ماساژ و کرم های مخصوص جهت پاکسازی استفاده می شود. ذکر این مورد الزامی است که  این نوع روش به صورت عمیق نمی باشد اما از روش خانگی بهتر است.

روش کلینیکی

روش های کلینکی تنها و تنها در کلینیک ها تحت نظر کادر پزشکی و متخصصان انجام می شود، در غیر این صورت بروز هر گونه مشکلی قانونی نمی باشد. روش کلیکی سبب پاکسازی عمیق پوست می شود.

چه ابزارها و روش هایی برای پاکسازی پوست استفاده می شود؟

ماساژ

یکی از روش های پاکسازی پوست، ماساژ می باشد که سبب افزایش خونرسانی و بهبود تغذیه پوست می شود. ماساژ دادن سبب آرام شدن افراد و مانع از پیر شدن پوست می شود

بخور

از دیگر روش های آبرسانی، استفاده از بخور است که در روش خانگی و آرایشگاهی از آن استفاده می شود. بخور هم چنین سبب بهبود خونرسانی نیز می شود.

پاکسازی پوست، مزایا و معایب

برداشت سلول های مرده

اگزفولیشن توسط لایه بردار ها و اسکراب ها انجام می شود.

ماسک صورت

از ماسک جهت بهبود تغذیه، آبرسانی و ویتامین رسانی به پوست استفاده می شود.

تمامی موارد ذکر شده در بالا، از روش های خانگی و آرایشی می باشند. این موارد علاوه بر پاکسازی پوست، لذت بخش نیز هستند. هم چنین ماساژها آرام بخش محسوب می شوند. از دیگر مزیت های روش های خانگی و آرایشگاهی می توان به تحریک تولید سلول جدید، تحریک کلاژن سازی، افزایش خون رسانی و ... اشاره کرد. نکته مهم این است در این ۲ روش، پاکسازی عمیق صورت نمی گیرد چرا که پاکسازی عمیق نیاز به اصول و مراقبت دارد و به این صورت انجام نمی شود.

سخن آخر

اگر می خواهید از پیر شدن پوست خود، خودداری کنید، پاکسازی پوست را فراموش نکنید. پاکسازی، پوست شما را زیبا، شفاف و درخشنده می کند و پوستتتان را عاری از هر گونه آلاینده، چربی و ... می کند. در مقاله فوق به معرفی فواید و انواع روش پاکسازی اشاره کردیم. اگر از افرادی هستید که بسیار از لوازم آرایشی استفاده می کنید و یا در محیط آلوده قرار دارید، حتما از یکی  از روش های پاکسازی را انجام دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید