وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان حملات اخیر بیش از ۳۰۰ نظامی اوکراینی کشته و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

کشته شدن ۳۰۰ نیروی اوکراینی در حمله هوایی اخیر روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد: حمله‌های هوایی ارتش روسیه به تاسیسات نظامی اوکراینی‌ها در بیشتر بخش‌های اوکراین از جمله مناطق شرقی (خارکیف)، جنوبی (خرسون) و جنوب شرقی (زاپوریژیا) صورت گرفت.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای وزارت دفاع روسیه در گزارش امروز پیشرفت عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین نوشت: در جریان حملات ۲۴ ساعت گذشته روسیه، بیش از ۳۰۰ نظامی اوکراینی کشته و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که روز گذشته اوکراینی‌ها مدعی شده بودند پیشروی‌هایی به سمت شمال در منطقه خارکیف و در جنوب و شرق این کشور داشته‌اند. وزارت دفاع روسیه اما به رغم ادعای اوکراین درباره پیشروی‌ها روز گذشته نیز  اعلام کرده بود که نیروهای روسیه علیه مواضع ارتش اوکراین در منطقه خارکیف حملات دقیقی را ترتیب داده‌اند.

آزاد سازی بخش‌هایی از خارکیف

روز جمعه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از آزاد سازی بخش‌هایی از خارکیف خبر داد و یک مقام منصوب روسیه در منطقه خارکیف اوکراین نیز  تائید کرده بود که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه در این منطقه، پیروزی چشمگیری بدست آورده‌اند.

شب گذشته نیز زلنسکی مدعی شد که نیروهای اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از دست نیروهای روسیه بازپس گرفتند.

همزمان مقامات اوکراینی در شرق این کشور، روس‌ها را به بمباران زیرساخت‌های راهبردی متهم کرده‌اند که منجر به قطع برق در بخش‌های وسیع اوکراین شده است.

بخش هایی از منطقه خارکیف در شرق اوکراین اندک زمانی پس از حمله نیروهای روسیه در ۲۴ فوریه (پنج اسفند ماه)، به تصرف نیروهای این کشور درآمد. اما مقامات اوکراینی مدعی بوده اند که ارتش روسیه نتوانسته خارکیف را که دومین شهر مهم این کشور به شمار می رود، به طور کامل  تصرف کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید