به گفته متخصصان تغذیه و رژیم درمانی، سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده خطر فشار خون و سرطان معده را افزایش می‌دهند.

بلایی که با خوردن پیتزا بر سرتان می آید

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، یک متخصص تغذیه با بیان اینکه سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده خطر فشار خون و سرطان معده را افزایش می‌دهد، گفت: با مصرف پیتزا؛ مقدار زیادی نیتریت، چربی، سدیم و کالری وارد بدن ما می شود.

مهر: گلبن سهراب، با اشاره به اینکه یکی از مواد تشکیل دهنده پیتزا گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس است، اظهار کرد: برای تهیه سوسیس و کالباس به گوشت قرمز نیتریت سدیم اضافه می‌شود که رنگ قرمز گوشت تثبیت، طعم آن بهتر و فعالیت باکتری‌ها کاهش یابد.

وی افزود: نیتریت در بدن به نیتروزآمین‎‌ها تبدیل می‌شود که طی تحقیقات سرطان‌زا بودن این ماده ثابت شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه به گوشت‌هایی که برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، چربی بیشتری هم اضافه می‌شود، تاکید کرد: چربی‌های اشباع باعث افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و چربی‌های ترانس نیز خطر بروز انواع سرطان‌ها را بالا خواهد برد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده خطر فشار خون و سرطان معده را نیز افزایش می‌دهد، گفت: البته این مشکلات و مضرات به کالباس ختم نمی‌شود، بلکه بحث پنیر پیتزا که یک چهارم وزن آن را چربی اشباع تشکیل می‌دهد نیز مطرح است.

وی ادامه داد: با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدنمان می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هر برش پیتزا بسته به سایز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد، اضافه کرد: عمدتاً پیتزا به تنهایی مصرف نمی‌شود و معمولاً افراد پیتزا را با نوشابه میل می‌کنند که هر قوطی ۳۰۰ ملی لیتری ۱۴۰ کیلوکالری دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید