انتشار تصاویری از قطع درختان کهنسال در میدان امام حسین کاشان با واکنش کاربران فضای مجازی و رسانه ها در هفته های اخیر بدل شده است.

قطع درخت های کهنسال میدان امام حسین (ع) در کاشان + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، چند روزی است فیلمی در فضای مجازی کاشان منتشر شده است با عنوان «قطع آخرین درخت میدان امام حسین(ع) کاشان» منتشر شده است. علی غفاری‌فرد، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: درخت کاج میدان امام حسین(ع) در خردادماه سال جاری بر اساس بازید و تشخیص سه نفر از گیاه‌پزشکان و کارشناسان این سازمان، مشخص شد درخت مذکور خشک شده و بایستی نسبت به حذف آن اقدام کرد.

او  پروژه‌های عمرانی انجام شده در دوره‌های قبلی مدیریت شهری‌، را عامل یکی از عوامل خشک شدن درختان میادین اصلی شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فضای سبز اکثر میادین مرکزی شهرستان عمدتاً درخت کاج بوده است که در اثر بالا رفتن سن درختان کاج و فعالیت‌های عمرانی دوره‌های قبلی مدیریت شهری زمینه برای خشک شدن درختان مهیا شد.

غفاری‌فرد، با اشاره به اینکه در هر منطقه شهرداری کاشان، کارشناس فضای سبز و گیاه‌پزشک حضور دارند، تصریح کرد: کارشناسان پس از بررسی عوامل و تایید خشک شدن درخت مذکور، با تنظیم صورتجلسه‌ای با حضور نمایندگان این سازمان در تاریخ ۶ خردادماه سال جاری نسبت به قطع درخت اقدام کردند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان در ادامه به موضوع قطع درخت جلوی تابلوی تبلیغاتی واقع در بلوار امام رضا(ع) اشاره و افزود: برای پیمانکار تابلوی تبلیغاتی اخطاریه صادر و برای ارائه توضیحات به این سازمان دعوت شده است و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه هرس یا قطع خودسرانه درختان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، گفت: معمولاً هرس یا بعضاً قطع درختان در سطح شهر به علت باز شدن فضای دید مغازه یا فروشگاه توسط برخی از مغازه‌داران انجام می‌شود و در پاسخ به چرایی این کار از عدم اطلاع و آگاهی نسبت به این موضوع سخن می‌گویند؛ این عدم اطلاع به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و برای خاطیان پس از تشکیل و تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید