در جریان اتفاقات ناخوشایندی که در بازی ایران و لبنان برای زنان تماشاگر رخ داد، باتوجه به پیگیری‌های مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با نامه خطرناکی که از سوی فیفا ارسال شده، درگیر شده است.

فیفا نامه‌ای خطرناک به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، امروز بیست و یکم شهریور است؛ یعنی پایان همان ۶ روزی که فیفا با ارسال نامه‌ای به ایران خواسته بود تا مسئولان فوتبالی، درباره اتفاقات ناخوشایندی که در بازی ایران و لبنان برای زنان تماشاگر رخ داد توضیح دهند. فدراسیون می‌گوید پاسخ نامه فیفا امروز ارسال شده است.

به گزارش فرارو ، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن، در مرحله انتخابی جام جهانی به مشهد برده شد تا این شهر میزبان آن دیدار باشد. با وجود بلیت فروشی مختصری که به زنان برای تماشای این دیدار شده بود، قبل از شروع بازی، مانع از حضور تماشاگران زن به ورزشگاه شدند. اتفاق تلخ‌تر مربوط به جایی بود که با اسپری فلفل، سعی در متفرق کردن زنانی داشتند که تلاش می‌کردند برای تماشای بازی وارد ورزشگاه شوند.

این اتفاقات صحنه‌های زشتی را رقم زد و تا مدت‌ها خوراک رسانه‌های خارجی بود. در ایران، مسئولان یکی پس از دیگری وعده رسیدگی ضربتی به این پرونده را داده و خواستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقصر معرفی شود. بعد از گذشت چندماه، نه تنها مقصری معرفی نشد، بلکه هیچ مسئولی هم درباره آن ماجرا از کارش استعفا نکرد تا پاشیدن اسپری فلفل به صورت تماشاگران زنی که می‌خواستند وارد ورزشگاه شوند به دست فراموشی سپرده شود.

پرونده مشهد زیر ذره‌بین

با این حال، ۱۵ شهریور اتفاق خاصی افتاد؛ فیفا در نامه‌ای خطرناک به فدراسیون فوتبال ایران خواست تا درباره رسیدگی به آن پرونده با سند و مدرک توضیح دهد. فیفا به ایران ۶ روز مهلت داده تا مستندانش را ارائه کند. به گزارش فرارو، اگرچه یکی دو خبرگزاری داخلی تلاش کرده اند نامه فیفا را خطرناک جلوه ندهند، ولی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید این نامه خطرناک است و ممکن است آن اتفاق (تعلیق) رخ دهد. امروز ۲۱ شهریور و پایان مهلت ۶ روزه است. فدراسیون فوتبال می‌گوید پاسخ فیفا را داده و منتظر است. از امروز دقیقا ۱۰ روز زمان باقی مانده تا فیفا نظرش را درباره اتفاقات مشهد اعلام کند. کمیته انضباطی فیفا روز ۳۱ شهریور برگزار می‌شود و پرونده مشهد هم زیر ذره‌بین می‌رود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید